Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به عظمت و جایگاه والای روز غدیر گفت: ما همچنان به عظمت عید غدیر پی نبرده ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» در همایش دهه ولایت ویژه بانوان که عصر امروز (شنبه 26 مرداد) در سالن کوثر سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به عظمت عید غدیر گفت: این عید از عظمت بالایی برخوردار است که گاهی حتی بر ما شیعیان نیز پوشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: ما فقط داستانی درباره جانشینی امام علی(ع) برای پیامبر(ص) می دانیم اما به عظمت این روز پی نبرده ایم.


وی به حدیثی درباره عظمت روز غدیر اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند در ماه رمضان بسیاری از انسان های گناهکار را می بخشد و روایت های متعددی درباره بخشش در این ماه به ویژه شب های قدر وجود دارد.


حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: در عید فطر هم بسیاری از مردم بخشیده می شوند اما در روز عید غدیر به دلیل اهمیت و جایگاه این روز، دو برابر تعداد بنده هایی که در ماه رمضان بخشیده می شوند، بخشیده خواهند شد.


وی با طرح این سوال که چقدر در راستای معرفی غدیر به عنوان یک فرهنگ ممتاز در جهان تلاش کرده ایم، ادامه داد: امام علی(ع) به دست پیامبر اکرم(ص) به عنوان ولی معرف شد و این مساله نشان دهنده بزرگی روز عید غدیر است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به حدیثی درباره عظمت عشق به امام علی(ع) تأکید کرد: نمازی که در هر حال بر انسان واجب است، بر معذور و طفل و مجنون واجب نیست، روزه بر مسافر واجب نیست، حج بر بیمار واجب نیست، زکات بر نیازمند واجب نیست اما دوست داشتن علی بن ابی طالب(ع) بر همه اهل زمین و آسمان واجب است و بر هیچ کس ساقط نیست.


وی خاطرنشان ساخت: محبت علی(ع) از گردن هیچ کس برداشته نیست و کسی که کارهای خیر فراوانی انجام دهد اما ولایت علی(ع) را نپذیرد، اعمالش بی ارزش است.


حجت الاسلام و المسلمین روحانی بر لزوم شکرگذاری نسبت به پایبندی به مکتب اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: ما در کشوری شیعه و سراسر محبت به امام علی(ع) به دنیا آمده و زندگی می کنیم و محبت این امام در درون ما موج می زند، بنابراین باید شکرگذار این نعمت باشیم.


وی ادامه داد: ما برای بزرگداشت غدیر چه کرده ایم، آیا به عشق امام علی(ع) در رفتار خود اصلاح انجام داده ایم؟ چرا به عید نوروز بیش از عید غدیر اهمیت می دهیم، در حالی که عید غدیر بسیار مهمتر است؟


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم، اطعام به مومنان در روز غدیر را بسیار بافضیلت توصیف کرد و افزود: هر که در روز عید غدیر به یک نفر اطعام دهد گویی به یک میلیون پیامبر اطعام داده است. ما باید هر آنچه در توان داریم برای اطعام این روز انجام دهیم.


وی تصریح کرد: روز غدیر باید بزرگ گرامی داشته شود و هر کدام از ما به اندازه توان حتی اندک در راستای عشق به غدیر انجام داده و غدیر را به همه جهانیان معرفی کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین روحانی از برگزاری این همایش تقدیر کرد و گفت: از کانون شهید آوینی به دلیل برگزاری این مراسم تشکر می کنم و سایر کانون ها را به الگوگیری از این کانون فرامی خوانم. برگزاری چنین برنامه هایی که شادی و نشاط را در جامعه گسترش می دهند، از اهمیت فراوانی برخوردار هستند.


وی به لزوم توجه و اهتمام به هنر تأکید کرد و بیان داشت: ما در برنامه های هنری ضعف داریم و باید بیش از این به هنر توجه کنیم. متاسفانه فساد در هنر رخنه کرده و بسیاری از هنرمندنماها می خواهند خود را با فساد جلوه دهند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: ما به هنرمندان متعهد نیاز داریم و بر این اساس باید هنرمندان جوان را دلگرم ساخته تا برنامه های خوبی از آنها ببینیم.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل نماز جمعه گلپایگان غدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد شبستان یزد خطبه نماز جمعه عید غدیر خراسان جنوبي خبرگزاری شبستان عید غدیر کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۸۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوه و عظمت ایران از وجود رهبری دینی و سربازان شجاع نشات می‌گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد در همایش ویژه روز ارتش که در مجموعه صدف بجنورد برگزار شد، در این مراسم با شکوه، جایگاه رهبر و فرمانده کل قوا را در هدایت صحیح جامعه و نظام مورد توجه قرار داد و گفت زمانیکه عده‌ای به دنبال انحلال ارتش بودند اما امام از این انحراف جلوگیری کرد و روز ارتش را نامگذاری کرد.

وی در ادامه افزود امروز نیز شجاعت مقام معظم رهبری سیلی بر چهره کریه دشمن نواخت و غم شهادت عزیزانمان را با درس به دشمن تسلی داد و دشمن را پشیمان کرد و دنیا را مبهوت خودش کرد.

استاندار خراسان شمالی به عزت امروز کشور به عنوان دستاورد انقلاب اشاره کرد و گفت: ایرانی که نمی‌توانست کمترین نیاز خود را تأمین کند، امروز عزتی یافته که بر صورت استکبار جهانی سیلی می‌زند و همزمان همه شئون انسانی را در اوج قدرت و شجاعت رعایت می‌کند و مراکز جمعیتی را هدف قرار نمی‌دهد.

حسین‌نژاد ادامه داد: با اقدامات ایران اسلامی، ابرقدرتی آمریکا دیگر مفهومی ندارد و شکوه و عظمت امروز ما از وجود رهبری دینی و سربازان شجاع اوست.

کد خبر 6080739

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» نمایش قدرت ایران بود
  • تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی از اهداف عملیات وعده صادق بود
  • تثبیت قدرت بازدارنگی جمهوری اسلامی از اهداف عملیات وعده صادق بود
  • اگر فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن سخت است
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • عملیات «وعده صادق» گواهی بر این اقتدار و عظمت و قدرت نیروهای مسلح بود
  • عملیات وعده صادق جلوه گر اقتدار نظام اسلامی در دنیا
  • شکوه و عظمت ایران از وجود رهبری دینی و سربازان شجاع نشات می‌گیرد
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی