Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث فضای سبز در مجاورت امامزاده حسن(ع) گفت: محور نیلوفری (خط آهن تهران ـ تبریز) فضای ارزشمندی برای اجرای طرح و توسعه سرانه‌های خدماتی در منطقه ۱۷ محسوب می‌شود و طرح جامع و فرامنطقه‌ای برای این محدود پیش‌بینی شده است. ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمود کلهری عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: منطقه 17 از شمال به خیابان قزوین و 45 متری زرند، از جنوب به بزرگراه شهید چراغی، از شرق به بزرگراه نواب و از غرب به اتوبان آیت‌الله سعیدی محدود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره جمعیت منطقه 17 تصریح کرد: این منطقه دارای سه ناحیه و 14 محله است و جمعیت 278 هزار نفری را با تراکم 3.1 درصد در خود جای داده است.

شهردار منطقه 17 درباره ویژگی‌های این منطقه خاطرنشان کرد: منطقه 17، 4 هزار شهید را در جنگ تحمیلی و 13 شهید مدافع حرم نیز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

وی افزود: همجواری منطقه 17 با آستان مقدس حضرت امامزاده حسن (ع)، وجود بازارهای مبل ایران، کاشی و سرامیک زمزم، آلومینیوم، کیف و کفش امامزاده حسن و وجود موزه مبل ایران را از دیگر شاخصه‌های منطقه‌ 17 دانست و تصریح کرد: البته این منطقه با چالش‌ها و مشکلاتی از جمله خط راه‌آهن تهران ـ تبریز (محور نیلوفری)، خط راه‌آهن تهران ـ اهواز (تردد از میان بافت مسکونی)، وجود بافت فرسوده متراکم به میزان گسترده و جمعیت متراکم و زیاد، کمبود شدید سرانه‌های خدماتی خصوصا در فضای سبز و معابر نفوذناپذیر روبه‌رو است.

کلهری ادامه داد: از مهمترین اقدامات صورت گرفته در دو سال گذشته می‌توان به ترویج نوسازی بافت فرسوده، مشارکت بخش خصوصی در منطقه، احداث پروژه‌های زودبازده با روش bolt، راه‌اندازی مجموعه آبی حوا، احداث مسیر کندرو در بزرگراه شهید چراغی و تسهیل دسترسی به مترو زمزم، تراش و روکش آسفالت در سطح منطقه و توسعه انرژی‌های پاک اشاره کرد.

شهردار منطقه 17 گفت: راه‌اندازی واحد دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی، ترویج فرهنگ کارآفرینی با حمایت از مشاغل خانگی، صنایع و مشاغل خرد، استارت‌آپ‌ها، راه‌اندازی و بهره‌برداری از پایانه تاکسی و اتوبوسرانی زمزم، بهره‌برداری از پروژه‌های مشارکتی، ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری، ایجاد خیابان کامل در خیابان سجاد شمالی، گسترش حمل و نقل عمومی و گسترش آلودگی هوا و مکانیزاسیون پل‌های عابر پیاده از مهمترین اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: منطقه 17، دارای ظرفیت‌های بالایی است و به لحاظ محرومیت نیز در رتبه مناطق اول است و در سال‌های گذشته اتفاقات خوبی در این منطقه انجام شده و تلاش خواهیم کرد در دوره جدید نیز این مسیر را ادامه دهیم.

کلهری تصریح کرد: اقدامات خوبی در گذشته انجام شده و طرح‌هایی آغاز شده است که یکی از مهمترین ظرفیت‌های منطقه، مسیری است که از جابه‌جایی خط آهن تهران ـ تبریز (محور نیلوفری) فراهم شده است و در واقع فضای قابل توجهی در زیر زمین ایجاد شده است و می‌توان از این فضا به نحو مطلوب استفاده کرد.

شهردار منطقه 17 افزود: فضای اشاره شده، فضای ارزشمندی برای اجرای طرح و توسعه سرانه‌های خدماتی در منطقه 17 محسوب می‌شود و می‌توان از این ظرفیت به نحو مطلوب برای منطقه استفاده کرد و هم‌اکنون نیز طرح جامع و کامل و فرامنطقه‌ای و حتی در کشور برای این محدوده پیش‌بینی شده است.

وی گفت: البته بخشی از کار شروغ و انشاءالله در‌ آینده تکمیل خواهد شد و با اجرای این طرح، می‌توان در فاصله کاهش مناطق جنوبی تا شمالی گام‌های ارزشمندی برداشت.

کلهری همچنین به استخر دوقلوی آدم و حوا اشاره کرد و گفت: این استخر دوقلو در این منطقه قابلیت‌های ارزشمندی را دارد که قسمت حوا (ویژه بانوان) حدود 2 تا 3 ماه قبل به بهره‌برداری رسید و قسمت آدم (ویژه آقایان) در شهریور ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار منطقه 17 افزود: طرح دیگری که مطالبه 20 ساله مردم بوده است مربوط می‌شود به انتهای خیابان زمزم و از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در این محدوده بازار کاشی و سرامیک زمزم نیز وجود دارد و برای این محدوده نیز برنامه‌هایی در دست اقدام قرار دارد.

