Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر هادی حق شناس عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان اظهارکرد: فواید طرح ارجاع الکترونیک نظام سلامت بیشتر از مشکلات آن است ولی در ابتدای کار ایرادی دارد که باید دانشگاه آن را برطرف کند.

وی با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور از وجود هزار و ۲۰۰ آزاده در گلستان خبرداد.

حق شناس گفت: سیل به ۹۷ نقطه از جاده های استان خسارت وارد که ۷۰ نقطه تعمیر شده و بقیه نقاط هم در دست تعمیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به خسارت سیل در بخش مسکونی اشاره کرد و افزود: تعمیر ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی به پایان رسیده و بنیاد مسکن در فاز بعدی سه هزار واحد دیگر را هم تعمیر خواهد کرد.

حق شناس ادامه داد: هفت هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی نیازمند احداث مجدد است که تاکنون چهار هزار واحد پی کنی شده و عملیات ساخت بقیه واحدها هم پیشرفت خوبی داشته است و باید قبل از شروع زمستان سفت کاری این واحدها به پایان برسد.

استاندار گلستان اظهارکرد: ۵۰ هزار تن سیمان رایگان بین سیل زدگان توزیع شده و به هر واحد احداثی هشت تن و به هر واحد تعمیری یک تن سیمان رایگان تعلق گرفت.

اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان برای سد نرماب

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که ۱۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مخزن سد نرماب اختصاص یافته و باید امسال سد آبگیری کند.

حق شناس بیان کرد: سیل در مجموع چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به استان خسارت زد که نیمی از آن در بخش مردمی و نیمی هم در بخش دولتی است.

وی با انتقاد از این که دو دریچه سد وشمگیر حدود چهار سال است که نیازمند تعمیر است، اولویت اصلی استان در زمینه سیل را آبگیری نرماب عنوان کرد.

حق شناس توضیح داد: برای تکمیل این سد هزار میلیارد تومان معادل کل بودجه استان اعتبار نیاز است بنابراین باید اقدامات متفاوت تری اندیشیده شود.

استاندار گلستان همچنین به نرخ بیکاری استان اشاره کرد و گفت: بیکاری افزایش بزه، طلاق، اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی را به همراه دارد.

وی بیان کرد: ۸۰ هزار بیکار در استان وجود دارد و اگر ما بخواهیم یک درصد نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم باید ۱۵ هزار شغل ایجاد کنیم.

حق شناس با بیان این که نرخ مشارکت استان نسبت به سنوات گذشته بهتر شده، اضافه کرد: سرانه درآمد مردم استان ۵۰ درصد میانگین سرانه کشور است و باید به دنبال صنایع بزرگ در استان هم بود.

وی ضمن انتقاد از این که بخش کشاورزی در استان بهره ور و کارآمد نیست، ادامه داد: تصویب منطقه آزاد اینچه برون در دولت و مجلس تصویب شده اما به دلیل برخی از مشکلاتی که در سایر مناطق آزاد کشور بود، شورای نگهبان ایراداتی به آن گرفته است.

حق شناس گفت: تصویب این منطقه با توجه به معافیت های مالیاتی، عدم نیاز به مجوز دستگاه ها برای طرح های اقتصادی و حاکم نبودن قانون کار چرخ توسعه استان را شتاب خواهد داد.

کد خبر 4694999

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان استانداری گلستان هادی حق شناس روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی یاسوج خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول

علی اکبر حسینی محراب  استاندار خوزستان با اشاره به اینکه گام‌های صادراتی خوبی در این واحد تولیدی برداشته شده است بر افزایش تعامل این هلدینگ با کشاورزان تاکید کرد. 

 هلدینگ رحمت تجارت که اسفند سال ۱۴۰۲ با حضور وزیر جهاد کشاورزی در دزفول به طور رسمی افتتاح شد فعالیت آزمایشی خود را از سال ۹۸ آغاز کرد. 

 این هلدینگ از ۲ هزار و ۴۰۰ کشاورز شمال خوزستان و استان‌های همجوار حمایت می‌کند و ۱۵۰ واحد دامپروری سطح کشور نیز زیر پوشش این هلدینگ برای تامین خوراک دام قرار دارند.

مجتمع کارخانجات هلدینگ رحمت تجارت در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر دزفول و در محل چهارراه آوج این شهرستان قرار دارد که فعالیت آزمایشی خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است.

هلدینگ رحمت تجارت با هدف پشتیبانی از کشاورزان شمال خوزستان، ارزآوری برای کشور و ایجاد اشتغال پایدار تاسیس شده است.

بازدید از طرح‌های اقتصادی و زیرساختی، دیدار با نخبگان، شرکت در نشست شورای اداری شهرستان و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های سفر استاندار خوزستان به شهرستان دزفول است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • (ویدیو) صحنه تماشایی از کمک پلیس وظیفه شناس به یک پیرمرد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی