Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان:  حسن سنجری جانشین فرماندهی سپاه جیرفت با بازدید از منطقه بازسازی شده واقعه غدیر ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: یکی از بزرگترین رویدادهایی که در شهر جیرفت، در حال شکل گیری است، برنامه بازسازی واقعه غدیر است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه جیرفت، با بیان این مطلب که از چندین مدت قبل، برنامه ریزی برای برگزاری این برنامه صورت گرفته است، افزود: چندین کارگروه از جمله کارگروه های فرهنگی و تبلیغی، پشتیبانی، طراحی لباس، آماده سازی جایگاه به ریاست امام جمعه جیرفت تشکیل و سپاه ناحیه جیرفت نیز دبیر اجرایی این برنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: کارگروه تبلیغات در راستای اطلاع رسانی، از چند روز قبل بیلبردهای تبلیغاتی در سطح شهر نصب شده و در فضای مجازی نیز تبلیغات گسترده ای را شروع کردیم.

سنجری ادامه داد: با همکاری کارگروه طراحی لباس برای ۵۰۰ هنرور، لباس متناسب با برنامه واقعه غدیر طراحی و دوخته شده است.

دبیر اجرایی برنامه بازسازی واقعه غدیر در جیرفت، ابراز داشت: از مدت ها قبل زمینی متناسب با بازسازی فضای واقعه غدیر، توسط کارگروه آماده سازی جایگاه، تسطیح و آماده سازی شد تا هر چه بیشتر شبیه به فضای واقعی واقعه غدیر شود.

وی، اضافه کرد: مکان در نظر گرفته شده برای اجرای این برنامه در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر جیرفت و بعد از روستای باغعلیشیر در محور جیرفت دلفارد قرار دارد.

سنجری عنوان داشت: برنامه بازسازی واقعه غدیر با حضور بیش از ۵۰۰ هنرور و سیاهی لشکر برگزار می شود و ابراهیم عادلی از هنرمندان شهر جیرفت به عنوان کارگردان بخش هنری، وظیفه آموزش مهارت های لازم را به این هنروران دارد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه جیرفت، با اشاره به هدف از برگزاری این برنامه، افزود: این برنامه به منظور انتقال سیره ائمه معصومین علیهم السلام و خصوصا حضرت علی علیه السلام به نسل نوجوان و جوان اجرا می شود.

وی ضمن تشکر از همکاری تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان جیرفت، ابراز داشت: اجرایی شدن این کار با محوریت امام جمعه و همکاری فرماندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر جیرفت، فرمانده نیروی انتظامی در حال انجام است.

وی، در پایان ضمن دعوت همگانی از مردم، بیان داشت: آغاز این برنامه ساعت ۹ صبح روز عید غدیر است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی  فرهنگی هنری امام رضا(ع) با تشریح برنامه‌های چله رضوی صبح امروز، چهارم اردیبهشت ماه با حضور فرهاد قائمیان ‌مدیر جشنواره، مرتضی سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا و رفاهی مشاور راهبردی و مشاور جشنواره های رضوی ، زمانی دبیر اجرایی بنیاد و دست پروری معاون ارتباطات بنیاد امام رضا در باغ زیبا برگزار شد. 

مرتضی سعیدی‌زاده با تشریح برنامه‌های پیش روی بنیاد گفت: از ماه گذشته تا امروز بالغ بر شش نشست خبری و نشست‌های تخصصی در حوزه‌های شعر، نمایش، سرود و …برگزار کردیم. بنیاد امام رضا(ع) بیست سال سابقه فعالیت فرهنگی دارد و رویکرد ما در سال‌های اخیر هم تربیتی و فرهنگی با بازنمایی فرهنگ و محتوای رضوی است. امسال هم مجموعه سامانه و اپلیکیشن و سایت منظومه رضوان را همزمان با میلاد امام رضا سی و یک اردیبهشت رونمایی خواهیم کرد و ابعاد موضوعی و سیره امام رضا را  اینجا در دسترس هنرمندان قرار می دهیم. 

وی با بیان اینکه تلاش داریم از ظرفیت همه هنرمندان در بنیاد امام رضا(ع) استفاده کنیم، گفت:  شوراهای سیاست گذاری در همین راستا شکل گرفته که اساتید جشنواره را با رویکردهای حرفه‌ای جلو ببرند. نکته دیگر حمایت از هنرمندان در راستای تولیدات است که امسال ما منابع خوبی را برای ارتقای محصولات درنظر گرفتیم بالغ پنج میلیارد اعتبار حمایتی برای تولیدات تزریق به فضاهای هنری می شود. 

