Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اصغر انتظارخیر، مدیر سامانه هوشمند گیت‌های ورزشگاه‌های کشور توضیحاتی در مورد فروش بلیت الکترونیکی و مزایای آن ارائه کرد. ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی‌اصغر انتظارخیر، مدیر سامانه هوشمند گیت‌های ورزشگاه‌های کشور در نشست خبری اظهار داشت: همان‌طور که همه می‌دانید، این موضوع بلیت‌فروشی الکترونیکی چند سالی است که مجموعه‌های مدیریتی را درگیر کرده بود و این ایده تبدیل به عمل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک به دو سال پیش این پروژه آغاز به کار کرد و ساماندهی فوتبال از نظر بلیت‌فروشی در شورای تأمین مطرح شد. مکمل این موضوع فیفا و AFC بودند. گیت‌های الکترونیکی، شماره‌گذاری صندلی‌ها و بلیت‌فروشی از مهمترین موضوعات بود.

وی افزود: سامانه‌ای طراحی شده است تا وقتی تماشاگر وارد ورزشگاه می‌شود، بتواند از طریق کد ملی بلیت را تهیه و جایگاه خود را انتخاب کند. گیت‌های مکانیزه هم برای کنترل ورود تماشاگران به مجموعه استادیوم طراحی شده‌اند. در این سامانه تماشاگر می‌تواند جایگاه خود را مشخص کند.

مدیر سامانه هوشمند گیت‌های ورزشگاه‌های کشور درباره نحوه خرید بلیت و اینکه سایت‌ها مشکلی نداشته باشند، گفت: طبق مصوبه شورای امنیت کشور این سامانه برای کل کشور طراحی شده است و می‌توان از تهران بلیت مسابقه شهر دیگر را خریداری کرد. سامانه ما یک سامانه کشوری دیده شده است و سرورها یک جا متمرکز نیست. خیلی از مشکلاتی که قبل بوده است، مثل ترافیک و عدم تهیه بلیت وجود نخواهد داشت. همچنین استعلام کد ملی جزو اولویت‌هاست.

وی عنوان کرد: از این به بعد یک ساعت مانده به بازی مثلاً می‌دانیم برای بازی استقلال و سپاهان چه تعداد بلیت فروخته شده است و معضلات پشت در ماندن را نخواهیم داشت. بر همین اساس می‌توانیم برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم. به یکسری نیرو نیز آموزش داده شده است و آنها نیز باید تعدادی را آموزش دهند تا بتوانند در روز بازی در زون‌هایی که تعریف شده است، بنشینند. آنها می‌توانند به تماشاگران کمک کنند تا جایگاه خود را پیدا کنند.

انتظارخیر درباره مشکلات پارک خودرو برای تماشاگران هم گفت: بحث پیش فروش بلیت هم مطرح شده که براین اساس باشگاه می‌تواند متوجه شود چه تعداد هوادار می‌آید. بر همین اساس می‌توان برنامه‌ریزی کرد. ما قبلاً نمی‌دانستیم چه تعداد تماشاگر برای بازی‌ها داریم.

وی درباره بلیت‌فروشی کاغذی و اینکه درآمدها به چه صورت توزیع می‌شود، تصریح کرد: امروز دوستان از فولاد خوزستان اینجا بودند. باشگاه ذوب‌آهن هم برای همکاری اعلام آمادگی کرده است. زمانی که بلیت خریداری می‌شود، آنلاین پول به حساب باشگاه و ذینفع‌ها واریز می‌شود، یعنی پول به حساب هیچ شرکتی نمی‌رود، چون بلیت آنلاین فروخته می‌شود. ما به لحظه می‌دانیم چه تعداد بلیت فروخته شده است. مثلاً می‌دانیم از 10 هزار تماشاگری که بلیت خریدند چه تعداد وارد ورزشگاه شده‌اند. بنابراین شائبه وجود نخواهد داشت چه تعداد در ورزشگاه هستند و دو نفر نمی‌تواند یک بلیت بخرد.

نیاز سرخابی‌ها به بیش از 200 همیار هوادار روی سکوها/ یگان ویژه فقط مسئول امنیت ورزشگاه می‌شود

 

مدیر سامانه هوشمند گیت‌های ورزشگاه‌های کشور ادامه داد: از طرفی سامانه بلیت‌فروشی به صورت سینک وصل به گیت‌هاست. در واقع دیگر شائبه‌ای برای تعداد تماشاگران وجود ندارد. هویت تماشاگران مشخص خواهد بود و قابلیت ردیابی هم دارد.

وی درباره احتمال به وجود آمدن بازارسیاه گفت: دیگر بلیت کاغذی معنا ندارد. زمانی که بلیت از سایت خرید می‌شود، جایگاه هر تماشاگر مشخص است. حتی نمی‌توان فرد دیگری را به جای خود به ورزشگاه فرستاد، چون اگر جرمی صورت بگیرد، به پای فرد اصلی نوشته می‌شود. یک نفر به من گفت که کاسبی‌اش به‌هم می‌ریزد که گفتم کار درست را ما انجام می‌دهیم. در واقع بحث دلالی هم در سامانه جدید جمع می‌شود.

انتظارخیر  درباره بلیت ویژه میهمانان و همچنین شرایط طبقه دوم ورزشگاه آزادی هم گفت: برای بحث عوامل اجرایی و خبرنگاران گیت ویژه در نظر گرفته شده است. همه‌ی این افراد احراز هویت شده و وارد می‌شوند. درباره میهمانان ویژه هم یک فرآیند را تعریف کرده‌ایم. در این بین حق انتخاب با باشگاه‌هاست. برای این موضوع راهکاری در نظر گرفته شده است و در آن، در نظر گرفته شده که آن فرد میهمان باید در سایت ثبت کند و با کارت ویژه وارد شود. در واقع هر فرد میهمان باید احراز هویت شده و وارد شود. درباره طبقه دوم ورزشگاه آزادی هم باید بگویم که این جزو اولویت‌های دوم مجموعه است. گیت‌ها در حال نصب است و احتمالاً تا دو هفته دیگر به مرحله نهایی می‌رسد.

مدیر سامانه هوشمند گیت‌های ورزشگاه‌های کشور درباره اجرایی شدن بلیت‌فروشی الکترونیکی گفت: در وزارت ورزش و باشگاه‌ها باید توافق شود تا ما هم آن را عملیاتی کنیم. به تناسب هر باشگاه یک ادمین معرفی می‌شود و آن فرد همه چیز را در اختیار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که «شرایط ورود بانوان فراهم شده است یا نه و اینکه گیت‌های مخصوص برای این قشر نصب شده است؟»، گفت: به جز ورزشگاه آزادی بقیه مجموعه‌ها با سرعت و قدرت کار می‌کنند که می‌توانم به ورزشگاه فولاد آره‌نا و فولادشهر اشاره کنم. البته در آزادی هم کار در حال انجام است، ولی همه به این سمت در حال حرکت هستند. در آزادی کارهای کارشناسی برای ورود بانوان در حال انجام است، البته این مستلزم سیاست کلان کشور است. به‌هرحال آمادگی لازم در این باره وجود دارد.

انتهای پیام/

R1351/P/S3,27,33/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ورزشگاه آزادی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزشگاه آزادی ورزشگاه آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود

منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در حاشیه بازدید خود از مرکز مدیریت راه‌های استان مازندران، گفت: در حال حاضر ۷۵۹ سامانه حمل و نقل هوشمند جاده‌ای در راه‌های ارتباطی استان در دست بهره برداری بوده که انشالله با برنامه ریزی به عمل آمده تا پایان امسال ۲۶۰ مورد دیگر به آن اضافه می‌شود.

او افزود: مازندران جزء استان‌های مهم و تراز اول در تردد‌های جاده‌ای بوده، از این رو نگاه مرکز مدیریت راه‌ها و همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به محور‌های مواصلانی این استان ویژه و ملی است.

فخاران گفت: در نوروز امسال بیش از نیمی از تماس‌های کاربران جاده‌ای با سامانه ۱۴۱ در مورد راه‌های استان مازندران بوده که این مهم نشان از پر اهمیت بودن راه‌های ارتباطی مازندران دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور افزود: در حال حاضر سامانه تلفن گویای ۱۴۱، سامانه‌های دوربین نظارت تصویری، سامانه تردد شمار بر خط، سامانه ثبت تخلف عبور ومرور، سامانه ردیاب ناوگان راهداری، سامانه تابلو‌های پیام متغیرو سامانه دوربین عکسبرداری ثابت از جمله سامانه‌های موجود در استان مازندران بوده که در دست بهره برداری است.

فخاران گفت: نگاه مرکز مدیریت راه‌های کشور به این استان نگاه شبکه‌ای است و برای تکمیل چرخه هوشمندسازی کشور، استان مازندران جز این شبکه قرار گرفته و باید نیازمندی‌هایش در این زمینه رفع شود.

بازدید از سامانه‌های هوشمند محور‌های ارتباطی کندوان و سوادکوه و همچنین مرکز مدیریت راه‌های استان از جمله برنامه‌های سفر رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور به استان مازندران بود

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز
  • ارجاع الکترونیکی ۴۶ درصد پرونده‌های قضائی به کارشناس
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و نساجی آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و صنعت‌نفت آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.sanatenaft.com
  • علی پروین بهترین گزینه را برای پرسپولیس انتخاب کرد | درویش: با حرف ایشان قرارداد بستیم
  • درویش: اوسمار انتخاب علی پروین بود!
  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه دار شد؟ | توضیحات مهم رئیس سازمان برنامه و بودجه
  • چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور
  • ثبت ۱۰۵ هزار درخواست جدید صدور کارت سوخت