Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست تخصصی کارگران ساختمانی، تبیین و تشریح عملکرد سازمان تأمین اجتماعی و اقدامات آتی که امروز (شنبه ۲۶ مرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: پیش از این افراد با دریافت کارت از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور می‌توانستند بیمه کارگران ساختمانی را دریافت کنند، اما این کار مبنای درستی نیست، چراکه باید فرد کارگر ساختمانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری بیان کرد: در بحث سامانه پالایش بیمه کارگران ساختمانی نیز اقداماتی صورت گرفته است تا نظارت و کنترل لازم توسط سازمان صورت گیرد تا افرادی که مستحق نیستند را شناسایی و افرادی که مستحق هستند را جایگزین کنیم و تحت پوشش قرار دهیم.

او ادامه داد: بازرسی‌ها برای بررسی افرادی که کارگر نیستند، اما از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند در دو مرحله صورت می‌گیرد. در بخش اول افرادی که در شغل دیگری پروانه کسب دارند، مشخص می‌شود، اما افرادی هستند که پروانه کسب در شغل دیگری ندارند و ما نمی‌توانیم از گردش مالی و خودروهای خارجیشان تشخیص دهیم، به همین دلیل نیازمند بررسی دقیق تر و کیفی است که مربوط به بخش دوم است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: سهمیه بندی‌ها باید حذف و آزمون نیز باید برگزار شود تا از بین جوانانی که نیازمند کار هستند، افراد انتخاب شوند و مشمول بیمه شوند.

او با بیان اینکه بازرسان باید از شیوه‌های مناسب برای کنترل بهره گیرند، افزود: بازرسان باید به صورت سرزده در محل کار کارگران حاضر شوند و از برخورد همراه با بدبینی باید پرهیز شود.

بیشتر بخوانید: کارگران ساختمانی برای تمدید اعتبار کارت مهارت فنی خود اقدام کنند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: بیمه کارگران ساختمانی یک بیمه حمایتی است و قرار نیست از بودجه دولت استفاده شود، از نمایندگان مجلس درخواست داریم پیگیری کنند تا کسری بودجه در این زمینه نداشته باشیم، چراکه کسری‌ها موجب می‌شود که نتوانیم خدمات مناسب ارائه کنیم.

او ادامه داد: به بازنشستگان اطمینان می‌دهیم که خللی در پرداخت حقوق آن‌ها ایجاد نشود و در بخش درمان نیز به دنبال ارتقا هستیم، همچنین تلاش داریم با اصلاحات پارامتریک وضعیت سازمان تأمین اجتماعی را بهبود ببخشیم.

۲۴۰ هزار غیر کارگر بیمه کارگران ساختمانی دارند

همچنین در ادامه اکبر شوکت رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی اظهار کرد: فردی که ملک شخصی‌اش ۱۷ میلیارد تومان بود به عنوان کارگر ساختمانی خود را بیمه کرده بود و همچنین ۳۴۰ وکیل پایه دادگستری را شناسایی کردیم که به عنوان کارگر ساختمانی خود را بیمه کرده بودند.

شوکت بیان کرد: با راه اندازه سامانه پالایش بیمه کارگران ساختمانی، ۷۰۰ هزار نفر در سامانه به عنوان کارگر ساختمانی ثبت نام کردند.

او افزود: از میان ۷۰۰ هزار نفری که در سامانه ثبت نام کرده‌اند، توانستیم ۲۴۰ هزار غیر کارگر را شناسایی و بیمه آن‌ها را قطع کنیم.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با بیان اینکه طرح تحول سلامت بر تأمین اجتماعی ضربه سنگینی وارد کرد، اضافه کرد: با اجرای این طرح سالیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه بر دوش سازمان تأمین اجتماعی بود که برای جراحان و هتلینگ بیمارستان‌ها اختصاص داده شده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت کار تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسویه ۲۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی اسلامی گفت: پس از آن‌که در روزهای پایانی اسفند سال گذشته موفق شدیم 1800 میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تأمین‌ اجتماعی را تسویه کنیم، امروز نیز مجموعاً بیش از 2100 میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف‌قرارداد این سازمان در بخش غیردانشگاهی به حساب این مراکز واریز شد.

وی افزود: 12 هزار میلیارد ریال از سهم این سازمان در مورد داروخانه‌های طرف قرارداد و 6690 میلیارد ریال از مطالبات مراکز غیردانشگاهی طرف قرارداد تسویه شد. همچنین 2600 میلیارد ریال نیز از مطالبات مراکز دیالیز و 630 میلیارد ریال از مطالبات طرح پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران نیز پرداخت شد که سرجمع مبالغ پرداختی در این مرحله بیش از 21 هزار میلیارد پرداخت شد.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه کرد: با تجهیز منابع صورت‌گرفته و بهبود شرایط ناترازی منابع و مصارف سازمان تأمین‌اجتماعی، تلاش داریم با استمرار اقدامات تحولی و بهبود فرایند تأمین منابع در سازمان، ‌فاصله زمانی میان پرداختی‌ها به مراکز طرف قرارداد را در سال جاری کاهش دهیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انواع مرخصی در قانون کار: از مرخصی استحقاقی تا مرخصیِ ازدواج و…
  • شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین
  • تسویه ۲۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها
  • (ویدیو) وزیر کار: کارگرِ کارگران هستیم
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • تسویه بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