وی یادآور شد: پروژه‌هایی نیز از جمله پاساژ رضوان با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی و شهرداری در دستور کار قرار دارد که البته در گذشته این پروژه متوقف شده که در دوره جدید با رفع موانع، مجدداً فعالیت در این پروژه آغاز شده است و در واقع این پروژه همانند پروژه باغ کتاب ظرفیت‌های خوبی را در منطقه 17 خواهد داشت.

کلهری با اشاره به پروژه فرهنگی ـ ورزشی درمانی در ناحیه 3 منطقه 17 خاطر‌نشان کرد: یکی از پروژه‌هایی که در منطقه در دستور کار قرار دارد، پروژه اشاره شده است که البته مشکلاتی برای ادامه این پروژه وجود داشته است و هم‌اکنون نیز تخریب 8 پلاک که تملک شده است در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار منطقه 17 ادامه داد: تملک 49 پلاک در پروژه راه‌آهن تهران - تبریز (محور نیلوفری) از موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد که البته پیش‌بینی اعتباری برای تملک این 49 پلاک حدود 50 میلیارد تومان است که ما نیز از مساعدت سازمان املاک و مشارکت آنها در این طرح تشکر می‌کنیم و انشاءالله این پروژه نیز ادامه پیدا خواهد.

وی همچنین به تملک 23 پلاک در ضلع شرقی امامزاده حسن اشاره کرد و گفت: حدود 20 سال پیش و بر اساس نظر کمیسیون ماده 5 قرار بود در ضلع غربی امامزاده، بازاری ساخته شود و به جای آن 23 پلاک در ضلع شرقی امامزاده حسن برای فضای سبز تملک شود که خوشبختانه دو روز گذشته این موضوع به پایان رسید و به زودی 1700 متر از ضلع شرقی امامزاده حسن به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

کلهری با اشاره به اینکه سازندگان واحدهای مسکونی باید توجه ویژه‌ای به تامین پارکینگ داشته باشند، گفت: احداث پارکینگ بسیار ضروری و قابل توجه است و از سازندگان می‌خواهیم در نقشه‌های خود، احداث پارکینگ را پیش‌بینی کنند و چنانچه این کار غیرممکن باشد باید در نزدیک‌ترین مکان پارکینگ مورد نیاز را پیش‌بینی کنند.

وی همچنین به موضوع آسیب‌های اشاره شده در منطقه 17 اشاره و تصریح کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی از مواردی است که باید دستگاه‌های دیگر با شهرداری همکاری داشته باشند و بر اساس قانون 30 دستگاه مسئولیت‌های متعددی را در این حوزه برعهده دارند.

شهردار منطقه 17 همچنین درباره قهوه‌خانه‌ها و فعالیت آنها در منطقه 17 گفت: در گذشته البته در این زمینه بخشی از این قهوه‌خانه‌ها جمع‌آوری شده و هم‌اکنون این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد.

شهرداری تهران: ورود تعزیرات به موضوع قیمت بلیت و عوارض طرح ترافیک غیرقانونی است

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۷۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

حجت‌الاسلام صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در جلسه‌ای با شهرداری و هیئت امنای امامزاده عبدالله بافق گفت: در این جلسه اجرای طرح جامع امامزاده عبدالله بافق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

او افزود: باتوجه به اینکه شبستان امامزاده عبدالله چندین سال است که ساخته شده و مورد استفاده قرار نگرفته است و ورودی آن مشکل داشت به توافقاتی در این جلسه رسیدیم که تا پنج ماه آینده ورودی شبستان ساخته و شبستان بهره برداری شود.

صادقی بیان کرد: طرح جامع امامزاده با طرح جامع شهری انطباق داده شود و درصورت تایید مشاوران و کارشناسان، ادامه اجرای طرح را خواهیم داشت.

او گفت: آستان مقدس مستغلات و رقباتی دارد که منبع درآمدی است که می‌تواند برای امامزاده هزینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد تصریح کرد: در بحث مولدسازی قرار شد، امینی برای آستان مشخص شود تا این امین بتواند هرچه سریع‌تر اجرای طرح توسعه امامزاده عبدالله بافق را پیش ببرد.

او گفت: توجه خاصی به این بقعه وجود دارد و برنامه‌ها و مراسمات مذهبی و فرهنگی مختلفی در این آستان برگزار می‌شود. 

صادقی افزود: این امامزاده ظرفیت این را دارد که در سطح کشور، شاخص باشد و باید در این زمینه تلاش کرد تا برنامه‌های این آستان در شبکه‌های ملی منعکس شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه های سلامت محور در منطقه ۹ تهران
  • بالاخره شاخه غربی بزرگراه یادگار امام تکمیل می شود | افتتاح ۲۵ تقاطع جدید و کوتاه شدن مسیر مردم در سال جاری
  • رییس شورای شهر: رفع معارضین بزرگراه یادگار امام در حال اتمام است | افتتاح ۲۵ تقاطع در سال جدید
  • ساماندهی معتادان متجاهر و جمع‌آوری ۱۹۵ تن پسماند در جنوب تهران
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای احداث فضای سبز بیشه خزایی
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس
  • اجرای ۷ پروژه شاخص در منطقه ۵ اصفهان
  • حذف خط دوم متروی قم با اجرای مونوریل