Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:57:54 GMT

خانه تاریخی اعتمادالملک شیراز ثبت ملی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۷۱۷۵

خانه تاریخی اعتمادالملک شیراز ثبت ملی شد

علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری  طی نامه‌های جداگانه، مراتب ثبت ملی پنج اثر فرهنگی-تاریخی را به استاندار فارس ابلاغ کرد.

پنج اثر تاریخی فارس ثبت ملی شد

در نامه‌ های رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آمده است که در اجرای بند (ج) ماده واحد قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی، مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیر منقول فرهنگی– تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست ذیربط، مراتب ثبت خانه اعتماد الملک(عابدی- نعیمی) واقع در استان فارس، شهر شیراز، خیابان ۹ دی،کوچه هفت پیچ، کوچه ۲۹، پلاک ۳۰ به شماره ۳۲۱۳۸ ، " قنات لای حنا " واقع در استان فارس، شهرستان نی ریز، بخش مرکزی، دهستان رستاق، از دهنه لای حنا تا روستای لای حنا به طول ۴/۷ به شماره ۳۲۲۹۵ ، " تل باشیخی " واقع در استان فارس، شهرستان لامرد، بخش علامرودشت، دهستان علامرودشت، روستای ابو حنا به شماره ۳۲۱۳۹، "بقایای قلعه بلبلی " واقع در استان فارس، شهرستان لامرد بخش علامرودشت، دهستان علامرودشت روستای بلبلی به شماره ۳۲۱۴۰ ، " قنات خبار " واقع در استان فارس، شهرستان نی ریز، بخش مرکزی، در شرق و جنوب شهر نی ریز از منبع تا مقسم به طول ۶ کیلومتر از پوزه راه دار تا روستای قلعه خواجه ( شهرک ابوالفضل کنونی ) به شماره ۳۲۲۹۲، ابلاغ می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، پنج اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت سازمان میراث فرهنگی است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود، برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

۹۸۷۳ / ۲۰۲۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی استانداری فارس فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس گفت: یک دستگاه فلزیاب، از سه متخلف در شهرستان بختگان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مسعود رزمجویی روز دوشنبه اعلام کرد: مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس در هنگام گشت‌زنی در محور روستای طشک به جزین شهرستان بختگان که به طور مداوم با هدف ارتقای امنیت و پیشگیری از وقوع جرم انجام می‌شود، به سه سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت شک کردند که پس از توقف و بازرسی، یک دستگاه فلزیاب از کوله پشتی آنها کشف شد.

وی افزود: این متهمان دستگیر شدند و پرونده آنها برای گذراندن مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد و از طریق یگان حفاظت میراث فرهنگی پیگیری می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس گفت: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

رزمجویی اضافه کرد: فروشندگان مکلف‌اند دستگاه‌های فلزیاب را تنها به افرادی که مجوز خرید از سازمان میراث فرهنگی کشور دارند بفروشند و نسخه‌ای از برگ فروش شامل مشخصات خریدار و مشخصات فنی دستگاه را هم به این سازمان ارسال کنند.

شهرستان بختگان در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شرق شیراز دراستان فارس قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف احتکار ۳۷۳ تن روغن و چای در قم کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور

دیگر خبرها

  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • رونمایی از دست‌افزارهای سنگی نویافته کشف رود
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های مراقبتی مجموعه حافظیه به شعرخوانی کودکی بر سر آرامگاه حافظ
  • آتش‌سوزی در ۶۷ میراث جهانی ایران
  • آمار آتش‌سوزی میراث جهانی ایران در ۳۰ سال گذشته
  • برای حفظ میراث آینده باید به سازندگی بحران فکر کنیم