Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@14:16:18 GMT

سنت حسنه اطعام عمومی در ایام عید غدیر باید احیا شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۷۱۳۰

سنت حسنه اطعام عمومی در ایام عید غدیر باید احیا شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی بصیرتی صبح شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر برگزاری مراسمات جشن و سرور در عید غدیر اظهار داشت: دیدار با سادات از اعمال سفارش شده در ایام عید غدیر است اما برنامه های این روز نباید به دید و بازدید محدود شود و بر همین اساس باید برگزاری جشن و سرور و اطعام در روز عید غدیر توسط هیئات و گروه های مختلف مردمی کاشان احیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تکریم نسل اهل بیت (ع) در بین شیعیان را دارای ارزش بالا قلمداد کرد و افزود: اطعام یک مؤمن به فرموده امام صادق (ع) در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق و در راس آنها ائمه معصومین و یک میلیون شهید و در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان ضمن تاکید بر اطعام شهروندان توسط هیئات مذهبی در روز عید غدیر همانند ایام محرم و صفر ابراز داشت: بر اساس روایات ائمه اطهار (ع) اطعام یک نفر در روز عید غدیر مانند اطعام  همه پیامبران و صدیقان است و بر همین اساس لازم است تا با برگزاری برنامه‌هایی با شکوه در اعیاد مثل اطعام غدیریه در روز عید غدیر موجب ترویج فرهنگ تشیع در شادی اهل بیت (ع) باشیم.

وی ضمن اشاره به مشارکت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان در برنامه های عید غدیر سال جاری در این شهرستان گفت: هر فرد به اندازه وسع خود می‌تواند در این سنت حسنه سهیم باشد و راه های جمع آوری کمک های مردمی توسط روابط عمومی نمایندگی آستان قدس رضوی کاشان نیز اعلام و علاوه بر اطعام، برنامه‌های فرهنگی در مورد عید غدیر خم نیز در سطح شهرستان کاشان اجرا می شود.

کد خبر 4694868

منبع: مهر

کلیدواژه: آستان قدس رضوی عید غدیر خم روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی یاسوج مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد که ‏بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد.

به گزارش ایسنا، مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با انتشار متنی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: «بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند: برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو ) پنج میلیون ریالی ندارد.

روابط عمومی ‎بانک مرکزی در همین باره مجددا از اصحاب رسانه درخواست می‌کند ضمن دقت‌نظر در انتشار مطالب، اخبار موثق، رسمی و صحیح را از این مرجع دریافت و منتشر نمایند و از اعلام و انتشار اخبار حساس مربوط به حوزه پولی و بانکی به نقل از منابع و مراجع ناشناس و غیررسمی در فضای مجازی به شدت خودداری کنند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برون‌سپاری پروژه‌های شهری به شهروندان و مزایای آن
  • مشارکت ۳۵ میلیارد تومانی مردم و خیرین در اطعام نیازمندان بندرعباس
  • چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟
  • چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد
  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی