Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، خالد جعفری در دومین جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی که با حضور مدیرکل بحران استانداری کردستان، مدیرکل دامپزشکی استان، نماینده بانکهای عامل و معاونین ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد :مشارکت مردم، سمن ها و تشکلهای مردمی در پیشگیری و اطفاء حریق مراتع و جنگلهای استان کردستان بسیار مهم و تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به بارندگی های سال جاری و پیش بینی آتش سوزی زمینه پای کار بودن عوامل دولتی و خصوصی را فراهم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: منابع طبیعی به تنهایی نمی تواند در راستای پیشگیری و اطفاء حریق اقدام نماید براین اساس باید  کلیه دستگاهها  در اطفاء حریق مشارکت داشته باشند.

وی عنوان کرد: به دلیل وجود  مناطق  صعب العبور مشارکت مردم در اطفاء حریق بسیار مهم و تاثیرگذار است و این امر مستلزم آموزش  نیروی متخصص است که باید از اقدامات اولویت دار اجرایی شود.

جعفری تأکید کرد: با شناسایی مواردی که سبب ایجاد آتش سوزی می شود از وارد آمدن  آسیب جدی به  محیط زیست و منابع طبیعی جلوگیری به عمل آید.

وی در ادامه با اشاره به  افرادی که سال گذشته در اطفاء حریق فوت شدند، اظهار داشت: مردم هم همانند دستگاه های دولتی، دغدغه بروز آتش سوزی در مراتع و جنگلهای استان را دارند و این یک نقطه قوت در پیشگیری و اطفاء حریق است.

وی یادآورشد: از یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار جنگل و مراتع استان کردستان ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار هکتار مراتع درجه یک و دو است که حفظ و نگهداری از این ظرفیت باید به عنوان یک اولویت مهم مد نظر باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در بخش دوم سخنان خود از وجود سه میلیون واحد دامی صنعتی و نیمه صنعتی با ۸۰هزار بهره بردار خبر داد و گفت: دقت در نگهداری و اجرای اقدامات بهداشتی به ویژه واکسیناسیون بسیار مهم است و باید بهره برداران این حوزه برای اجرای اقدامات واکسیناسیون تشویق و ترغیب شوند.

وی گفت: استان کردستان یکی از استان های مطرح در صادرات دام است که توجه به رعایت بهداشت، انجام اقدامات واکسن برای پیشگیری از هرگونه بیماری لازم و ضروری است.

جعفری عنوان کرد: انجام بیمه اجباری طیور اقدامی شایسته است که می تواند ۵۰۰ هزار قطعه طیور بومی و ۷۵۰ واحد مرغداری گوشتی را تحت پوشش قرار داده و دغدغه بروز هرگونه خسارت را کاهش دهد.

وی در پایان از اقدامات دامپزشکی استان کردستان در راستای اجرای واکسن بیماری های تب برفکی و تب کریمه کنگو تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 4694886

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی یاسوج مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه

به گزارش خبرآنلاین، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از وقوع آتش‌سوزی در یک مدرسه خبر داد.

کورش سبزعلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ساعت ۸:۳۰ امروز (۵ اردیبهشت‌ماه) از طریق تماس با سامانه ۱۲۵ موضوع وقوع آتش‌سوزی در دبیرستان دوره اول دخترانه اسماء در منطقه صنعتی کارون در کوی مجاهدین اطلاع‌رسانی شد و بلافاصله دو خودروی اطفای حریق، یک دستگاه خودروی امداد و نجات به همراه ۹ آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این حادثه به دلیل اتصال برق کولر رخ داده است، افزود: این حریق بعد از نیم ساعت مهار شد و خوشبختانه مصدومی نداشته است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: خسارت این حادثه در حد دودگرفتی اتاق مدیر مدرسه و وارد شدن خسارت به وسایل اداری بوده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899052

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • آتش‌سوزی در پامنار
  • اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرق تهران
  • اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است