Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه باید فکر اساسی برای تعداد ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی شود، گفت: برای کاهش ورودی پرونده‌ها بایستی از صلح و سازش بین طرف‌های درگیر و شورای حل اختلاف بهره جست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای روز شنبه در نشست معارفه رئیس کل جدید دادگستری گیلان در رشت با بیان این مطلب، افزود: سرقت، توهین، ضرب و جرح عمدی و غیر عمدی و تهدید یکی از جنبه‌های کیفریست که فراوانی این جرایم در کشور و گیلان نسبت به جرایم دیگر بیشتر است و بیشترین پرونده‌های کیفری ما را تشکیل می‌دهند که بایستی برای کاهش این چنین پرونده هایی، صلح و سازش واقعی تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: بعضی افراد از دستگاه‌های دولتی و یا نهاد‌های دولتی از برخی اشخاص شکایت می‌کنند که بایستی با دخالت دادن مسئولان، این موضوعات به پرونده قضایی منجر نشود.

وی با تاکید بر اینکه بخش‌هایی همچون بازرسی و دادستان‌ها باید در مسائلی همچون تغییر کاربری اراضی در استان جدی‌تر ورود کنند، گفت: از ابتدا بایستی تلاش شود تا خلافی صورت نگیرد؛ اگر شهردار، دهیار و یا اعضای شورای شهر و یا دستگاهی، به خلاف مجوز تغییر کاربری دادند بایستی جلوی آن گرفته شود نه اینکه زمانی که ساختمانی بنا شد، آن را تخریب کرد.  
وی با تبریک ایام عید غدیر، به نحوه قضاوت و دادرسی حضرت علی (ع) اشاره و بیان کرد: امیرالمومنان (ع) در خصوص امر قضا تاکید داشت که قضاوت باید بی طرفانه و بدون تبعیض باشد؛ از این رو کسی که در مقام دادرسی قرار گرفت نیز باید با تاسی از آن حضرت بی طرفانه، قاطعانه، سریع و بدون تبعیض به موضوع‌ها رسیدگی کند.

او اضافه کرد: پس از احراز آنچه که با رعایت ضوابط الهی به دست آوردید بایستی بدون واهمه، نگرانی و ترس حکم دهید و امروز همه این‌ها جزء ضروریات زمان ماست.   نباید به کسانی که به بیت المال دست اندازی می‌کنند عرصه داد

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای اظهار کرد: نباید به کسانی که به بیت المال دست اندازی می‌کنند، هنجارشکنان و افرادی که می‌خواهند فساد را ترویج کنند و مردم را به بی‌مبالاتی برگردانند، اجازه این گونه کار‌ها داده شود.

وی ادامه داد: همچنین اجازه ندهیم کسانی بعد از ۴۰ سال که از پیروزی انقلاب می‌گذرد؛ با سوء استفاده از موقعیت، مقام و زد و بند چنگ بر منابع مردم و بیت المال بیندازند و ثروت نامشروع انباشته کنند.

او با یادآوری اینکه تمام حقوقی که یک کارمند در طول دوران خدمتش دریافت کند، به اندازه سودی که برخی افراد در یک معامله کسب می‌کنند نیست، تصریح کرد: این افراد می‌خواهند با ثروت به قدرت نفوذ و تلاش می‌کنند هر کسی اعم از افراد مذهبی و غیر مذهبی را به نوعی تحت تاثیر قرار دهند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای خاطر نشان کرد: قوه قضائیه نسبت به این نوع افراد نمی‌تواند بی تفاوت باشد؛ امروز به طور مثال بعضی سارقان و هنجار شکنان ارامش جامعه را بر هم می‌زنند و ما نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم ضمن اینکه سپاه، ارتش، بسیج، قوه قضائیه و مردم از دهه اول انقلاب قویترند و دشمن ضعیف‌تر است.

وی به برخی از مشکلات گیلان که دستگاه قضایی با آن‌ها روبروست، اشاره و بیان کرد: بر اساس آمار، میزان پرونده‌های ورودی این استان از میانگین کشوری بالاتر، اما ماندگاری پرونده‌ها نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است که این نشاندهنده آن است همکاران ما در اجرای وظایف شان تلاش می‌کنند.   بخشی از پرونده‌های دستگاه قضایی استان گیلان مربوط به بانک‌هاست
او ورود بخشی از پرونده‌های دستگاه قضایی در استان را مربوط به بانک‌ها دانست و بیان کرد: برخی بانک‌ها در زمان پرداخت تسهیلات، ضمانت درستی نمی‌گیرند و زمان وصول وام دچار مشکل می‌شوند ضمن اینکه این سوال مطرح است بانک‌ها به کسی که بدهی معوقه دارد چرا دوباره تسهیلات پرداخت می‌کنند؟ فردی که هزاران سکه می‌خرد، پول آن را از بانکی برای منظور دیگری تسهیلات گرفته بنابراین باید جلوی ریشه‌ها گرفته شود.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام حمزه خلیلی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری گیلان معرفی شد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: محسنی اژه ای پرونده کاهش دستگاه قضا بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش زمان معطلی مسافران خط ۷ مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ياشار لطفی مدیر اجرایی خط ۷ مترو تهران در مورد آخرین وضعیت تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی گفت: به دنبال اتمام عملیات حفاری گالری ورودی ایستگاه ورزشگاه تختی، مرحله ساخت و نصب سازه نگهبان کیوسک ورودی اين ایستگاه آغاز شده است. از طرفی بخشی از تونل تک خط مابین ایستگاههای آهنگ و بسیج نیز که باید دو خطه شود، در حال تکمیل است و در مجموع 1700 متر ديگر به طول مسیر در حال بهره‌برداری فعلی اضافه خواهد شد.

لطفی در ادامه به اهمیت بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی اشاره کرد و افزود: نکته مهم در خصوص تکمیل و افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ این است که با اضافه شدن آن به جمع ایستگاههای شبکه مترو پایتخت، با توجه به افزایش ادوات ریلی موجود در این محدوده و تکمیل سامانه سیگنالینگ، در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در کل خط ۷ فراهم شده و می‌توان این زمان را به ۵ الی ۸ دقیقه تقلیل داد. تحقق این مساله مهم، دستاوردی موثر در زمینه بهبود کیفیت جابجایی مراجعان و کاهش زمان معطلی مسافران به حساب می‌آید.

مدیر اجرایی خط ۷ مترو در پایان صحبت‌های خود گفت: ایستگاه ورزشگاه تختی باتوجه به جزيره اي بودن به عنوان بزرگترین ایستگاه خط 7، دارای سکوی پیاده و سوار شدن جزیره‌ای بوده و امکان دسترسی سریع مسافران به این امکان حمل و نقلی را فراهم می‌سازد؛ ضمن اینکه معماری فضای داخلی ایستگاه از حال و هوای ورزشی محدوده پیرامونی خود تاثیر پذیرفته و به لحاظ شکلی، تنوعی در نوع ساخت کیوسک ورودی آن به چشم خواهد آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است
  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • علت تغییر معاون اول قوه قضاییه از زبان اژه‌ای
  • ماموریت‌ها و راهکارهای تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط 7 مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • راهکارهای کاهش هزینه‌های سلامت در ایران
  • دلیل توقیف کشتی اسرائیلی از زبان معاون حقوقی رئیس جمهور
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط ۷ مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • اما و اگرها برای جامع‌ترین فرهنگ زبان فارسی