Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@16:43:09 GMT

۲۷۱ واحد تولیدی کردستان شامل قانون بخشودگی بیمه می شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۶۹۷۴

۲۷۱ واحد تولیدی کردستان شامل قانون بخشودگی بیمه می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، صلاح قریشی ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضورمعاون اقتصادی استاندار و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، افزود: با توجه به نام‌گذاری امسال به عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری و در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور مساعدت با کارفرمایان خوش حساب، هیأت وزیران در اجرای ماده (۱۳) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در  امر صادرات، موضوع بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان را مصوب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گفته وی فورا بعد از اعلام به سازمان تامین اجتماعی، بخشنامه آن تهیه و به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شده است.

مدیر کل تامین اجتماعی اظهار داشت: بر اساس این مصوبه، کارفرمایان کارگاه‌های مشمول با تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن، در صورتی که  جرایم  آنها مربوط به قبل از تاریخ ۲۹‏ اسفند ۹۶ باشد چنانچه حداکثر تا سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب‌نامه در مورد پرداخت و یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده براساس مدارک و مستندات ابرازی، با سازمان تأمین اجتماعی توافق کنند از بخشودگی جرایم متعلقه موضوع این آئین نامه برخوردار می‌شوند.

قریشی با تاکید بر این نکته که قانون بخشودگی جرائم در ارتباط با کارفرمایانی که حق بیمه کارگران زیرپوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کردند است، بیان کرد: اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده‌اند.

وی با بیان اینکه اگرجرایم متعلقه به کارفرمایان مشمول طرح، مربوط به قبل از تاریخ یاد شده باشد، از بخشودگی جرایم بهره‌مند خواهند شد، گفت: که لازمه آن اخذ تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها است. 

قریشی با بیان اینکه ما تابع قانون هستیم، ادامه داد: درخواستی که کارفرما به ما بدهد و کارگروه تائید کند اجرا خواهد شد اما این انتظار را داریم به نحوی عمل شود که رویه انجام کار به گونه‌ای نباشد که با ساز و کارهای کشور مغایرت داشته باشد.

وی کارگروه رفع موانع تولید را بستری برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی دانست و  اظهار داشت:  ۲۷۱ فقره تا این لحظه درخواست متقاضیان را به سازمان صنعت معدن تجارت استان ارسال کرده‌ایم ودر صورت تائید دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشمول قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان افزود: خیلی از کارگاه‌ها و کارفرمایان در سطح استان به لحاظ بیمه‌ای به تامین اجتماعی بدهکار هستند و به نوعی می‌خواهند از این فرصت استفاده کنند.

قریشی با تاکید برنیاز به تائیدیه از سوی کارگروه رفع موانع تولید،گفت: اگر بخواهیم تمام کارفرمایان را بدون ساز و کار مشخص مشمول و یا از مزایای این فرص محروم کنیم کار به درستی انجام نشده است واقعیت این است که ما نیاز به تائیدیه از سوی کارگروه رفع موانع تولید هستیم.

کد خبر 4694733

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی حق بیمه کارفرما ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی یاسوج مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۶۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی تامین اجتماعی در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، اسدی گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور در کردستان برگزار شد و افراد قبول شده بعد از طی مراحل اداری به شکل پیمانی جذب سازمان تأمین اجتماعی خواهند شد.
وی افزود: از مجموع داوطلبان، یک‌هزار و یازده نفر خانم و یک‌هزار و ۲۹ نفر آقا شرکت داشتند.
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان یاداور شد نتایج اولیه آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی ظرف مدت ۲۰ روز اعلام و مراحل بعدی از جمله فرآیند مصاحبه و گزینش را پیش رو خواهیم داشت.
این آزمون برای جذب چهار هزار و ۹۰۲ نفر نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی کشور برگزارشد.

دیگر خبرها

  • مهم ترین دستاوردهای سفر رئیس جمهور به سمنان
  • برگزاری آزمون استخدامی تامین اجتماعی در کردستان
  • سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • پرواز بلند تولیدگران سمنانی از روی موانع/ رکود پشت در گذاشته شد
  • واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها مصداق بارز بنگاه‌داری است
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس