Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اطلاعات گفت: پیوند حاکمیت و مردم موجب تقویت نظام و خنثی سازی توطئه‌ها و طمع دشمنان خواهد شد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات امروز شنبه در گردهمایی مدیران حراست دانشگاه ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه علامه طباطبایی، با تبریک سالروز ولادت با سعادت امام هادی (ع) و بیان آموزه‌ها و احادیثی از آن حضرت به مساله فعالیت حراست‌ها اشاره کرد و افزود: این مسئولیت با ظرافت در معرض عوارضی است که انسان را دچار فراز و نشیب‌های سختی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی فعالیت حراست‌ها در مراکز علمی را با توجه به ضرورت وجود آرامش در کنار امنیت دانست و اظهار کرد: در میان عناصر علمی اقدامات حراستی از ظرافت خاصی برخوردار است و باید بستر‌های جرم و خلاف را با تدبیر به حداقل برسانند و به جای مچ گیری، دست گیری کنند.

او اقدامات حراست‌ها را به منزله نقش اورژانس توصیف و خاطر نشان کرد: در کنار اطلاع رسانی موارد به دستگاه اطلاعاتی باید تدابیر لازم را برای رفع مسائل جزیی بیندیشند.

وزیر اطلاعات گرامیداشت جامعه علمی و حفظ کرامت آنان را وظیفه نخست مجموعه‌های حراست دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها دانست و تاکید کرد: نه تنها این قشر از جامعه بلکه باید برای همه افراد جامعه حتی افراد پایین دست نیز کرامت و حرمت قائل شد.

علوی گفت: بر اساس آموزه‌های اسلامی همه چیز حتی کعبه، قرآن کریم، پیامبر(ص)، نظام رهبری و حکومت برای مردم است و زیرمجموعه حکومت اسلامی نیز باید در خدمت مردم باشند و اقدامات حراستی و اطلاعاتی باید با مردم، برای مردم، به نفع مصالح و امنیت مردم و از خود مردم باشد.

او تصریح کرد: مردم باید به گونه‌ای احساس کنند که در تأمین امنیت مشارکت کنند و در این فضای غیر امنیتی خلاقیت، نوآوری و ابداعات شکوفه خواهد زد.

علوی گفت: اگر بخواهیم به کشور خدمت کنیم باید به گونه‌ای تدبیر کنیم که فضا‌های علمی باز و مملو از آرامش و امنیت باشد چرا که در این شرایط افراد دچار عقده نمی‌شوند و جهت گیری مخرب پیدا نمی‌کنند.

او با بیان این که رفتار‌هایی موجب ایجاد عقده حقارت می‌شود، ادامه داد: مصونیت جامعه مستلزم حفظ کرامت انسان هاست و در این صورت شاهد فراز مغز‌ها نخواهیم بود.

علوی افزود: باید برای جامعه بستر ساز امنیت و آرامش باشیم و از دشمنان و بدخواهان سلب آرامش کنیم و با منافقان و تروریست‌ها با قاطعیت برخورد کنیم چرا که نبود امنیت فیزیکی نیز به جامعه لطمه می‌زند.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: پیوند حاکمیت و مردم موجب تقویت نظام و خنثی سازی توطئه‌ها و طمع دشمنان خواهد شد.

علوی با اشاره به این که آرامش جامعه حتی موجب ارتقاء فرهنگ دینی می‌شود، خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مایه آرامش دل‌ها باشیم و مردم از شنیدن اسم وزارت اطلاعات احساس امنیت و آرامش و دشمنان احساس خطر و واهمه کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش به دشمنی‌های آمریکا علیه کشورمان اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی و فشار اقتصادی مردم بیش از گذشته با حکومت و نظام اسلامی همراهی می‌کنند و مسئولین نظام نیز پشت سر رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند.

بیشتر بخوانید: وزیر اطلاعات درگذشت سرتیپ احمد ترکان را تسلیت گفت

علوی با بیان این که باید با مردم با لطف و محبت برخورد و از درنده خویی پرهیز کرد، گفت: اسلام در کرسی تحقیق حق است و دیگران را باطل می‌داند، اما در کرسی حکومت عدالت، معیشت، امنیت و حرمت را به طور یکسان برای آحاد جامعه می‌داند.

وزیر اطلاعات افزود: اسلام دین انتقام گیری و ایجاد فشار بر مردم نیست و دوست داریم دانشگاه‌ها که فرهنگ استکبار ستیزی بر آن حاکم بود باشد و حاکمیت این فرهنگ با دیکته کردن و تحمیل امکان پذیر نیست بلکه باید با استدلال توأم با محبت ایجاد شود و مجموعه‌های حراست می‌توانند در این زمینه همراهی موثری داشته باشند.

علوی اکثریت دانشجویان و جامعه علمی را همراه و همدل نظام اسلامی دانست و گفت: دانشجویان فرصت برای نظام هستند و باید هوشیارانه جلوی نفوذ دشمنان را برای تبدیل ظرفیت دانشجویان به تهدید علیه نظام بگیریم.

وزیر اطلاعات دو قطبی کردن جامعه را یکی از اقدامات دشمنان اعلام کرد و گفت: توسعه چتر اطلاعاتی و رصد و اشراف اطلاعاتی و حفظ و صیانت از اساتید، دانشجویان و نخبگان در برابر نفوذ دشمنان از جمله اقدامات ضروری مجموعه‌های حراست دانشگاه هاست.

علوی در بخش دیگری از سخنانش به مساله تایید صلاحیت‌ها اشاره کرد و افزود: در بررسی و رسیدگی به تایید صلاحیت‌ها باید سخنان افراد را شنید و استناد تنها به گزارشات منابع راهگشا نیست و در معرض تردید است.

او اظهار کرد: امیال سیاسی و جناحی نباید در تصمیم گیری‌ها تأثیرگذار باشد و استقلال اقدامات اطلاعاتی به منزله نفی اصولگرایان یا اصلاح طلبان نیست بلکه باید در کنار احترام به همه جریانات سیاسی در اقدامات حرفه‌ای ذره‌ای این جناح بندی‌ها را دخالت نمی‌دهیم و به نفع یا علیه کسی اقدام نمی‌کنیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به این که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب تودهنی زدن به ترامپ و هیأت حاکمه آمریکا می‌شود، گفت: باید از دو قطبی شدن فضای دانشگاه‌ها در دوران انتخابات و موج سواری دشمنان جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

سخنرانی وزیر اطلاعات در گردهمایی مدیران حراست دانشگاه‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت اطلاعات سیدمحمود علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق عملیاتی تنبیهی و یک واکنش حداقلی بود

حجت الاسلام حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: مهم‌ترین اصل در مسئولیت اجتماعی، اصل سلامت و امنیت اجتماعی است. خداوند برای زیست جمعی انسان‌ها نام امنیت آفرین خود یعنی سلام را برگزید.

وی ادامه داد: برای تحقق سلامت و امنیت اجتماعی ۴ تضمین ارائه شده است؛ اول تضمین ایمانی و اعتقادی است. در نگاه خداوند حق‌الناس بر حق الله مقدم است لذا در قیامت مواجهه حق با مسأله حقوق مردم بسیار سختگیرانه است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران دومین تضمین جهت تحقق سلامت و امنیت اجتماعی را ضمانت وجدانی دانست و گفت: انسان‌ها با همین سرمایه است که در تمام مدت عمر برای جلب منفعت و دفع ضرر از خودشان تلاش می‌کنند.

حاج علی اکبری افزود: برنامه محفل نشان داد که می‌توان با ابتکار و ظرفیت‌شناسی، میلیون‌ها انسان را پای یک برنامه دینی و قرآنی نشاند.روز ارتش را به غیور مردان ارتش جمهوری اسلاکی تبریک می‌گویم و انشالله در تامین امنیت و بازدارندکی کشور هر روز موفق‌تر باشند.

وی گفت:از تیم‌های ملی کشتی و آزاد و فرنگی کشورمان که باعث افتخارمان شدند تشکر می‌کنیم خصوصا از این که یاد شهدا را در مسابقات خود زنده نگه داشتند بسیار ممنونیم.

وی درباره سیل اخیر کشور گفت: از اقدام ستاد بحران در این امر وشخص وزیر کشور در امداد رسانی به سیل زدگان تشکر می کنیم. خصوصا هلال احمر عزیز ما هم اقدامات خوبی انجام دادند و از مسئولین توقع داریم با بررسی عمیق‌تر تصمیم بگیرند که در آینده کاری کنند که از خسارت‌ها احتمالی جلوگیر‌ی کنند.

وی ادامه داد: در چند سخنرانی اخیر رهبر عزیز ما شنیدیم که ایشان گفتند در برابر حماسه‌های بزرگی که ملت ما خلق کردند خخصوصا حضور در انتخابات و روز قدس و عید سعید فطر از مردم تشکر کنیم اما مسئولین بدانند که تشکر عملی لازم است.

وی افزود: مسئولان ما سامانه‌های نظارتی که در کشور وجود دارد را باید تقویت کنند و باید برای آن قسمت‌هایی که در کشور تولید نارضایتی دارد برنامه ریزی شود. مثلا علت برخی از نارضایتی مرم ما ضوابط دست و پاگیری است که در کشور وجود دارد. باید اصلاح شود این امور و همه باید دست به دست هم دهیم که این موضوع اسباب زحمت برای مردم نشود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت:‌بعضی جا‌ها به دلیل ساز و کار‌های مندرسی است که داریم ساز و کاری که فساد زا است. این جا باید از فناوری‌های نو استفاده کنیم و این یکی از مهمترین اقدامات در تشکر عملی نسبت به مردم است مثال بارز آن هم اقدام خوب دولت در درگاه ملی خدمات دولت است.

وی افزود: باید در مهار تورم و غول گرانی و ضابطه مند کردن بازار اقدامات عملی انجام شود و امیدواریم اقدامات دولت به طور محسوس در محیط زندگی مردم مشخص شود و شعار امسال هم می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

علی اگبری تصریح کرد:گرانی‌های غیر منطقی درباره همه چی مثل زمین و مسکن و اقلام دیگر شرایط سختی را برای مستجرین ایجاد می‌کند و امیدواریم عزیزان ما که در این زمینه تدابیر بسیار خوبی دارند موفق شوند و همه دست به دست هم دهند که مانند وعده صادق کار متفاوتی را در گره گشایی از زندگی مردم انجام دهیم.

حاج علی اکبری درباره عملیات وعده صادق، افزود: عملیات غرورآفرین و شگفتی‌ساز وعده صادق عملیاتی تنبیهی بود که یک پاسخ متوازن و یک واکنش حداقلی بود.

وی تصریح کرد: این عملیات یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود. دو سیلی مبهوت کننده در یک زمان نسبتاً نزدیک انجام شد.

وی افزود: این عملیات چند وجهی بود. یک ضلع آن هدایت‌های کلان رهبر انقلاب ما در این سه دهه بود. جهت دیگر پیوند علم و صتعت و تخصص جوانان ما بود. ما با تولید خودمان دشمنان را مجازات کردیم و مثل ان‌ها نیستیم که از خودشان چیزی ندارند و وجهه دیکر هماهنگی قوای ۳ گانه ما بود و در جهت دیگر پیوند دیپلماسی و اقتدار در میدان بود. اراده پولادیم و عزم راسخ برای کاری کم نظیر از فرزندان ایران در نیروی هوافضای سپاه ما بود که دست آن هار ا می‌بوسیم.

وی در انتها گفت: وزیر محترم خارجه ما در شورای امنیت گفت و سایر مسئولین ما هم با صدای بلند گفتند که اگر صهیونیست ها  وارد ماجراجوی جدید شوند سیلی که خواهند خورد اصلا قابل مقایسه با چیزی که دریافت کردند نخواهد بود و مراقب اقدامات خود باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است
  • بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه 
  • وعده صادق عملیاتی تنبیهی و یک واکنش حداقلی بود
  • ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است
  • نشست علمای اهل تسنن شهرستان نقده
  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • امام خمینی (ره) روح تازه‌ای به کالبد ارتش دمید
  • آذر منصوری و تلاش برای خنثی‌سازی اظهارات مثبت خاتمی
  • اتحاد روزافزون نیروهای مسلح موجب عصبانیت دشمنان شده است
  • روزنامه اطلاعات : عشق که یکطرفه نمی شود؛ مسئولین هم مردم را دوست بدارند