سعیدی‌زاده اظهار داشت: توجه به دوره‌های آموزشی با رویکرد ارتقای مهارتی داشتیم که چهار دوره آن مثل کارگاهای عکاسی و‌ گرافیک برگزار شد. سایت پنجره را نیز امسال در فضای وب بالا راه اندازی خواهیم کرد. امسال بالغ بر پانصد رویداد فرهنگی هنری در بسیاری از استانها داریم؛ از محافل شعر تا کارگاه و تئاتر و برنامه‌های دیگر... امیدواریم جشنواره امام رضا(ع) در سالیانی نزدیک به عنوان یکی از حرفه‌ای ترین جشنواره‌های دینی کشور تثبیت شود. 

تلاش در جهت اشاعه فرهنگ رضوی

فرهاد قائمیان مدیر بیست و یکمین جشنواره امام رضا(ع) در صحبت‌هایی گفت: در این دوره جشنواره تلاش داریم به فرهنگ رضوی و ترویج آن بیشتر توجه کنیم. ما تلاش کردیم شوراهای سیاست گذاریمان در همه دفاتر را شکل دهیم ، در بخش جشنواره روستایی و عشایری دو بخش داریم که در بخش سرود و تیاتر در استان هرمزگان کار کردیم و واقعا غبطه خوردم .

وی با تاکید براینکه سه جشنواره چاوش‌خوانی و نقالی و پرده خوانی رضوی را هم دوازده و سیزده اردیبهشت در بوشهر خواهند داشت، گفت: تلاش داریم رشد کمی و کیفی را در شعر رضوی داشته باشیم و الان آثار در مرحله انتخاب است. در تئاتر رضوی هم بخش تئاتر کودک ۸ اثر ، بخش خیابانی ۱۷اثر در ۱۵ استان و صحنه ای  ۱۷اثر در استان ها اجرا خواهند رفت. 

وی در ادامه افزود: همیشه اینطور بوده که جشنواره تئاتر نهایت دو اجرا در یک روز جشنواره داشت، اما در شهرهای خودشان اجراها به صحنه نمیرفت، ولی این دوره تلاش کردیم کارها در شهرهای خودشان اجرا بروند. در عرصه تجسمی در مرحله اول داوری ۱۵۰اثر انتخاب و داوری نهایی می‌شود. از جانب دیگر در تدارک برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام هستیم. .جشنواره عکس رضوی هم با حضور شصت عکاس کارگاه در حرم حضرت معصومه(س) با ۶۳عکاس و کارگاه در حرم امام رضا(ع) با حضور ۵۰عکاس برگزار می‌شود بنابراین برای این نمایشگاه هم در حال جمع آوری آثار هستیم.

وی یادآور شد: جشنواره سرود با مشارکت آموزش و پرورش در سه بخش میدانی، رقابتی و همگانی برگزار می‌شود، 
تولید ۸ قطعه سرود ویژه گویش‌های اقوام ایرانی با مضامین رضوی انجام شد، رویداد آوای ارادت رضوی هم در هشت استان کشور در حال برنامه ریزی است . 

سعید زمانی معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا)ع) نیز گفت: فعال سازی جشنواره‌های روستایی و عشایری امسال در بخش‌های مختلف پنج گانه برایمان خیلی مهم بود که بیش از ۱۵۰۰اثر از این روستاها داشتیم و برگزیدگان این آثار در روستای کردر رضوی به رقابت پرداختند. جشنواره سیزدهم دانش آموزی هم امسال فعال شد که هشت گروه منتخب در میلاد امام رضا)ع) و در حرم رضوی و اطراف آن اجرای برنامه خواهند داشت.

برگزاری شش محفل شعر عربی در استان خوزستان

وی درباره برنامه‌های چله رضوی گفت: از ۲۵ فروردین ماه اجرای تئاترها را در تهران شروع کردیم. کارگاه عکاسی در تهران و اختتامیه سرود رضوی صورت می‌گیرد و‌ محافل شعری هم در پنج استان داریم. پنج محفل شعر آذری در استان‌ها برپا می شود و در تهران برای اولین بار رویداد بزرگ آذری زبان‌ها را خواهیم داشت. شعر عربی هم شش محفل در استان خوزستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • جاده بقمچ در چناران پاکسازی شد
  • استقبال از کشتی گیر در گتوند برگزار شد
  • طرح‌های گرافیکی سالروز شکست آمریکا در واقعه طبس منتشر شد
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود