Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-18@13:06:38 GMT

ظریف راهی کویت شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۹۲۴۹

ظریف راهی کویت شد

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات کویتی دقایقی پیش تهران را به مقصد کویت ترک کرد.

کویت دومین کشور حوزه خلیج فارس است که وزیر خارجه ایران طی یک هفته اخیر به آن سفر کرده است. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه 20 مرداد ماه نیز به دوحه سفر و با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود،  دیدار و درباره مسائل دوجانبه و تحولات این روزهای منطقه به رایزنی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف در پایان این سفر در گزارشی توئیتری این سفر را سازنده خواند و بار دیگر تأکید کرد که ملت‌های منطقه قادر به تضمین امنیت منطقه خلیج فارس هستند.

وزیر خارجه ایران قرار است در هفته جاری سفری به سه کشور اروپایی فنلاند، سوئد و نروژ داشته باشد.

سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این در گفت‌وگویی با اشاره به سفرهای قریب‌الوقوع ظریف به منطقه و اروپا گفته بود که ظریف به چند کشور حوزه خلیج فارس در فواصلی سفر خواهد داشت و مجددا مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص همکاری‌های منطقه‌ای و لزوم همگرایی کشورهای منطقه برای تأمین امنیت این منطقه حساس به ویژه خلیج فارس و تنگه هرمز بیان خواهد کرد.

پیش از این نیز «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران نیز خرداد ماه به سه کشور حوزه خلیج فارس سفر کرد و این سفر از روز یکشنبه پنجم خرداد ماه آغاز شد و معاون ظریف در اولین ایستگاه این تور منطقه‌ای به مسقط رفت و از آنجا به کویت و در آخرین مقصد هم به دوحه سفر کرد و درباره آخرین تحولات منطقه و زیاده‌خواهی‌های آمریکا و تلاش این کشور و برخی حامیانش برای ایجاد تنش در منطقه با مقامات این کشورها به گفت‌وگو پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد

جعفر يازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر پرواز به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله شارجه ، دبی، عمان و امارات تا ساعات پیش با تاخیر چندین ساعته روبرو بوده است، گفت: با توجه به بارش‌های سنگین باران و آبگرفتگی معابر و فرودگاه‌ها امکان نشست و برخاست برای پرواز به این مقاصد وجود ندارد و تعداد زیادی از این پروازها ابطال شده است.

وی افزود: به مسافران این پرواز‌ها اعلام می‌شود که حتما پیش از عزیمت برای پرواز‌ها به این مقاصد از آخرین وضعیت پرواز‌ها مطلع شوند.

او اظهار کرد: امکان پرواز‌ها با توجه به هشدار‌های هواشناسی وجود ندارد؛ بنابراین تدابیر لازم برای رسیدگی به مسافران در این بخش در دستور کار قرار گرفته است.

 وی ضمن اشاره به محدودیت پروازی به فرودگاه‌های مذکور تا اطلاع ثانوی، به مسافران توصیه کرد که برای سفر به این مقاصد پیش از عزیمت به فرودگاه به منظور اطمینان از وضعیت تاخیر یا ابطال پرواز خود با شرکت‌های هواپیمایی مربوطه تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • اگر اسرائیل از پایگاه‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس به ایران‌ حمله کند آن پایگاه‌ها را خواهیم زد
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس
  • هزینه دیوانگی را خود دیوانه باید بدهد/ ایران وزنه ثبات‌بخش در خلیج فارس و شامات است
  • انتقال ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس
  • شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت کاهش «فوری» تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرد