Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@19:07:10 GMT

چند شگرد برای شستن بهتر لباس‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۸۷۰۲

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 ماشین لباسشویی جزو وسایلی است که امروزه تقریباً در هر خانه‌ای وجود دارد، لباس‌ها را به راحتی درون آن می‌ریزید، کمی مایع شوینده و نرم‌کننده را در کشوی مواد شوینده آن می‌ریزید و دکمه استارت را می‌زنید، به همین راحتی. اما مشکل از جایی شروع می‌شود که بدانید در مایع‌های شوینده و نرم‌کننده‌های لباس مقدار زیادی فرآورده‌های نفتی و شیمیایی استفاده می‌شود که نه تنها به لباس‌ها آسیب می‌زنند، بلکه در دراز مدت برای بدن انسان نیز مضر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ویدیو تکنیک‌های سالم و روش‌های جایگزین شستن لباس‌ها در خانه آموزش داده می‌شود که علاوه بر تمیزی بیشتر، ضرری برای لباس‌ها، ماشین لباسشویی و از همه مهم‌تر برای خود شما، ندارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: خانم ها و آقایان سبک زندگی پوشش و آداب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد شوینده‌ خانگی چه ضرری برای سلامت ما دارند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه وله، مطالعه‌ای جدید که دانشگاه کیس وسترن در شهر کلیولند انجام و در مجله Nature" Neuroscience " منتشر شد، هشدار می‌دهد که مواد شیمیایی موجود در برخی شوینده‌های خانگی از قبیل ضد عفونی کننده‌ها، پاک‌کننده‌ها، محصولات مراقبت از مو و منسوجات ممکن است با بیماری‌هایی مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس و اوتیسم مرتبط باشند.

به گفته محققان، این مواد شیمیایی به طور خاص بر "الیگودندروسیت‌ها"، نوع خاصی از سلول که عایق محافظ اطراف سلول‌های عصبی را تولید می‌کند، تأثیر می‌گذارند.

از دست دادن الیگودندروسیت‌ها زمینه‌ساز ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس و سایر بیماری‌های عصبی است.

در این مطالعه، محققان تأثیر بیش از ۱۸۰۰ ماده شیمیایی را بر روی این سلول‌های مغزی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

آنها دو دسته از مواد شیمیایی را شناسایی کردند که به الیگودندروسیت‌ها آسیب می‌رسانند: بازدارنده‌های شعله ارگانوفسفره (موجود در بسیاری از وسایل الکترونیکی و مبلمان) و ترکیبات آمونیوم چهارتایی (موجود در بسیاری از محصولات مراقبت شخصی و ضدعفونی‌کننده‌ها).

استفاده از خمیردندان برای سلامت دندان‌ها ضرورت دارد؟

به گفته محققان، الیگودندروسیت‌ها به طور شگفت‌انگیزی در برابر ترکیبات آمونیوم چهارتایی و بازدارنده‌های شعله ارگانوفسفره آسیب‌پذیر هستند. نحوه قرار گرفتن انسان در معرض این مواد شیمیایی ممکن است به یافتن حلقه گمشده چگونگی بروز برخی از بیماری‌های عصبی کمک کند.

محققان خاطرنشان کردند: «این نتایج نگران‌کننده است زیرا ضدعفونی‌کننده‌های حاوی ترکیبات آمونیوم چهارتایی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، به دلیل اینکه در از بین بردن ویروس‌ها بسیار مؤثر هستند، بیشتر مورد استفاده قرار گرفتند.»

با این حال، محققان اضافه کردند که تحقیقات بیشتری برای ایجاد یک رابطه علت و معلولی محکم بین مواد شیمیایی و بیماری‌های تخریبی مغز در انسان مورد نیاز است.

محققان امیدوار هستند که این تحقیقات به تصمیم گیری‌های آگاهانه در مورد مداخلات برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و محافظت از سلامت انسان کمک کند.

کد خبر 844632 برچسب‌ها سلامت خبر مهم مغز

دیگر خبرها

  • ۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
  • ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و خودرویی قزوین به بلاروس داریم
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • ۳۴۰ شرکت ایرانی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • برنامه های مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده در سال ۱۴۰۳
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • کیفیت فوتبالی‌مان در نیم‌فصل دوم بهتر شد
  • مواد شوینده‌ خانگی چه ضرری برای سلامت ما دارند؟
  • تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر مرزی مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال
  • جرم گیری و رسوب زدایی عمیق لباسشویی؛ یک روش ساده و کاربردی (فیلم)