Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@05:06:53 GMT

وظیفه مهم قوه قضائیه تحقق عدالت در جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۷۲۰۷

وظیفه مهم قوه قضائیه تحقق عدالت در جامعه است

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای،‌ معاون اول قوه قضائیه امروز، 26 مردادماه در آیین تودیع و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان گیلان، این استان را مهد پرورش علما، سرداران و مجاهدان دانست و اظهار کرد: مجاهدان و بزرگان علمی و فرهنگی و دینی گیلان همواره در تاریخ انقلاب می‌درخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به در پیش بودن عید غدیر خم که یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است، گفت: حفاظت و صیانت از بیت‌المال، حمایت و جانبداری از مردم، برقراری امنیت و آرامش در جامعه، ایستادگی در برابر دشمنان، بی‌طرفی و بدون تبعیض قضاوت کردن از توصیه‌ها و سفارشات مولای متقیان علی(ع) به مسئولان است.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: امام علی(ع) در برابر کسانی که می‌خواستند زمینه برگرداندن منافقان و نفوذ آنان را در جامعه فراهم کنند ایستاد و در این مسیر مجاهدت کرد.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه امروز نیازمند مقابله جدی با دست‌اندازی‌ها به حقوق مردم و هنجارشکنی هستیم، متذکر شد:‌ عده‌ای با سوءاستفاده از موقعیت و با فرار از خلاءهای قانونی بر منابع مردم چنگ می‌اندازند تا قدرت بسازند و در میان افراد نفوذ کنند و آنها را به فساد بکشانند.

وی با بیان اینکه وظیفه مهم قوه قضائیه تحقق عدالت در جامعه است، تصریح کرد: قوه قضائیه با کسانی که ارزش‌های اسلامی و دینی را زیر پا می‌گذارند و مجری منویات طاغوت هستند، قاطعانه و بدون تبعیض برخورد واهد کرد.

معاون اول قوه قضائیه برقراری امنیت و بریدن دستانی که به دنبال برهم زدن امنیت مردم هستند را از رویکردهای قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: امروز ملت ایران از روزهای گذشته قوی‌تر است.

محسنی اژه‌ای ورودی پرونده‌های قضایی در گیلان را نسبت به میانگین کشوری بیشتر خواند و عنوان کرد: ماندگاری پرونده‌ها و اطاله دادرسی در استان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه سرقت، توهین، ضرب و جرح عمدی و غیرعمدی و تهدید بیشترین پرونده‌های کیفری در کشور را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از پرونده‌ها در این بخش با صلح و سازش قابل حل است؛ بنابراین باید در این زمینه از ظرفیت شوراهای حل اختلاف استفاده کنیم.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر لزوم برخورد با بانک‌های متخلف، اضافه کرد: بانک‌ها و متولیان آن باید براساس یک قانون و ضابطه مشخص اقدام به پرداخت تسهیلات کنند، زیرا در غیر این‌ صورت جرایم و تخلفات عدیده‌ای درخصوص معوقات بانکی و نحوه هزینه‌کرد تسهیلات ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به خریداری بیش از 38 هزار سکه توسط یک فرد به واسطه تسهیلات بانکی، یادآور شد: در راستای برخورد جدی با چنین مفاسدی باید به سراغ کسانی برویم که پس از پرداخت تسهیلات بانکی هیچ نظارتی بر نحوه هزینه آن نداشته‌اند.

محسنی اژه‌ای در پایان بر برخورد جدی با ریشه‌های فساد تاکید کرد و متذکر شد:‌ شناسایی ریشه‌ها و عوامل ایجاد فساد و پیشگیری از بروز و ترویج آن در دستگاه‌های مختلف و احیای حقوق عامه در دستور کار قوه قضائیه است.

به گزارش ایکنا، در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی به عنوان رئیس جدید دادگستری استان گیلان معرفی و از زحمات احمد سیاوش‌پور تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن حجت الاسلام محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی

مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام کرد: رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی یکی از برنامه‌های جدی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در راستای خدمت رسانی به مردم و تحقق اصل حقوق عامه در سند تحول قضایی است.

به گزارش ایسنا، طی سال های گذشته مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با ارتباط گیری مستقیم با مردم در قالب طرح «وکلا در مساجد» و رسیدگی به مشکلات حقوقی آنها با حضور در مرکز ملاقات مردمی قوه قضائیه؛ با پرونده‌هایی در سطح کشوری و کثیرالشاکی مواجه شد که بعضاً بیش از چند هزار نفر و چندین وزارتخانه و نهاد و سازمان رسمی در آن درگیر بوده‌اند.

درهمین راستا بنابر دستور حسن عبدلیان پور ریاست مرکز، جلسات تخصصی با حضور وکلا و کارشناسان زبده و نخبه مرکز برای رسیدگی به این پرونده‌های کثیرالشاکی برگزار و روند حقوقی و آرای صادره در این پرونده‌ها مورد بازخوانی و راهکارهای قانونی و راهنمایی‌های حقوقی به نمایندگان شکات ارائه می گردد.

دریکی از این پرونده‌های کثیرالشاکی با توجه به پیچیدگی‌های حقوقی و صدور آرای متعدد، که مربوط به اعضای «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی» با بیش از ۷ هزار نفر عضو است، تاکنون چند نشست تخصصی برگزار و در هر نوبت وکلای تخصصی و کارشناسان مربوطه اوراق پرونده را بررسی و راهکارهای لازم را برای پیشبرد مسیر حقوقی و رضایت مردم در راستای قانون را در دستور کار قرار دادند.

بر اساس گزارش مرکز وکلای قوه قضاییه، رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی یکی از برنامه‌های جدی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در راستای خدمت رسانی به مردم و تحقق اصل حقوق عامه در سند تحول قضایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند