Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید حسین احمدی مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان با بیان توضیحاتی پیرامون عملکرد مجتمع و برنامه‌های آینده آن، گفت: فولاد خراسان با تکمیل حلقه‌های زنجیره تولید در استان محل استقرار خود، یکی از شرکت‌های اقتصادی، رقابتی، منضبط و پایدار در کشور محسوب می‌شود که ضمن تعامل با نهاد‌های اجتماعی و عمومی استان و شهرستان، همواره برای رعایت دقیق اصول روابط کار و کرامت نیروی انسانی تلاش خود را به کار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او تصریح کرد: این دیدگاه که همه همرزمان ما در جبهه تولید فولاد خراسان، باید برای تحقق «رونق تولید» همت و حمیت جدی به کاربگیرند، خوشبختانه در میان مدیران، سهامداران عمده و کارکنان شرکت نهادینه شده است و این همدلی نهادینه توانسته بزرگترین مجتمع صنعتی این استان را با وجود همه دشواری‌ها به پیش ببرد.

مدیرعامل فولاد خراسان افزود: این شرکت در عمل به وظایف خود در زمینه تامین اجتماعی و رعایت ضوابط کار شایسته و مسائل دستمزدی جزو شرکت‌های پیشرو در استان است. ضمن آن که سهامداران «صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستاییان» خود عضو خانواده بزرگ بیمه اجتماعی در کشور است.

علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر و عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، نیز در خصوص این بازدید گفت: در بازدید از خطوط تولید و گفتگو با کارکنان مجتمع، آن چه بیش از هرچیز مشهود بود، همت و همدلی و اعتقاد راسخ کارکنان نسبت به مساله تولید بود و این مساله جای خرسندی و قدردانی دارد.

او افزود: توجه به حمایت اجتماعی و تامین معیشت کارکنان و اجرای دقیق ضوابط کار با دیدگاه مثبت و روشن در این مجتمع، حاکی از آن است که مدیریت این مجموعه برای این موضوعات راهبرد و دیدگاه مثبتی دارد و این مساله شایسته قدردانی است.   انتهای پیام//س.ح     همدلی کارکنان و راهبرد روشن مدیریت فولاد خراسان شایسته قدردانی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین تولیدکنندگان برق آبی در دنیا

چین بزرگترین تولیدکننده برق آبی جهان است که 1303 تراوات ساعت برق آبی در سال 2022، تولید کرد که معادل 31 درصد از تولید برق آبی جهان در آن سال بوده است.

به گزارش ایران جیب، داده‌های اندیشکده انگلیسی امبر (Ember) نشان می‌دهد بعد از چین، کشورهای برزیل (۴۲۷ تراوات ساعت)، کانادا (۳۹۸ تراوات ساعت)، آمریکا (۲۴۹ تراوات ساعت) و روسیه (۱۹۸ تراوات ساعت) بزرگترین تولیدکنندگان برق آبی جهان هستند.

کشورهای هند (۱۷۵ تراوات ساعت)، نروژ (۱۲۸ تراوات ساعت)، ویتنام (۹۶ تراوات ساعت)، ژاپن (۷۵ تراوات ساعت) و سوئد (۷۰ تراوات ساعت)، در پنج رتبه بعدی قرار دارند.

از نظر سهم برق آبی در مجموع تولید برق هر کدام از این کشورها، نروژ با سهم ۸۷.۵ درصدی برق آبی در سبد منابع تولید نیرو در سال ۲۰۲۲، در رتبه نخست در میان این کشورها قرار دارد. اما پاراگوئه با سهم ۹۹.۷ درصدی برق آبی در کل تولید برق، در میان کشورهای جهان در رتبه اول قرار دارد.

پس از پاراگوئه و نروژ، کشورهای ونزوئلا (۷۷.۶ درصد)، کلمبیا (۶۸.۹ درصد)، برزیل (۶۳.۱ درصد)، کانادا (۶۰.۴ درصد)، اتریش (۵۴ درصد)، سوئیس (۴۹.۸ درصد)، سوئد (۴۰.۴ درصد) و ویتنام (۳۶.۹ درصد) قرار می‌گیرند.

برق آبی، بزرگترین منبع تولید برق تجدیدپذیر است اما نیروی بادی و خورشیدی هم به سرعت رشد کرده و این اختلاف را روز به روز کمتر می‌کنند. برق آبی با توانایی خود برای تامین برق مورد نیاز، نقش مهمی در ضریب نفوذ بالای منابع تجدیدپذیر ایفا می‌کند.

چین ۳۱ درصد از نیروی برق آبی جهانی را تولید می‌کند که بیش از سه برابر بیشتر از برزیل به عنوان بزرگترین تولید کننده بعدی است. با این حال، آمار رسمی نشان داد: تولید برق آبی چین در هشت ماه منتهی به اوت سال ۲۰۲۳، با سریعترین نرخ از سال ۱۹۸۹، نزول کرده و ۱۵.۹ درصد کاهش یافته است.

در هند هم تولید برق آبی در هشت ماه منتهی به اوت سال گذشته، ۶.۲ درصد کاهش یافت که شدیدترین کاهش از سال ۲۰۱۶ بود و سهم برق آبی در تولید برق، به ۹.۲ درصد رسید که پایین‌ترین میزان در ۱۹ سال اخیر بود. بارندگی اندک در سال میلادی گذشته، روی تولید برق آبی هند تاثیر گذاشته و باعث کاهش ۱۱ درصدی تولید در مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد.

وزارت نیروی هند، دو هفته پیش، در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت هند اکنون روی فصل بارندگی معمول برای بهبود تولید برق آبی حساب می‌کند. هند برای جبران این کاهش، تولید برق با استفاده از زغال سنگ را افزایش داده تا پاسخگوی تقاضای رو به رشد برای برق و اجتناب از خاموشی شود. در نتیجه، سهم زغال سنگ از تولید برق هند در هفته نخست آوریل، به ۷۷ درصد رسد که دو سال بالاتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۳ بود.

این دو کشور که حدود سه چهارم از برق آسیا را تولید می‌کنند و مسئول بخش عمده انتشار آلایندگی هستند، از منابع تجدیدپذیر استفاده می‌کنند تا کاهش تولید برق آبی را جبران کرده و تقاضای فزاینده برای برق را تامین کنند. اکثر اقتصادهای بزرگ آسیایی در سال‌های اخیر به دلیل گرم‌تر شدن هوا و بارش کمتر، با کمبود برق مواجه شده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • وعده سازمان بازرسی منطقه ۳ برای رفع مشکلات تولیدکنندگان
  • تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم
  • تاکید رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برافزایش مشارکت مردم درصیانت از اراضی
  • تاکید استاندار هرمزگان بر تعیین تکلیف دانشکده‌های شیمی، نفت و فولاد  
  • بزرگترین تولیدکنندگان برق آبی در دنیا
  • بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید و اقتصاد فراهم شود
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی
  • برق فیوز از سر صنایع مازندران پراند/ فرار و کوچ صنعتگران
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند