Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر تشنه‌ی سرعت هستید یا می‌خواهید جرأت خود را در پرسرعت‌ترین ساخته‌های آهنی بشر در تور اروپا محک بزنید، این لیست از سریع‌ترین رولر کوسترهای اروپا را بخوانید.

برخی از تِم پارک‌های اروپا چندین ترن هوایی هیجان‌انگیز دارند که ممکن است چوبی یا فلزی باشد؛ پس اگر به این راحتی از هیجان سرعت سیر نمی‌شوید، این تِم پارک‌ها را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در این بین، اسپانیا را در صدر لیست خواهید یافت که به همراه دیگر رولر کوسترهای پرسرعت و مرتفع اروپا در این لیست معرفی شده‌اند.

رد فورس

با «رد فورس» (Red Force) می‌توانید هیجان یک مسابقه فرمول یک را با مسیری به طول ۸۸۰ متر تجربه کنید. رد فورس، در ۵ ثانیه به شتاب ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و به ماکزیمم ارتفاع ۱۱۲ متر می‌رسد. این رولرکوستر بلندترین و سریع‌ترین رولرکوستر در اروپا و بلندترین گیگا‌کوستر جهان است. این رولرکوسترِ واقع در «فراری لند» دارای سه قطار است که سه ماشین در هر یک وجود دارد و در مجموع در هر قطار ۱۲ نفر می‌توانند سوار شوند. با این توضیحات بهتر است خودتان را برای یک تور اسپانیا آماده کنید.

 فیوریوس باکو

رولرکوستر «فیوریوس باکو» (Furius Baco) با سرعت حدود ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب‌گیری در ۳.۵ ثانیه، دومین رولرکوستر سریع اروپا، در شهربازی بزرگ «پورت‌اونتورا» (PortAventura) در اسپانیا است. فوریوس باکو برای چیزی غیر از تجربه سرعت محض ساخته نشده؛ یک پیچ حلقه‌ای غول‌آسا دورِ بخش مدیترانه‌ای پورت‌اونتورا، بدون تپه‌ها و عناصر دیگر، این مسیر هیجان‌انگیز را می‌سازد و جز یک پیچ برای کم کردن سرعتش، تا بازگشت به ایستگاه وحشیانه و سریع حرکت می‌کند. در این رولرکوستر جای نشستن افراد روی باله‌هایی تعبیه شده و پاهای مسافران آویزان می‌ماند.

شامبهالا

رولر کوستر «شمبهالا» (Shambhala) یکی دیگر از سواری‌های تماشایی مجموعه‌ی «پورت‌اونتورا» است که وقتی در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد هیجان جدیدی را به پارک آورد و هنوز یکی از بلندترین رولر کوسترهای اروپا محسوب می‌شود. شمبهالا حدود ۷۵ متر بالا می‌رود و در اولین سقوط ۷۸ متر پایین می‌آید و وارد یک تونل زیرزمینی می‌شود به طوری که مسافران از کوچک بودن ورودی آن وحشت‌زده می‌شوند و تصور می‌کنند داخل شدن به آن ناممکن است. پس از خروج از تونل، رولرکوستر بر پنج تپه‌ی هوایی اوج می‌گیرد که کمترین آن ۲۱ متر ارتفاع دارد. پارک پورت‌اونتورا علاوه بر این دو سواری و مجموعه‌ی فراری لند، سواری‌های نفس‌گیر دیگری هم در خود دارد.

استیلث

رولرکوستر «استیلث» (Stealth) در ثورپ پارک در شهر «سوری» (Surrey) انگلستان، سریع‌ترین رولرکوستر این کشور و بلندترین لانچ‌کوستر آن است. استیلث تا ارتفاع  ۲.۵ متر بالا می‌رود و در ۱.۹ ثانیه به سرعت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هیجان با این پیام آغاز می‌شود: «سرتان را عقب نگهدارید، صورت رو به جلو، محکم بنشینید و دلتان را قرص کنید.» پنج چراغ قرمز، یکی یکی روشن می‌شوند و با شمارش سه، دو، یک، چراغ‌ها سبز شده و قطار در عرض ۱.۹ ثانیه با شیب تند عمودی به نوک کلاهک مسیر و به سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. سپس ۹۰ درجه به چپ می‌چرخد و از بالای کلاهک پایین آمده و دوباره یک چرخش ۹۰ درجه انجام می‌دهد. قبل از رسیدن به پایان سواری، در مقاطعی از تپه‌ها احساس بی‌وزنی خوشایندی را مسافران تجربه خواهند کرد.

سیلور استار

رولرکوستر «سیلور استار» (Silver Star) یکی از بزرگ‌ترین و بلندترین رولرکوسترهای فولادی پارک اروپا (Europa-Park)  در شهر «روست» آلمان، شما را به پروازی هیجان‌انگیز در ارتفاع بالا دعوت می‌کند. این رولرکوستر با ارتفاع تا ۷۳ متر و بیشترین سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، ترکیبی از تجربه‌ی سرعت و بی‌وزنی را به شما ارزانی می‌دارد. سیلور استار سه قطار دارد که هر کدام ۳۶ نفر را در خود جای می‌دهند و در مجموع در هر ساعت ۱۷۵۰ مسافر سوار آن می‌شوند. سیلور استار واژگون نمی‌شود، اما مسیرهای تپه‌ای نفس‌گیر زیادی دارد.

اکسپدیشن جی ‌فورس

«اکسپدیشن جی‌فورس» (Expedition GeForce) یکی از بلندترین رولرکوسترهای اروپا در شهر « هاسلوش» آلمان است. این رولرکوستر هیجان‌انگیز در «هالیدی پارک» (Holiday Park) با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت پیست ۱.۲ کیلومتری را طی می‌کند و علاوه بر اولین سقوط ۸۲ درجه‌ای، تجربه‌ی هفت نقطه‌ی بی‌وزنی را برای مسافران تدارک می‌بیند. بالاترین ارتفاع این سواری ۵۳ متر بالای زمین بوده و چندین بار جایزه‌ی «گلدن تیکت» را از مجله‌ی تخصصی آمریکایی دریافت کرده است.

آی اسپید

اگر در تور ایتالیا به شهر «میرابیلاندیا» (Mirabilandia) رفتید، رولرکوستر عظیم شهر به نام آی‌اسپید (iSpeed)  را از دست ندهید. این ترن هوایی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت اوج گرفته و به بالای کلاهک مسیر می‌رسد که حدود ۵۵ متر ارتفاع دارد و سپس با شیب ۹۰ درجه به سمت زمین روانه می‌شود و سلسله‌ای از فراز و فرودهای هوایی، چرخش‌های تند و معکوس را در مسیر یک کیلومتری به همراه می‌آورد. آی‌اسپید سه قطار دارد که هر کدام ۱۲ مسافر را حمل می‌کنند.

رینگ ریسر

«رینگ ریسر» (Ring Racer) رولرکوستری با تِم فرمول یک است که در سال ۲۰۰۹ در پیست «نوربرگ رینگ»   (Nürburgring) در نوربرگ آلمان ساخته شد و در کمتر از ۲ ثانیه به شتاب ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. به دلیل دو نقص فنی و حادثه‌ای که در سال ۲۰۰۹ منجر به مجروح شدن هفت نفر شد، راه‌اندازی رینگ ریسر تا سال ۲۰۱۳ طول کشید. اما در سال ۲۰۱۴ مجدداً پیست نوربرگ رینگ تصمیم به تعطیلی آن گرفت؛ چرا که فعالیت آن از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر نبود و هنوز در حالت تعلیق قرار دارد. اما در صورت بازگشایی مجدد، دومین ترن هوایی پرسرعت اروپا خواهد بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تور تفریح پارک ترن هوایی تور اروپا وسایل بازی تور ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رضوان»؛ ناشناخته‌ترین موشک بالستیک ایرانی که روانه پایگاه‌های اسرائیل شد/ نسل‌های ارتقاء یافته خانواده شهاب همچنان می‌درخشند +عکس

موشک رضوان، نسل دوربردتر از خانواده «قیام» محسوب می شود. موشک قیام نیز، اولین بالستیک بدون بالک ایرانی است که از ابداعات و طرح های مهم پدر موشکی ایران شهید حسن طهرانی مقدم به شمار می رود.

سرویس دفاع و امنیت مشرق- در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه شنبه شب اهداف مهمی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد که با شگفتی و تحسین کارشناسان بین المللی و ملتهای مسلمان منطقه همراه بود.

شلیک ده ها فروند موشک و پهپاد به سمت دو پایگاه هوایی استراتژیک رژیم صهیونیستی که مبدا اصلی عملیات های جنایتکارانه آنها در سالهای اخیر علیه خاک غزه، لبنان و سوریه بوده، نشان داد ایران در تنبیه اساسی متجاوز و اتمام حجت با حامیان بین المللی آنها برای پایان دادن به تجاوزات غیرقانونی رژیم صهیونیستی کاملا مصمم است و در عین حال، از جهات فنی و نظامی نیز عملیات "وعده صادق" بدون تردید گسترده ترین و درخشان ترین عملیات نظامی نیروهای مسلح در تاریخ کشورمان و حتی منطقه خاورمیانه بوده و چندین رکورد و نقطه عطف ویژه ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: پیام قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آمریکایی‌ها/ بایدن: به ایران پاسخ ندهید+ فیلم، عکس و نقشه میدانی نگاهی به تاریخچه و اهمیت پایگاه هوایی نواتیم/ حمله مشترک عماد و خیبرشکن به خانه اف۳۵ های اسرائیلی +نقشه و فیلم بعد از دیمونا نوبت انهدام «پالماخیم» شد +عکس

کدام موشکهای مشهور روانه سرزمین های اشغالی شدند؟

اگرچه اطلاعات دقیقی از تعداد پرتابه‌های شلیک شده به سوی خاک سرزمین‌های اشغالی به جز ادعاهای امریکا و اسرائیل وجود ندارد اما بدون شک این عملیات از حیث تعداد پهپاد و موشک بالستیک شلیک شده در یک روز در تاریخ نبردهای مدرن بی سابقه بوده است؛ حتی در روز نخست حمله روسیه به اوکراین یا حملات گسترده به تاسیسات انرژی اوکراین در زمستان، شلیک این نرخ از موشک‌های بالستیک و پهپادهای انتحاری در یک روز ثبت نشده بود.

همچنین تمرکز اهداف موشک های سپاه بر دو پایگاه هوایی استراتژیک صهیونیست ها یعنی نواتیم در صحرای نقب و رامون در بندر ایلات موجب شد در همان موج نخست حمله سامانه‌های پدافندی مستقر در پایگاه نظر پاتریوت و پیکان۲/۳ اوت نامبر شده و در موج دوم، تعاد قابل توجهی موشک به تاسیسات این دو پایگاه اصابت کند.

نقشه ادعایی منابع امریکایی از اهداف حملات ایران به اسرائیل

به نوعی، این عملیات نخستین استفاده رزمی از برخی موشک‌های بالستیک میانبرد ایرانی نیز محسوب می‌شود؛ در عملیات های موشکی گذشته عمدتا از موشک‌های بالستیک کوتاه برد خانواده فاتح نظیر فاتح۱۱۰، فاتح ۳۱۳، ذوالفقار و خیبرشکن یا موشک قیام استفاده شده بود اما نخستین بار موشک‌های میانبرد قدر و عماد نیز بر اساس آنچه در تصاویر منتشر شده دیده می‌شود از مناطقی نظیر شیراز و حومه تهران به سمت عمق سرزمین‌های اشغالی شلیک شدند.

نمونه ای از حجم موشکهای ایرانی که از سد پدافند چند لایه اسرائیل گذشتند

بر همین اساس، حتی کارشناسان مخالف جمهوری اسلامی نیز اذعان کردند که موشک خیبرشکن با توانایی گلاید و مانور فرار از سامانه های پدافندی در شیرجه نهایی و همچنین موشک های میانبرد قدر و عماد با کلاهک هدایت شونده و سرعتی بسیار بیشتر از موشک‌های خانواده فاتح (چیزی نزدیک به ۱۰ ماخ) مدرنترین سامانه های پدافندی صهیونیست ها را ناکام گذاشتند.

حیرت اکانت مشهور نظامی از کنترل آیرودینامیکی پیشرفته و فناوری هدایت موشکهای ایرانی

موشک ناشناخته ای که در عملیات وعده صادق درخشید

دی ماه سال گذشته و در حوالی سالگرد حمله سپاه پاسداران به پایگاه ارتش آمریکا در عین الاسد عراق، خبر مهمی در خصوص یک ارتقاء قابل توجه روی موشک بالستیک سری قیام (به عنوان یکی از سامانه های حاضر در این حمله) منتشر شد که برای علاقمندان به این حوزه، نکته مهمی به حساب می آمد. موشک قیام که در مرداد ماه سال ۱۳۸۹ رونمایی شد، در حقیقت پاسخ به یک نیاز مهم و ارتقایی قابل توجه روی موشک های شهاب ۲ به حساب می آمد. اولین موشک بالستیک بدون بالک ایرانی که جزو ابداعات و طرح های مهم پدر موشکی ایران شهید حسن طهرانی مقدم بود. این موشک با برد 800 کیلومتر در نسل اول، به نسبت مدل قبلی از سطح مقطع راداری کمتر بر خوردار بود و توان پرتاب از لانچرهای مختلف را نیز داشت.

نمونه اولیه موشک قیام

موشک قیام اما در حوزه رزم واقعی نیز دارای سابقه بوده و در جریان حملات موشک سپاه به مقر گروه داعش در سوریه و عملیات انتقام ترور سردار شهید سلیمانی مورد استفاده قرار گرفت. بحث قابلیت جدا شدن کلاهک و افزایش دقت باعث شد که این موشک در این عملیات ها به عنوان یکی از سلاح های منتخب مورد استفاده قرار بگیرد.

موشک قیام در جریان عملیات ضربت محرم در سال ۱۳۹۷

حدود 5 سال قبل در بامداد ۱۸ دی ماه سال ۱۳۹۸ و در پاسخ به جنایت بزرگ دولت و ارتش آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده بزرگ ایران و جهان سردار قاسم سلیمانی، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک چند موشک‌ نقطه زن از غرب کشور، پایگاه مهم نیروهای اشغالگر آمریکایی یعنی عین‌ الاسد را مورد هدف قرار داد. همچون دیگر عملیات های تنبیهی سپاه پاسداران، یگان های موشکی زمین به زمین در نوک پیکان تهاجم بودند و بر اساس تصاویر، مشخص شد دو نوع موشک قیام و محصولی از خانواده فاتح به نام فاتح ۳۱۳ در این حمله استفاده شده بود.

موشک قیام با سر جنگی جدید در جریان حمله به داعش

در نهایت به یکی دیگر از ارتقاء های رسمی روی موشک های سری قیام در دی ماه 1400 می رسیم. بر اساس اطلاعات مذکور، برد این موشک به ۱۰۰۰ کیلومتر و خطای اصابت آن نیز به زیر ۵۰ متر رسیده است. این موشک از یک سر جنگی به‌وزن حدودا ۶۰۰کیلوگرمی بهره می‌برد و سرعت این موشک به ۲۹۳۵ متر بر ثانیه می‌رسد. قطر موشک قیام ۸۸۰ میلی‌متر و طول این موشک ۱۱ متر و ۸۴۶ سانتی‌متر است، علاوه بر این، مدت زمان آماده‌سازی موشک قیام ۲۰ دقیقه و وزن نهایی این موشک نیز ۷۰۲۹ کیلوگرم است.

موشک قیام با برد هزار کیلومتر از نقطه نزدیک به مرز غربی، توان انهدام بخش هایی از سرزمین های اشغالی فلسطین را دارد

با رسیدن به برد هزار کیلومتر، مشخص بخش هایی از سرزمین های اشغالی - همان طور که در نقشه بالا مشاهده می شود- به صورت مستقیم از خاک ایران و توسط این موشک در دسترس قرار گرفته که این مسئله باعث می شود که قیام نیز به لیست "اسراییل زن" های ایران اضافه شود. مسئله بعدی سرعت بالای این موشک ها به حساب می آید. پیش از این رقمی با این دقت در خصوص سرعت موشک قیام منتشر نشده بود و البته لازم به ذکر است که به احتمال فراوان سرعت مورد نظر مربوط به این موشک در مرحله نهایی و برای سر جنگی جدا شده باید باشد. سرعت ۲۹۳۵ متر بر ثانیه چیزی در حدود ۸.۵ ماخ بوده و سر جنگی موشک مورد نظر را در زمان شیرجه نهایی در وضعیت پرواز با سرعت هایپرسونیک قرار می دهد که دفاع در برابر آن را اگر نگوییم غیر ممکن ولی برای هر مدافعی بسیار سخت و تقریبا محال است.

آخرین نسل از قیام با برد 1350 کیلومتر

شهریورماه سال 1401 بود که یک دستاورد جدید موشکی متعلق به نیروی هوافضای سپاه، در رژه بزرگ نیروهای مسلح رونمایی و موشک بالستیک زمین به زمین "رضوان" در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) به نمایش درآمد. در آن زمان، فرمانده کل سپاه پاسداران اعلام کرد که این موشک، بالستیک و نقطه‌زن است که با سرعت هشت برابر سرعت صوت وارد جو زمین می‌شود. به گفته سرلشکر سلامی، محصول جدید متخصصان دفاعی کشورمان، تک مرحله‌ای، دارای حدود هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد با سوخت مایع و سرجنگی جداشونده شدیدالانفجار بوده که ضمن قابلیت پرتاب از سکوهای ثابت و متحرک، از توانایی هدایت‌پذیری و اصابت با دقت بالا به هدف برخوردار است.

یک سال بعد، نکات دیگری از این موشک بالستیک منتشر شده که بخش مهمی از اطلاعات مربوط به این محصول را در معرض دید عموم قرار داد. طبق این اطلاعات، موشک مذکور دارای سرجنگی جداشونده بوده و برای انهدام اهداف حیاتی دشمن تا فاصله 1350 کیلومتری استفاده می‌ شود. نکته قابل توجه دیگر، طول حدودا 12 متری و قطری معادل 0.88 متری این محصول جدید است که ابعادی مشابه‌ با موشک قیام را نشان می دهد اما در همین وضعیت یکسان، برد این موشک جدید حدود 500 کیلومتر افزایش یافته که نشان از بهبود چشمگیر کیفیت و ارتقاء سامانه های مختلف همچون سوخت و موتور "رضوان" دارد به گونه ای که با همان ابعاد طول و قطر مشابه موشک "قیام 2" با برد هزار کیلومتر، شاهد برد 1350 کیلومتری هستیم.

بخشی از اطلاعات موشک جدید سپاه با نام رضوان

اولین رونمایی از موشک رضوان در سال 1401

البته در نوع کلاهک ها، تفاوت هایی در مدل نصب شده روی "رضوان" و قیام 1 و 2 دیده می شود اما بهره گیری موشک جدید از سامانه TVC (تراست ویکتورینگ /تغییر بردار رانش) برای هدایت و مانور بهتر نشان می دهد متخصصان صنعت دفاعی کشورمان در حال تعمیم این ویژگی مهم روی محصولات مختلف موشکی بومی هستند؛ ضمن آنکه در انتهای بدنه نیز از بالک‌ های پایدارساز استفاده می شود تا هدایت و کنترل آن، با دقت بسیار بالایی همراه باشد. آخرین ویژگی مهم این موشک جدید نیز شعاع مرگبار صدمتری آن است که نشان می دهد در عین افزایش برد، قدرت سرجنگی نیز کاهش نیافته و بنا به گفته سرلشکر سلامی، از نوع جداشونده شدیدالانفجار است.

نتایج عملیات اخیر نشان داد فقط در اولین موج حملات موشکی سپاه پاسداران و در ایامی که پدافند رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی حاضر در منطقه مانند آمریکا و انگلیس در آماده ترین حالت و سامانه های رهگیر در بهترین شرایط بودند، پدافند موشکی رژیم صهیونیستی که متراکم ترین رینگ پدافندی در کل دنیا است، موفق به مهار موشک هایی که عمدتا مدلهای بهینه شده خانواده شهاب هستند، نمی شوند و با این اوصاف، نتیجه هرگونه درگیری فرسایشی و یا امواج مهیب تر قدرت موشکی جمهوری اسلامی کاملا مشخص است. هرچه بود، اکنون و با شلیک موشکهایی با تکنولوژی و سامانه های قدیمی تر، نسل های جدیدی همچون خرمشهر و فتاح به لانچرهای موشکی منتقل و آماده تنبیه سنگین تر رژیم صهیونیستی در اسرع وقت هستند.

دیگر خبرها

  • «رضوان»؛ ناشناخته‌ترین موشک بالستیک ایرانی که روانه پایگاه‌های اسرائیل شد/ نسل‌های ارتقاء یافته خانواده شهاب همچنان می‌درخشند +عکس
  • بیشینه سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر در کیش، ۲۸ فروردین
  • سرعت دانلود و آپلود این گوشی از آیفون۱۵ بالاتر است!
  • و اینک کمان آرش
  • آشنایی کامل با ناوگان موشکی ایران؛ فلج‌کننده پاتریوت و آرو کدامند؟ +تصویـر
  • این موشک ایرانی پاتریوت و آرو را فلج می‌کند!
  • رکورد دنده عقب با خودرو ریماک با سرعت 275 کیلومتر (فیلم)
  • ثبت توفان با سرعت ۱۰۸ کیلومتر تا بارش‌ها طی هشدار هواشناسی سمنان
  • افزایش سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق دریایی، ۲۶ فروردین
  • فیلم| تمساح فرصت‌طلب یک مامبای سیاه را سلاخی کرد