Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: با هرگونه کوتاهی و قصور در رسیدگی به امور خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان در استان مرکزی برخورد می‌شود. ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سید علی آقازاده ظهر امروز در ویژه برنامه الماس‌های درخشان که به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور برگزار شد با اشاره به اولویت در رفع مشکلات آزادگان اظهار داشت: 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به کشور پس از گذشت دوران باافتخار سال‌های آزادگی و اسارت است، سرافرازانه به میهن اسلامی آمدند و امروز نیز پس از گذشت 30 سال حضور آزادگان افتخار ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آزادگان زینت انقلاب اسلامی هستند و کاری که آنها کردند کمتر از کار شهدای جنگ، ایثارگری و جانبازی جانبازان دوران دفاع مقدس نیست بلکه با توجه به تحمل شکنجه‌های روحی و روانی و سختی‌های دوران اسارت بیشتر است.

استاندار مرکزی ادامه داد: آزادگان با حضورشان در جبه حق علیه باطل با مقاومت ایستاندند که به عنوان سفیران انقلاب اسلامی در دست رژیم متغاصم صدام بودند به طوری که آزادگان با رفتار خود برای خیلی از سربازان و امرای ارتش بعث عراق عبرت‌آموز بودند به همین سبب عبرت‌آموزترین دوران برای رژیم بعثی در برخورد با رفتار آزادگان بود که فرهنگ انقلاب اسلامی به خوبی برای دشمن بعثی معرفی شد و انقلاب را صادر کردند.

آقازاده بیان کرد: آزادگان نخستین سربازان و سفرایی بودند که در بعضی از فیلم‌ها گفتار و رفتار آنها دیده می‌شود، جوانان پس از گذشت 30 سال از زمان آزادی آزادگان و دوران جنگ تحمیلی هنوز گفتار و رفتار آنها برای انقلاب اسلامی جدید و یادگار ماندگاری است.

وی بیان کرد: با وجود فشارهای روحی و جسمی رژیم بعث عراق برای گرفتن اطلاعات از آزادگان اما آنها با ایمان و توکل بر خدا این سختی را تحمل کردند به همین سبب ثواب و ارزش آزادگان در پیشگاه خداوند بسیار است زیرا شهدا در یک لحظه بر اثر ترکش، بمباران و گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و رسالت آنها تمام شد اما آزادگان در سخت‌ترین شرایط سال‌ها تحمل کردند.

2500 آزادگان قمی تا آخرین قطره خون در برابر دشمن ایستادگی کردندیاسوج| آزادگان مایه فخر و مباهات ملت ایران هستندمراسم شب خاطره آزادگان در کرمانشاه برگزار می‌شود

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: باید فداکاری آزادگان ارج نهاده و پس از گذشت 40 سال از جنگ و شروع به اسارت درآمدن تعدادی از جانبازان و آزادگان سرافراز باید حماسه و سرود پیروزی و ترنم نشاط انقلابی در جوانان استمرار داشته باشد زیرا خیلی از جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب در جریان فداکاری و ایثار آزادگان نیستند به همین سبب باید استمرار مجاهدت آزادگان در تاریخ معاصر جهان ثبت شود.

وی عنوان کرد: ثمره امنیت پایدار کشور رزمندگان، شهدا، جانبازان و آزادگان هستند، پیروزی و امنیت امروز و افتخارآفرینی‌های کشور بخش عمده‌ای بین‌المللی شده به طوری که دشمنان بر جمهوری اسلامی ایران سر فرومی‌آورند، با رهبری‌های حکیمانه امام(ره)، وحدت و انسجام مردم کشور مقتدرانه در مقابل دشمن ایستاد و یک وجب از خاک خود را نداد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: جنگ بر کشور تحمیل شد و دشمنان اعتراف کردند که اگر تنها صدام در جنگ با ایران بود قطعا ایران زودتر به پیروزی می‌رسید اما در جنگ تحملی تمام قدرت‌های دنیا همه پشت سر صدام بودند و ایران در این جنگ تنها بود، این جنگ در تاریخ معاصر و بشریت فراموش نمی‌شود.

آقازاده عنوان کرد: دستاورد بزرگ کشور اقتدار است به‌طوری که امروز ایران به عنوان قدرت بزرگ منطقه و جهان است که این قدرت را آمریکا و کاخ سفید درک کرده پیروزی که آزادگان، جانبازان و خانواده آنها برای کشور به ارمغان آورده است، پیروزی که با پیروی از مکتب اسلام، امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) و رهبری امام راحل و پس از آن رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری ایجاد کردند.

وی بیان کرد: امروز مشکلاتی که ممکن به سبب عدم توجه و عدم رسیدگی‌ها برای آزادگان وجود دارد وجود نقص‌هایی در بسیاری از دستگاه‌های مربوط است که باید برطرف شوند، نظام کار بزرگ آزادگان را نمی‌تواند جبران کند همه دستگاه‌های استان و ادارات مکلف هستند که به درخواست‌های جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا رسیدگی کنند.

استاندار مرکزی افزود: مشکلاتی در زمینه اشتغال فرزندان آزادگان وجود دارد که نباید مسئولان رفتارهای دور از شان انقلاب داشته باشند که در غیر این صورت برخورد می‌شود زیرا این رفتارها در شان نظام نیست و تنها جایگاهی را اشغال کرده است به همین سبب مسئولان از شعار دادن دوری کرده و در عمل ثابت کنند و اولویت آنها رفع مشکلات آزادگان باشد که با تشکیل جلسات منظم به دنبال رفع مشکلات آزادگان هستیم.

تولیدات فاخر عرصه دفاع مقدس در استان مرکزی افزایش می‌یابد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این برنامه با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: امام(ره) درباره آزادگان به مقام بالای آنها در جامعه اشاره می‌کردند زیرا سبب مباهات و افتخار کشور در دنیا و منطقه شدند.

مرتضی‌انصاری‌فر افزود: در این همایش برای نخستین بار اکران فیلم 23 نفر که نشان از دوران اسارت آزادگان دارد اکران شد، بیش از 40 هزار اسیر پس از تحمل سال‌های اسارت به میهن بازگشتند، آزادگان گنجینه‌های ارزشمندی هستند که در درون آنها فرهنگ انسان‌ساز دوران اسارت نهفته است.

وی ادامه داد: دوران اسارت پلی برای انتقال فرهنگ اسارت از اردوگاه‌ها به کشور است و نظام اسلامی باید از این حرکت فرهنگی بهره‌برداری کند تا مجاهدت آنها به عنوان فرهنگ مکتوب برای نسل آینده و آزادگان جهان محفوظ بماند.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان مرکزی بیان کرد: تقریبا 7 هزار و 294 فایل گفت و گو با آزادگان کشور و 63 هزار و 864 مطلب آماده‌سازی شده و  827 فیلم مصاحبه و اسناد آزادی آزادگان بر اساس تفاهم نامه معاونت بنیاد شهید با یکی از کارگردانان و تهیه‌کنندگان این عرصه انجام شده که باید قدر آزادگان را بدانیم.

انتهای پیام/ ت

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «کاسبان امین» و «ناظران افتخاری»برای کنترل قیمت‌ها درقم

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی اکبر غلامیان پیش از ظهر چهارشنبه در چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم اظهار کرد: اداره کل تعزیرات موظف به افزایش نظارت‌ها و بازرسی‌ها از بیمارستان‌ها بوده و تخلفات گزارش شده از واحدهای درمانی به دستور استاندار قم رسیدگی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بیان کرد: گزارش های قیمت گذاری‌ها و مشکلات حوزه دارو از طریق استاندار قم به معاون اول ریاست جمهوری ارائه شده تا این مسائل سازماندهی شوند.

وی ابراز کرد: منعطف کردن مسائل معیشتی و برخورد با متخلفان و اخلال گران بازار به جدیت در استانداری قم دنبال می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: تغییرات قیمت‌های بازار کماکان موجب اعتراض مردم می‌شود و ما نیز موظف به رسیدگی مطالبات آنها هستیم.

طرح «کاسبان امین» و «ناظران افتخاری» دو موضوع حائز اهمیت استان قم است و از اتاق اصناف نیز انتظار می‌رود تا در اجرای آن اهتمام جدی داشته باشد.

کد خبر 6081001

دیگر خبرها

  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در استان بوشهر انجام شود
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران انجام شود
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • پیگیری استخدام فرزندان آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد
  • اجرای طرح «کاسبان امین» و «ناظران افتخاری»برای کنترل قیمت‌ها درقم
  • با واحدهای درمانی متخلف در قم برخورد جدی می‌شود
  • دیدار استاندار یزد با جمعی از خانواده‌های شهدای ارتش
  • دیدار استاندار یزد با خانواده های شهدای ارتش