Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نشریه آمریکایی در گزارشی درباره ماجرای توقیف ابر نفتکش حامل نفت ایران توسط نیروهای انگلیسی در جبل‌الطارق نوشت که رفع توقیف این نفتکش یک پیروزی دیپلماتیک برای تهران در برابر آمریکاست.

به گزارش قدس آنلاین، به نوشته واشنگتن اگزمینر، مقامات منطقه‌ای جبل‌الطارق که در حاکمیت انگلیس قرار دارد، علی‌رغم هشدارهای آمریکا طی حکمی نفتکش "گریس1" را رفع توقیف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنام طالب لو کارشناس ارشد در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در گفت‌وگو با واشنگتن اگزمینر این اتفاق را یک پیروزی دیپلماتیک برای ایران در برابر آمریکا دانست که می‌تواند تنش‌ها میان تهران و لندن را بکاهد که طی هفته‌های اخیر در پی توقیف این نفتکش و سپس توقیف نفتکش انگلیسی "استنا ایمپرو" در خلیج فارس افزایش یافته است.

او می‌گوید: تصمیم یک دادگاه منطقه‌ای در جبل‌الطارق برای پایان دادن به توقیف گریس1 موجب آزردگی آمریکایی‌هایی شد که مدعی‌اند این کشتی ابزار ایران برای حمایت از دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه است.

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در این باره گفت: این اقدام می‌تواند منجر به پیامدهای جدی برای هر فردی شود که با گریس1 در ارتباط بوده است. وی افزود: ایالات متحده از تمامی ابزارها برای قطع کردن منابع (مالی) ایران و نیروهای مورد حمایتش در تامین فعالیت‌های مخرب‌شان در سوریه و نقاط دیگر ادامه خواهد داد. این، شامل اجرای کامل تحریم‌ها علیه ایران و سپاه پاسداران می‌شود.

نیروهای انگلیس اوایل ماه ژوئیه در منطقه جبل‌الطارق ابر نفتکش گریس1 را که حامل نفت ایران بود به این بهانه که "مقصد آن سوریه بوده و این کار خلاف تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه است"، توقیف کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نفتکش گریس ــ ۱ اگزماینر پیروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۸۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکو خمز به خاطر تنش‌های خاورمیانه از ایران رفت / ادعای آاس

نشریه آاس اسپانیا در طی گزارشی مدعی شد تنش‌های خاورمیانه روی قطع همکاری پاکو خمز و تراکتور تاثیرگذار بوده است.

طرفداری | پس از کش‌وقوس‌های فراوان، پاکو خمز از تراکتور جدا و راهی کشورش شد.

تراکتوری‌ها امید داشتند در لیگ بیست‌وسوم با پاکو خمز یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشند اما شرایط تی‌تی‌ها آنطور که باید پیش نرفت و پس از باخت چهار بر یک آن‌ها برابر ذوب‌آهن، پاکو خمز در توافقی دو طرفه از این تیم جدا شد.

حالا نشریه آاس در گزارشی نوشته است:

فوتبال ورزش لحظه‌ها است و سرنوشت آدم‌ها در آن تغییر می‌کند. پاکو خمز خلیج فارس و خاورمیانه را ترک کرد که این مسئله بی‌ربط به تشدید تنش‌ها در این منطقه از جهان نیست؛ اتفاقی که باعث شد او و کادرش تصمیم به بازگشت به اسپانیا بگیرند.

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • شعارهای تحریک‌آمیز رئالی‌ها در منچستر!‏
  • عملکرد درخشان کریستیانو رونالدو در جریان پیروزی رئال مادرید مقابل بارسلونا در فصل 2011/12 / فیلم
  • پاکو خمز به خاطر تنش‌های خاورمیانه از ایران رفت / ادعای آاس
  • پیروزی انقلاب مرهون اطاعت پذیری بدنه ارتش از امام بود
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم
  • عملکرد درخشان لیونل مسی در جریان پیروزی بارسلونا مقابل رئال مادرید در فصل 2016/17 / فیلم
  • تحلیلگر آمریکایی: ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد
  • بررسی تاریخی جریان نفوذ در آستانه ادامه پخش سریال سرزمین مادری
  • توقیف کامیون حامل ۲۰ میلیارد کالای قاچاق با بارنامه جعلی
  • هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود