Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@03:40:38 GMT

طرز تهیه کیک سه شیر خوشمزه

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۹۱۰۷

در این مطلب دستورالعمل تهیه کیک سه شیر را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم. ناطقان: کیک سه شیر یک دسر مکزیکی است که باید خوشمزه، مغذی و آبدار است. این یک نوع کیک خیسانده در شیر است و، چون از سه نوع شیر استفاده می‌شود به این نام مشهور شده است. این دسر شامل شیر عسلی، خامه و شیر کامل است همچنین آن را در هر فصلی از سال می‌توان درست کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کیک سه شیر یکی از بهترین انواع کیک در جهان است شاید به این دلیل که از یک خوردنی بسیار خوشمزه و غلیظ در آن استفاده می‌شود؛ یعنی شیر عسلی. احتمالا شما هم مثل من از آن‌هایی هستید که وقتی شیر عسلی می‌خرید خودتان را داخل در یخچال و در حال انگشت زدن در قوطی شیر عسلی می‌بینید و در یک لحظه به خودتان می‌آیید که ته آن را در نیاورید. بله این کیک هم از این خوردنی خوشمزه به اضافه شیر تغلیظی شیرین نشده و خامه استفاده می‌کند.

طرز تهیه کیک سه شیر

شیر تغلیظی شیرین نشده و شیر عسلی در واقع هر دو شیر غلیظ شده هستند که دومی در کشور ما به این نام مشهور است در حالی که می‌دانید در این خوراکی اصلا عسل استفاده نشده بهر حال هر دو غلیظ هستند، اما یکی شیرین نشده و دیگری حاوی شیرین کننده است. شما می‌توانید این خوراکی را در مغازه‌هایی که اقلام خارجی می‌فروشند خریداری کنید و یا بصورت آنلاین دریافت کنید. قیمت آن‌ها بالا نیست و برای یک‌بار غلبه بر هوس‌های شیرینتان، ارزش خریداری را دارند البته حتی می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را در خانه درست کنید؛ کافی‌ست دستورالعمل آن‌ها را در اینترنت جستجو کنید. حالا با هم مواد کیک را بررسی می‌کنیم.

مواد تشکیل دهنده کیک سه شیر چه هستند؟

آرد کیک: آرد کیک همان آرد کاملا سفید و لطیف است. می‌توانید از قنادی‌ها بخواهید به شما آرد کیک بدهند. آن‌ها دو نوع آرد دارند؛ آرد کیک معمولی و آردی بسیار سفید و لطف که بیشتر مخصوص کیک‌های اسفنجی است. آرد‌های بسته‌بندی شده هم در واقع آرد همه‌کاره یا چند منظوره هستند. آرد سه صفر یک، آرد کاملا سفید و مخصوص کیک است. البته شما می‌توانید آرد همه‌کاره را هم جایگزین آرد کیک کنید.
بیکینگ‌پودر: بیکینگ‌پودر که با انجام یک سری واکنش‌های شیمیایی باعث بالا آمدن و پف کردن بیشتر کیک می‌شود.
نمک: احتمالا در اکثر دستور‌های کیک، نمک را می‌بینید این ماده باعث تعادل در طعم‌ها شده و برخی بو‌ها را از کیک خارج می‌کند.
شکر سفید: شما می‌دانید که شکر باعث شیرینی کیک می‌شود، اما این ماده یکی از عوامل پف آمدن نیز هست و همچنین باعث کاهش رطوبت کیک و افزایش تردی و خشکی آن می‌شود.
تخم مرغ: یک ماده لازم و ضروری در کیک است. تخم مرغ یک ماده مرطوب کننده است که در اصل نقش چسبندگی و ایجاد پف در کیک را بر عهده دارد و همچنین باعث در هم آمیختن مواد می‌شود.
خامه، شیر عسلی و شیر غلیظ شده: این‌ها همگی با هم باید در کیک سه شیر حضور داشته باشند. وجود این سه ماده شیری باعث ایجاد طعمی خوشمزه در کیک شما می‌شود. خوبی کار اینجاست که شما طعم هر سه نوع شیر را موقع خوردن احساس خواهید کرد.

مواد لازم

آرد کیک: ۱ و ۱/۲ پیمانه (۲۰۰ گرم)
بیکینگ‌پودر: ۱ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری
نمک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
کره: ۱/۲ پیمانه
شکر: ۱ پیمانه (۲۰۰ گرم)
تخم مرغ: ۵ عدد، هم‌دمای اتاق
وانیل: ۱ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری

مخلوط شیری

شیر: ۱ و ۱/۴ پیمانه (۲۹۵ میلی لیتر)
خامه سنگین: ۱/۲ پیمانه (۱۲۰ میلی لیتر)
شیر عسلی: ۱ قوطی
شیر تغلیظ شده: ۱ قوطی

تزئین

خامه سنگین: ۲ پیمانه (۴۷۳ میلی لیتر)
شکر: ۱/۴ پیمانه (۵۰ گرم)
وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
توت فرنگی تازه یا دارچین: مقداری برای تزئین

طرز تهیه

۱. ابتدا فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سلسیوس روشن کنید. یک ظرف فر به ابعاد ۱۳ در ۹ اینچ یا ۱۲ در ۸ اینچ را با کره چرب کنید و کنار بگذارید.

۲. آرد کیک را داخل کاسه مخلوط، الک کنید. بیکینگ‌پودر و نمک را افزوده و به مدت ۲۰ ثانیه با همزن دستی، بهم بزنید و کنار بگذارید.

۳. در کاسه همزن که قطعه مخلوط کن روی آن قرار داده شده، کره و شکر را با همدیگر مخلوط و به صورت کرم درآورید؛ یعنی تا زمانی که خیلی کم رنگ و پف شود.

۴. تخم‌مرغ‌ها را داخل مخلوط کره و شکر ریخته و با همدیگر مخلوط کنید تا زمانی که بخوبی با هم ترکیب شوند. وانیل را هم افزوده و ترکیب کنید.

۵. آرد را هم در سه نوبت افزوده و هر بار فقط تا زمانی که ترکیب شود، مخلوط کنید. کاسه مخلوط کن را از همزن جدا کنید و با استفاده از قاشق سلیکونی، موادی را که در لبه جمع شده‌اند، به سمت پایین برانید و با مواد کف کاسه مخلوط کنید.

۶. مواد کیک را داخل ظرف فر آماده شده بریزید و آن را بصورت یک لایه صاف و یکسان پهن کنید. این خمیر به صورت لایه‌ای نازک به نظر می‌رسد.

۷. آن را در فر از قبل آماده شده بریزید تا زمانی که وقتی خلال دندان در آن فرو می‌کنید، تمیز بیرون بیاید که حدود ۲۴ تا ۲۸ دقیقه است. آن را از فر بردارید و روی توری شیرینی پزی بگذارید تا خنک شود. ۴۵ دقیقه بگذارید بماند تا خنک شود. وقتی که خنک شد، روی کیک را با چنگال سوراخ کنید. این سوراخ‌ها را در تمام طول کیک انجام دهید.

۸. در یک کاسه بزرگ مخلوط، شیر، ۱/۲ پیمانه خامه سنگین، شیر غلیظ شده شیرین و شیر غلیظ شده شیرین نشده را ریخته و با هم کاملا مخلوط کنید.

۹. مخلوط شیری را روی کیک بصورت یکسان بریزید تا کل کیک را در بر بگیرید. روی کیک را بپوشانید و در یخچال به مدت ۶ ساعت قرار دهید (یا حداکثر ۳ روز). این کار به کیک اجازه می‌دهد تا کاملا در مایع شیری خیسانده شود. این مرحله را هرگز حذف نکنید.

۱۰. در کاسه همزن برقی ثابت یا کاسه‌ای مخصوص مخلوط کردن با همزن برقی ایستاده، خامه سنگین را بزنید تا زمانی که برآمدگی‌هایی نرم در آن ایجاد شود. شکر و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که برآمدگی‌های سفتی در آن تشکیل شود. آن را روی کیک خنک شده، پهن کنید.

طرز تهیه کیک سه شیر یا Tres Leches

۱۱. کیک را بصورت قطعات مربعی، برش زده و با توت فرنگی‌های دو نیم شده تزئین کنید یا روی آن دارچین بپاشید. کیک را در یخچال نگه دارید یا سرو کنید.

نکات مهم

برای درست کردن این کیک از شیر معمولی استفاده می‌شود. شیر بدون چربی یا کم چرب بافت غلیظی به کیک نمی‌دهد بنابراین از آن استفاده نکنید.
برای این کیک سفید بهتر است از آرد سفید کیک استفاده کنید تا ترکیب بهتری به دست آورید و همچنین ترکیب شیری بیشتر جذب آن شود. اما اگر آرد کیک ندارید می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری از یک پیمانه آرد را برداشته و با ۲ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت جایگزین کنید بنابراین در این دستور ۳ قاشق غذاخوری از آرد کیک را برداشته و ۳ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را در آن بریزید.
برای درست کردن کیک سه شیر شما مجبور هستید که از هر سه نوع شیر (شیر عسلی، شیر غلیظ شده و خامه) استفاده کنید. سه نوع شیر با همدیگر عمل می‌کنند تا یک کیک شیرین و مرطوب را ایجاد کنند. شما به هر سه نوع نیاز دارید تا یک کیک سه شیر عالی داشته باشید.
این کیک را تا حدود ۳ روز می‌توان در یخچال نگه داشت. فقط بخاطر داشته باشید که اگر خامه را با ژلاتین ترکیب کنید، خامه پف نخواهد کرد.
برای این‌که تخم‌مرغ‌ها به دمای اتاق برسند آن‌ها را در کاسه قرار دهید و روی آن را با آب شیر بپوشانید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه بمانند.
حداقل ۱۲ ساعت کیک و شیر را بگذارید در یخچال بمانند تا کیک در مخلوط شیری بخیسد.

ترفند‌هایی برای درست کردن بهترین کیک سه شیر

آرد را پس از اندازه‌گیری حتما الک کنید. آرد کیک بافت بسیار ریزی دارد بنابراین به راحتی قلمبه‌هایی در آن تشکیل می‌شود و الک کردن آن‌ها را از بین خواهد برد.
تخم‌مرغ‌ها را به دمای اتاق برسانید، چون در غیر اینصورت به خوبی با هم مخلوط نخواهند شد.
زمان ۶ ساعت خیساندن کیک را به هیچ عنوان حذف نکنید، چون در غیر اینصورت کیک خشک و اسفنجی نخواهد شد.
آن را سرد نگه دارید. این کیک بهتر است که سرد سرو شود علاوه بر این به دلیل وجود شیر باید در هر صورت در یخچال نگهداری شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: طرز تهیه ، کیک سه شیر ، خوشمزه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طرز تهیه خوشمزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید

کیک‌ها ازجمله دسر‌ها و عصرانه‌های خوشمزه و دلپذیر در سراسر دنیا هستند که در انواع میوه‌ای، خامه‌ای، شکلاتی، پنیری و... تهیه می‌شوند که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. کیک‌های میوه‌ای به دلیل عطر و بوی میوه تازه‌ای که در آن‌ها به کار رفته است، همیشه پر طرفدار و محبوب هستند.

به گزارش فرارو، کیک توت فرنگی یکی از انواع کیک‌های میوه‌ای است که به دلیل داشتن توت فرنگی تازه در ترکیباتش بسیار خوش طعم است و عطر و بوی دل‌پذیری دارد. به شما اطمینان می‌دهیم که تا به حال خوشمزه‌تر از این کیک توت فرنگی نخورده‌اید.

کرامبل نوعی پوره آرد، شکر و کره است که روی سطح کیک قرار می‌گیرد و طعم خوبی به کیک می‌دهد. اگر دوست دارید این کیک کرامبل توت فرنگی خاص و خوشمزه را در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ: ۳ عدد
کره: ۱۰۰ گرم
آرد سفید قنادی: یک و یک چهارم لیوان
ماست پرچرب: ۳ قاشق غذاخوری
شکر: دو سوم پیمانه
وانیل: نصف قاشق چای‌خوری
بکینگ پودر: ۱ قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای لایه کرامبل کیک

شکر: یک چهارم لیوان
آرد قنادی: نصف لیوان
کره سرد: ۵۰ گرم
توت فرنگی: ۱ پیمانه
نشاسته ذرت: ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

برای درست کردن این کیک توت فرنگی خوشمزه ابتد اباید کرامبل یا لایه رویی کیک را آماده کنید. برای این کار آرد قنادی، شکر و کره سرد را با هم مخلوط کنید و با دست یا چنگال مواد را خوب ورز بدهید تا به حالت پوره پوره تبدیل شود. حالا کرامبل آماده را داخل یخچال بگذارید تا سرد شود.

برای درست کردن کیک ابتدا کره را که به دمای محیط رسیده است، داخل یک کاسه بیندازید و شکر را به آن اضافه کنید. حالا همزن برقی را روشن کنید و کره و شکر را به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کرم رنگ و شفاف شود، سپس تخم مرغ‌ها را همراه با وانیل اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر مواد را با همزن بزنید.

در مرحله بعد ماست را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید. حالا همزن را کنار بگذارید و آرد و بکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط و سه بار الک کرده‌اید، کم کم و طی سه مرحله به مواد کیک اضافه کنید و با لیسک از یک جهت هم بزنید تا آرد کاملا با مواد کیک مخلوط شود.

کف یک قالب مناسب را با کره سرد چرب کنید، سپس کف قالب کاغذ روغنی پهن کنید. مایه کیک را داخل قالب بریزید و روی آن را با لیسک صاف کنید. نگران نباشید، چون مایه این کیک کمی سفت و غلیظ است.

توت فرنگی‌ها را خرد کنید و برای اینکه روی کیک آب نیندازد با نشاسته ذرت و یک قاشق شکر مخلوط کنید و بعد روی سطح کیک بریزید و با قاشق پخش کنید. در آخر کرامبل آماده را از یخچال خارج کنید و با دست روی توت فرنگی‌ها بپاشید.

قالب کیک را داخل فر برقی ۱۷۰ درجه که از قبل گرم کرده‌اید، به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه قرار بدهید تا کیک بپزد. این دما برای فر‌های گازی ۱۸۵ درجه و مدت زمان ۴۵ دقیقه است. بعد از اینکه کیک پخت، اجازه بدهید کاملا خنک شود، سپس کیک را داخل ظرف سرو برگردانید و میل کنید، نوش جان.

قبل از تهیه هر نوع کیک و شیرینی باید این نکات را در مورد مواد اولیه رعایت کنید تا نتیجه مطلوب‌تری بگیرید


۱- برای درست کردن کیک مواد اولیه را به دمای محیط برسانید؛ بنابراین سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع همه مواد را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید به دمای محیط برسند.

۲- معمولاً درجه حرارت و مدت زمان پخت در فر‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال اگر در دستور گفته شده دمای ۱۷۵ درجه به مدت ۴۵ دقیقه ذکر شده، ممکن است در فر شما با این دما و مدت زمان نتیجه مطلوبی حاصل نشود. البته نگران این موضوع نباشید. با چندبار استفاده از فر متوجه می‌شوید که چه دما و مدت زمانی برای پخت کیک‌ها در فر شما مناسب است.

با این حال به این موضوع توجه داشته باشید که معمولاً درجه حرارتی که در دستور‌ها گفته می‌شود، بر مبنای فر برقی است. اگر از فر گازی استفاده می‌کنید، دما را بین ۱۰ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بیش‌تر بگذارید. اما دمایی که گفته می‌شود، باز هم به فر شما بستگی دارد.

باید قلق فر دست‌تان بیاید. با چند بار امتحان کردن متوجه دما و مدت زمان پخت خواهید شد. همیشه وقتی مواد اولیه را آماده کردید و روی میز کار قرار دادید، قبل از شروع به کار فر را روشن کنید؛ چون برای تهیه هر نوع کیک یا شیرینی باید فر را از قبل روشن کنید تا موقعی که خواستید کیک را در فر بگذارید، فر کاملاً گرم شده باشد.

۳-سعی کنید یک ترازوی دیجیتال و پیمانه‌های استاندارد آشپزی تهیه کنید؛ زیرا در تهیه کیک و شیرینی اندازه‌های دقیق مواد اولیه بسیار مهم است.

۴- همیشه زمان به هم زدن تخم‌مرغ چندین بار هم‌زن را خاموش کنید و اطراف ظرف را با کمک لیسک تمیز و داخل ظرف بریزید تا ذره‌ای از تخم‌مرغ به صورت هم نزده داخل کیک نباشد. در غیر این صورت با وجود اینکه از وانیل و یا اسانس استفاده می‌کنید، باز هم کیک بوی تخم‌مرغ می‌گیرد.

۵- همیشه برای پخت هر کیکی آرد و مواد خشک دیگر مثل پودر کاکائو را ۳ بار الک کنید. این کار باعث هواگیری و سبک شدن آرد می‌شود. درنتیجه بافت کیک شما بهتر می‌شود. نکته مهم دیگری که باید در مورد آرد به آن توجه کنید، کیفیت آرد‌های موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند.

به همین دلیل متناسب با کیفیت آرد ممکن است میزان آن کم‌تر یا زیاد‌تر از مقداری شود که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد کیک درحال سفت شدن است؛ ولی هنوز مقداری از آرد باقی مانده است؛ یعنی آردی که اضافه کرده‌اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید.

اگر هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید مواد کیک هنوز به آن غلظتی که باید برسد، نرسیده است؛ یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همیشه مقدار آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این مقدار با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد شود.

۶- یک نکته خیلی مهم که در پخت انواع کیک باید رعایت کنید، این است که در فر را قبل از ۳۰ دقیقه به هیچ عنوان باز نکنید. اگر این کار انجام دهید، تمام زحمات شما هدر می‌رود؛ زیرا کیک شما پف نمی‌کند.

۷-در انتخاب قالب کیک دقت کنید. اگر قالب نسبت به مواد کوچک یا بزرگ باشد، نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید. همیشه باید قالبی را انتخاب کنید که وقتی مواد کیک را در آن ریختید، ۳/۱ قالب شما خالی بماند. البته همه این موارد نیاز به تجربه دارد. شاید بار اول متوجه نشوید چه قالبی مناسب است. باید چند بار کیک درست کنید تا چشم شما به اندازه‌ها عادت کند و بتوانید سریع قالب مناسب را انتخاب کنید.

۸- وقتی می‌خواهید کیک را در قالب بریزید، از وسط بریزید. بعد به اطراف پخش کنید. سعی کنید کیک را طوری در قالب بریزید که مواد به صورت یک‌نواخت همه جا پخش شود.

۹- نکته مهم دیگر در پخت کیک انتخاب جنس قالب است. قالب‌های متنوع و گران‌قیمت زیادی در بازار موجود است. وقتی برای خرید قالب مراجعه می‌کنید، باتوجه به تنوع ممکن است در انتخاب قالب سردرگم شوید. یکی از بهترین قالب‌ها برای تهیه انواع کیک که نسبت به سایر قالب‌ها قیمت مناسبی هم دارد، قالب‌های گالوانیزه است که معمولاً می‌توانید آن‌ها را از همه لوازم قنادی‌ها تهیه کنید. این قالب‌ها در طرح‌ها و شکل‌های مختلف موجودند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • این فیلم مستند پرونده خون‌های آلوده را دوباره باز کرد
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • مسعود جعفری جوزانی عزادار شد
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم
  • برش زدن و پخت ده‌ها مرغ محلی توسط آشپز‌ هنگ کنگی (فیلم)