Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اقدام به موقع و مناسب شهرداری همدان در تولید و انتشار سرویس نرم‌افزار نقشه همراه همدان، طی یک سال اخیر هیچ اطلاعات و سرویس جدیدی به این نرم‌افزار اضافه نشده است. ضمن آن‌که چند روزی است سرویس مسیریابی نیز از دسترس خارج شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ بررسی آمار گردشگران ملی در سال ۱۳۹۷ نشان می دهد که اگرچه همدان در فصل بهار، در رتبه هفدهم مقاصد گردشگری شهرهای ایران قرار دارد – که جایگاه بهتری برای این شهر نیز می توان متصور بود – فقط در این فصل، پذیرای بیش از یک میلیون و دویست مسافر به این شهر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اقدامات ارزشمند شهرداری همدان جهت سرویس‌دهی به مسافران و البته شهروندان همدانی، نرم‌افزار “نقشه همراه همدان” است، این نرم‌افزار در بسیاری از شهرهای پرسفر دیگر نیز توسط شهرداری‌ها اجراشده است که کاربران بسیاری هم از آن استقبال کرده‌اند.

نرم‌افزار نقشه همراه همدان مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید است. این نرم‌افزار، نقشه آفلاین شهر را با امکاناتی گسترده‌ای مانند مسیریابی خودروهای شخصی و اتوبوس که حتی در سرویس نقشه گوگل نیز چنین امکانی وجود ندارد، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین امکان جست‌وجوی مکان‌های گردشگری و هدایت مسافر به این مکان‌ها بسیاری کاربردی و مفید است.

یکی از ویژگی‌های متمایز این نرم‌افزار نسبت به چاپ کاتالوگ و بروشورهای گردشگری علاوه بر کاهش چشم‌گیر هزینه و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ در شرایط اقتصادی فعلی، وجود طیف گسترده‌ای از اطلاعات شهری است که اگر قصد چاپ آن باشد چند کتاب باید چاپ شود.

از طرف دیگر برخی شهرهایی که از نرم‌افزارهای نقشه همراه استفاده می‌کنند علاوه بر تمرکز بر گردشگران، بر شهروندان خود نیز توجه ویژه‌ای دارند. به‌عنوان‌مثال، در نسخه شهرداری مشهد بیش از صد هزار مکان ازجمله کسب‌وکارهای مختلف بر روی نقشه ارائه‌شده است که دسترسی شهروندان را به نیازمندی‌های روزانه بسیار تسهیل می‌کند.

با این حال علی‌رغم اقدام به موقع و مناسب شهرداری همدان در تولید و انتشار این سرویس، طی یک سال اخیر هیچ اطلاعات و سرویس جدیدی به این نرم‌افزار اضافه نشده است. ضمن آن‌که چند روزی است سرویس مسیریابی نیز از دسترس خارج شده است.

به نظرم می‌رسد حرکتی جدی و فوری از سوی شهرداری همدان جهت تکمیل این نرم‌افزار و معرفی آن به مسافران بتواند سبب رونق بیشتر فضای کسب‌وکار گردشگری و همچنین کاهش آلودگی و تردد غیر ضروری شهروندان شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان خانمیرزا مقصد سفر مسافران و گردشگران نوروزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: تاکنون روزانه تردد بیش از ۹۰ هزار خودرو در مسیر ترانزیتی خوزستان وکهگیلویه وبویراحمد به خانمیرزا بوده است.
جیلان افزود: در شهرستان خانمیرزا ۵ نقطه گردشگری وجود دارد و گروه‌هایی از جمله بهداشت و اسکان مسافران به گردشگران نوروزی خدمات رسانی می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • بیش از پانصدهزارنفر از اماکن تاریخی و گردشگری همدان بازدید کردند
  • شهرداری اصفهان به‌صورت حرفه‌ای پذیرای مسافران نوروزی است
  • استقبال مسافران نوروزی از ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان در لرستان
  • سیاه چادرهای عشایری مبادی ورودی استان همدان، میزبان گردشگران
  • سیاه‌ چادر‌های عشایری همدان پذیرای مسافران نوروز ۱۴۰۳
  • خدمات رسانی ۶ اتوبوس گردشگری به مسافران نوروزی در همدان
  • شهرستان خانمیرزا مقصد سفر مسافران و گردشگران نوروزی
  • معطلی ۱۷ ساله پروژه گردشگری سرعین و نارضایتی مردم
  • همدان یکی از مقاصد گردشگری مذهبی در کشور
  • ۳۳ هزار گردشگر نوروزی در همدان اسکان یافتند