Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@19:21:59 GMT

مصرف آب در اهواز بالاتر از میانگین کشوری است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۸۰۴۴

مصرف آب در اهواز بالاتر از میانگین کشوری است

خشایی مصرف آب در اهواز را بالاتر از میانگین کشوری بیان کرد و گفت: بخشی از این افزایش مصرف به دلیل شرایط اقلیمی و بخشی از آن ناشی از الگوی اشتباه مصرف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مسعود خشایی» ظهر امروز(شنبه ۲۶ مرداد) در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل آب و فاضلاب شهر اهواز اظهار کرد: مصرف آب در اهواز بالاتر از میانگین کشوری است که بخشی از این افزایش مصرف به دلیل شرایط اقلیمی و بخشی از آن ناشی از الگوی اشتباه مصرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه میانگین مصرف آب در اهواز به ازای هر نفر در ماه ۱۶ متر مکعب تعیین شده است افزود: میزان مصرف مشترکان بد مصرف در کشور در حوزه آب چهار درصد اما این رقم در اهواز ۱۴ درصد است.

 

وی با اشاره به اینکه اهواز به لحاظ آب و فاضلاب شرایط ویژه ای دارد تصریح کرد: اولویت اول مدیرعامل جدید آبفای اهواز باید بازسازی شبکه آب و فاضلاب اهواز باشد.

 

خشایی به توجه وزارت نیرو به مشکلات آب و فاضلاب اهواز اشاره کرد و اذعان داشت: در میان ۳۱ مرکز استان کشور تنها سه کلانشهر اهواز، مشهد و شیراز دارای شرکت های آب و فاضلاب مجزا از استان هستند.

 

وی با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت های موجود برای ارتقای شرایط استفاده کرد ادامه داد: اصلاح شبکه فاضلاب، بازسازی تصفیه خانه شماره ۲ اهواز و افزایش مخازن ذخیره آب باید در دستور کار مدیرعامل جدید قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت مخازن ذخیره اهواز نسبت به میزان مصرف کمتر است عنوان کرد: اهواز دارای ۴۵۰ هزار مشترک آب و ۴۰۰ هزار مشترک فاضلاب است که به همین دلیل جزء کلانشهرهای با بیشترین مشترک محسوب می شود.

 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: برای ارتقای شبکه آب و فاضلاب اهواز تلاش هایی صورت گرفته اما متناسب با نیازها نبوده است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه در سیل اخیر خسارت های زیادی به زیرساخت های شبکه آب و فاضلاب اهواز وارد شد تصریح کرد: مسئولان شبانه روز تلاش کردند تا بخشی از این خسارت ها را جبران کنند اما در نهایت مردم میزان خدمات ارائه شده را ارزیابی می کنند.

 

پایان پیام/637

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه گلپایگان غدیر خطبه نماز جمعه اردبیل خراسان جنوبي دهه ولایت و امامت روزنامه آیت الله آ میراحمد تقوی خبرگزاری شبستان آب و فاضلاب تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری

برای هفته جاری (۲ تا ۷ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق به‌ویژه مرکز و شمال کشور پیش‌بینی می‌شود، در این مناطق، مقادیر تجمعی بارش ۷۵-۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش مهر، بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز فلات مرکزی با مقدار میانگین ۱۲.۹ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و حوضه دریای خزر با مقدار میانگین ۱۴.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های کشور در هفته جاری خواهند بود.

همچنین حوضه آبریز قره قوم با مقدار میانگین ۲.۶ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۲۰.۷ میلی‌متر کم باران‌ترین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه قره‌سو و گرگان با متوسط بارش ۳۹.۱ میلی‌متر و بیشینه بارش ۸۵ میلی‌متر و کویر درانجیر با مقدار میانگین ۲۵.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۳۹.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های گلستان، مازندران و یزد با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است
  • جمع آوری بیش از ١١ هزار انشعاب غیر مجاز آب در اهواز
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • فرونشست بخشی از یک ملک مسکونی
  • چهارمحال و بختیاری همچنان دومین استان خشک کشور
  • مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی+ فیلم