Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: عملیات یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی امروز یمن به عربستان بزرگترین عملیات علیه ائتلاف سعودی از آغاز جنگ یمن و پیامی به امارات بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از المسیره، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در ابتدا گفت: از ملت عزیز یمن به خاطر ابراز همدردی در شهادت ابراهیم الحوثی تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رهبر جنبش انصارالله یمن بیان کرد: جانفشانی‌های ملت ثمرش پیروزی است و سرانجام آن استقلال و آزادی کامل است.

وی اعلام کرد: عملیات یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی امروز یمن به عربستان بزرگترین عملیات علیه ائتلاف سعودی از زمان جنگ یمن است بود.

الحوثی در ادامه بیان کرد: عملیات علیه پالایشگاه الشیبه در نزدیکی مرز‌های امارات در واقع پیامی به امارات بود که این پالایشگاه در نزدیکی مرزهایش قرار دارد.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: ادامه جنگ سبب نخواهد شد که ما تسلیم شویم و همدلی و انسجام و پایداری یمنی‌ها از بین نخواهد رفت. ادامه جنگ ما را به سوی توسعه توان دفاعی مان سوق خواهد داد.

الحوثی خطاب به سعودی‌ها اعلام کرد: چشمداشت و طمع ورزی برای رهبری منطقه برای شما با ادامه جنگ محقق نخواهد شد. در بُعد امنیتی، سیاسی و اجتماعی بازنده خواهید بود و نیز وجهه شما در صورت ادامه جنگ از بین خواهد رفت.

وی افزود: همه عملیات‌های نظامی ما در راستای حق مشروع ما در واکنش به تجاوز و جنایات متجاوزان است.

عبدالملک الحوثی بیان کرد: کینه توزی و طمع ورزی و بی هویتی و حماقت سیاسی برخی را به این سوق داده است که ابزاری در دست متجاوزان باشند.

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به تلاش تجزیه طلبانه، تاکید کرد: هدف این جنگ و تجاوز اشغالگری و تجزیه یمن و چپاول ثروت‌ها و منابع آن بود. برخی راضی شده اند که ابزار دست متجاوزان برای وارد کردن زیان به ملت یمن باشند.

وی با اشاره به اختلافات میان متجاوزان به یمن، افزود: متجاوزان در بحران گرفتارند و نمی‌توانند بر اختلافات خود سرپوش بگذارند.

الحوثی بیان کرد: عبد ربه منصور هادی به طور مطلق سرسپرده سعودی‌هایی است که آن‌ها هم سرسپرده آمریکایی‌ها هستند.

رهبر جنبش انصارالله یمن درباره تحولات عدن در جنوب یمن هم گفت: از شورای انتقالی در عدن می‌خواهیم که به دستاوردهایش شادمان نشود. شورای انتقالی از خارج دستور می‌گیرد و خود را آلت دست بیگانگان قرار داده است.

وی در ادامه بیان کرد: ندای ما ندای آزادی و قدرت، عزت، وحدت و استقلال است. ما باید بر پایداری خود در برابر توطئه گران، کمین کنندگان و متجاوزان بیافزاییم.

الحوثی افزود: دشمن با تمام توان به دنبال قطع روابط یمن با محیط پیرامونش است. سفر هیات ما به تهران در راستای روابط رسمی و دیلپماتیک میان دو کشور است. موضع ایران در همبستگی با ملت ما و محکومیت متجاوزان، بارز و قوی و آشکار بود. به همه کشور‌های عربی و اسلامی پیرامون ما توصیه می‌کنیم که روابط رسمی خود را با صنعا از سربگیرند و روابط دیپلماتیک با ملت یمن داشته باشند. روابط ما با ایران بهتراز گذشته خواهد بود، زیرا بر پایه موضوعات مشترک است. با ایران در مخالفت با هیمنه آمریکا و یاری آرمان فلسطین و دشمنی با اسرائیل دیدگاه مشترک داریم.

وی درباره روابط با حزب الله لبنان نیز گفت: موضع حزب الله در همبستگی با یمن و ملت آن موضعی بی مانند است. به برادران عزیزمان در حزب الله لبنان سیزدهمین سالروز پیروزی در جنگ ۳۳ روزه را تبریک می‌گوییم.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد: بر روابط مبتنی بر احترام متقابل با همه امت اسلامی و عربی تاکید داریم. موضع ما در قبال هیمنه آمریکا با برادران آزاده مان در ایران، حزب الله لبنان، سوریه، عراق و فلسطین یکی است. موضع ما در مخالفت با هیمنه آمریکا و اسرائیل است.

وی با اشاره به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها هم گفت: جنایات صهیونیست‌ها روز به روز علیه ملت فلسطین بیشتر می‌شود. معامله ترامپ (معامله قرن) نابود شونده است و به نتیجه نخواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: الحوثی یمن عربستان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۸۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود


به گزارش تابناک از ایسنا، علیرضا عنایتی سفیر ایران در ریاض ضمن ابراز خرسندی از سفر اولین کاروان عمره‌گذاران ایرانی به عربستان گفت: امیدوارم آمار زائران ایرانی برای انجام حج عمره به بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سال برسد، همانگونه که قبل از قطع روابط به این آمار رسیده بودیم.

وی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر ایران با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش های مستمر نهادهای ذیربط  این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی ایران هفته آینده برای مشارکت در نشست‌های ۲۰۲۴ بانک توسعه اسلامی به ریاض می‌رود و جشن ۵۰ سالگی تاسیس این بانک نیز برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • سید الحوثی: آمریکا شریک اسرائیل در تمام جنایاتش علیه فلسطینیان است
  • الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • 200 روزه شدن جنگ علیه غزه چه مفهومی دارد؟ مقاومت در این مدت چگونه ادامه یافت؟
  • انصارالله: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • انصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط