Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@13:12:36 GMT

زعامت و رهبری در فقه شیعی، واحد است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۷۳۶۳

زعامت و رهبری در فقه شیعی، واحد است

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران عصر امروز، 26 مردادماه در جلسه جامعه روحانیت شیراز با اشاره به مبانی فقه شیعی گفت: در فقه شیعه، زعامت و رهبری باید واحد باشد اما مرجعیت می‌تواند چندگانه باشد.
وی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز ولادت امام هادی(ع) افزود: زمانی، افرادی از مناطقی از ایران به امام هادی(ع) مراجعه کردند و سئوالاتی در امور مختلف فقهی و اجتماعی داشتند که حضرت، در پاسخ فرمودند جناب عبدالعظیم حسنی نماینده ماست و قول او و کلام او، قول ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت‌الله صدیقی ادامه داد: وجود شخصیت گرانبهایی چون عبدالعظیم حسنی از افتخارات شیعه و ما ایرانی هاست و سخن امام هادی(ع) تثبیت کننده و موید نقش مرجعیت شیعه در طول تاریخ است.
امام جمعه موقت تهران همچنین ایام دهه ولادت و امامت را گرامی داشت و گفت: طبق آیه مباهله، امیرالمومنین(ع) نفس و حقیقت پیامبر اکرم(ص) است بنابراین اکمال دین اسلام، در گرو معرفی علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) به عنوان وصی رسول خداست و روز غدیر، روز تجلی این اتفاق پربرکت و عظیم است.
وی بیان كرد: شیعه امیرالمومنین شدن نیازمند هدایت و جذبه الهی و همراهی باطنی خود فرد است که اگر این نباشد، با اتکا به علم و دانش، هیچ فردی اهل رستگاری و فلاح نخواهد شد.
آیت‌الله صدیقی اظهار كرد: تا حضرت علی(ع) در جامعه ما تجلی الهی پیدا نکند ظهور حضرت حجت‌بن‌الحسن(ع) نیز اتفاق نمی‌افتد و این تجلی الهی، یعنی بسط و گسترش ولایت امیرالمومنین(ع) در کف جامعه و در بین خانواده‌ها که تحقق این امر مهم، تکلیف را بر همه ما دوست‌داران این حضرت سنگین می‌کند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي آيت الله كاظم صديقي فقه شيعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) استوری هادی چوپان برای توماج صالحی؛ درخواست از رهبری

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است هرچند که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

دیگر خبرها

  • استوری هادی چوپان برای توماج صالحی و درخواست از رهبری
  • استوری هادی چوپان برای توماج صالحی؛ درخواست از رهبری (+عکس)
  • (عکس) استوری هادی چوپان برای توماج صالحی؛ درخواست از رهبری
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