Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل از شرکت بیش از ۵۶ هزار نفر از دانش‌آموزان استان اردبیل در مراحل آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی جشنواره جابربن‌حیان خبر داد. ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رعنا پرتوی بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی اعزام دانش‌آموزان منتخب جشنواره جابربن‌حیان استان اردبیل به مرحله کشوری اظهار داشت: امسال بیش از 56 هزار و 724 نفر از دانش‌آموزان استان اردبیل در مراحل آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی جشنواره جابربن‌حیان شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از راه‌یابی 6 اثر برگیزده از مرحله استانی جشنواره جابربن‌حیان استان اردبیل به مرحله کشوری این جشنواره خبر داد و افزود: امسال در استات اردبیل 103 اثر و پروژه به مرحله استانی جشنواره استان اردبیل در مراحل آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی جشنواره جابربن‌حیان ارسال شده بود که در پایان پس از داوری داوران و ناظران 6 اثر به عنوان آثار برگزیده و منتخب به مرحله کشوری راه یافتند.

پرتوی جشنواره جابربن‌حیان را در تقویت روحیه خوباوری دانش‌آموزان بسیار موثر دانست و تصریح کرد: جشنواره جابربن‌حیان در تقویت روحیه خوباوری دانش‌آموزان بسیار موثر است و می‌تواند نقش بسزایی در افزایش و تقویت روحیه اعتماد به نفس، خلاقیت، کار تیمی و مشارکت دانش‌آموزان ایفا می‌کند.

880 طرح به جشنواره علمی و پژوهشی جابربن‌حیان در گنبدکاووس ارسال شد5 اثر برتر جشنواره جابربن‌حیان از گلستان به مرحله کشوری راه یافتندطرح «جابربن‌حیان» در مدارس ابتدایی استان زنجان اجرا می‌شود

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: کیفیت بخشی به آموزش و پرورش و تحقق اهداف دانشی، مهارتی، روش‌های علمی و پژوهشی و استفاده از روش‌های حل مساله و مشارکت دانش‌آموزان در یادگیری از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اهداف جشنواره جابر‌بن‌حیان است که ما نیز در این راستا تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جشنواره جابربن‌حیان فرصتی برای نشان دادن خلاقیت‌ها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان است اظهار کرد: لحظه به لحظه فعالیت‌ها و اقدامات گروهی دانش‌آموزان در جشنواره جابربن‌حیان علاوه‌بر اینکه فرصتی برای نشان دادن خلاقیت‌ها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان است روحیه مشارکت و فعالیت‌های مهارت محور را نیز در بین آنان تقویت می‌کند.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا مانعی ندارد و تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.
علیرضا شجاعی‌پور افزود: افزود: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.
وی افزود: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند، اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند، اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کنند.
به گفته او: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.
سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریور شرکت کنند، اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد