Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@12:43:47 GMT

احتمال پیوستن لهستان به ائتلاف دریایی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۶۶۷۹

لهستان از احتمال مشارکت خود در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس خبر داده  و اعلام کرده که هرگونه اقدام برای تثبیت این منطقه قابل دفاع است.

اخبار بین الملل_ یک سخنگوی وزارت خارجه لهستان روز جمعه به خبرگزاری «رویترز» در این زمینه گفت: «از دیدگاه ما هرگونه اقدام برای تثبیت این منطقه قابل دفاع است. باید منتظر بمانیم تا نتیجه بررسی‌ها مشخص شود و این که لهستان به چه شکلی می‌تواند به چنین ابتکار عملی بپیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این در حالی است که وزیر خارجه لهستان نیز روز گذشته با خبرگزاری رسمی آلمان «دی پی ای» در این زمینه گفت‌وگو کرد.

 در حالی که آمریکا همه تلاش خود را به کار بسته تا به زعم خود ائتلافی دریایی را در خلیج فارس ایجاد کند، ولی جز چند متحد انگشت‌شمار، کسی به این طرح روی خوش نشان نداده است. آلمان روزهای اخیر بارها اعلام کرده که  به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس نخواهد پیوست.

 «آندریاس نیک»، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان نیز جمعه ۱۱ مرداد ماه در مصاحبه‌ای با «دویچه ‌وله» تصریح کرد که پارلمان این کشور با پیوستن به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا علیه ایران مخالف است. نیک به حمایت‌ها در مجلس آلمان از طرح انگلیس برای تشکیل ائتلافی تحت رهبری کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت به نظر می‌رسد پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا با توجه به اختلافات اروپایی‌ها با آمریکا، دیگر جزو گزینه‌های مورد بررسی در آلمان نیست .

شبکه انگلیسی «اسکای نیوز» نیز  به نقل از منابع فرانسوی گزارش داد که پاریس هیچ میلی برای مشارکت در ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا ندارد و به اروپایی‌ها توصیه کرده به ائتلاف آمریکا ملحق نشوند.

با وجود تلاش‌های چند هفته‌ای واشنگتن برای تشکیل ائتلاف و دعوت از ۶۰ کشور برای حضور در این ائتلاف، تا کنون کشورهای خیلی کمی برای مشارکت در آن اعلام آمادگی کرده‌اند و کشورهای مهمی مثل ژاپن، آلمان، فرانسه و حتی اسپانیا که متحدان آسیایی و اروپایی آمریکا محسوب می‌شوند به این ابتکار روی خوش نشان نداده‌اند.

از زمان روی کار آمدن  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  روابط واشنگتن با برخی پایتخت‌های اروپایی مثل برلین و پاریس چندان مساعد نیست.ترامپ اخیرا نیز از تلاش‌های «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه برای تنش زدایی در خلیج فارس شدیدا انتقاد کرده بود و گفته بود ماکرون نماینده آمریکا برای مذاکره با ایران نیست. در مقابل وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای به سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره ایران اعلام کرد که پاریس کاملا به صورت مستقل به ابراز مواضع خود می‌پردازد و به امنیت و صلح در منطقه غرب آسیا کاملا پایبند است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خلیج فارس لهستان وزارت خارجه ائتلاف دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • احتمال سیلاب ناگهانی در گلستان؛ در حاشیه روخانه‌ها توقف نکنید
  • احتمال سیلاب ناگهانی در گلستان؛ هم استانی‌ها از توقف در حاشیه روخانه‌ها دوری کنند