Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سید محمد سعیدی شامگاه شنبه در آیین گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم اظهار داشت: همه مردم دنیا وقتی کشورشان موردحمله و تجاوز قرار می‌گیرد، از کشور خود دفاع می‌کنند.

وی بیان داشت: انگیزه و منشاء این حرکت‌های دفاعی در کشورهای جهان با یکدیگر متفاوت است، و در کشوری مانند ایران مردم چون امر اهل‌بیت است که در برابر متجاوز بایستند و نرمش نکنند، به میدان نبرد می‌شتابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه موقت قم گفت: کسانی که اعتقاد راسخ و راستین به مسائل توحیدی و ولایی دارند استقامت و صبوری‌شان در برابر دشمن با دیگران متفاوت است.

سعیدی با اشاره به دوران سخت و بسیار دشوار اسارت خاطرنشان کرد: در این دوران عده‌ای به شهادت رسیدند و جانباز شدند.

در ۲۶ مردادماه ۱۳۶۹ آزادگان سرافراز پس از تحمل سال‌ها رنج و سختی دوران اسارت به میهن اسلامی بازگشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک و تهنیت میلاد پر خیر و برکت امام هادی (ع) به زیارت جامعه کبیره امام دهم اشاره کرد و گفت: اگر ما امروز به اهل‌بیت معرفت و شناخت پیدا کردیم، به برکت این زیارت است.

وی زیارت غدیریه در عید غدیر خم را نیز از دیگر متون و آثار ارزشمند امام هادی برشمرد و افزود: آن حضرت با سخن‌های خود راه شناخت و معرفت اهل‌بیت را به ما نشان دادند.

امام‌جمعه قم همچنین با اشاره به عید سعید غدیر خم بیان کرد: سلسله ولایت به ولایت‌فقیه منتهی می‌شود، که همان ریسمان الهی است و اگر به آن متصل شدید خدا از شما راضی می‌شود.

سعیدی نعمت ولایت را بالاترین نعمت الهی و مهم‌ترین عامل برای جلوگیری از تفرقه عنوان و تاکید کرد: هر کس به ولایت اعتقاد داشته باشد، دینش کامل خواهد شد.
۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالروز بازگشت آزادگان به کشور قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، گفت: شهر مقدس قم در لیالی قدر و سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت الاسلام علی لقمان‌پور با تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار داشت: شهر مقدس قم در لیالی قدر و سالروز شهادت مولای متقیان امام علی (ع) میزبان دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهد بود.

وی افزود: یکی از دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال 1365 در شلمچه به شهادت رسیده است و دیگری در عملیات عاشورای 2 در سال 1364 در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، تصریح کرد: پیکر‌های مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه دهم فروردین، هجدهم ماه مبارک رمضان مصادف با نخستین شب قدر، پس از مراسم استقبال، به معراج الشهدای گمنام واقع در ضلع غربی ساختمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم (ورودی بلوار شهید آوینی) منتقل خواهند شد.

لقمان‌پور بیان کرد: این لاله‌های فاطمی از زمان حضور در معراج الشهدا تا زمان تشییع و خاکسپاری، میهمان جمع عاشقان و ارادتمندان شهیدان در آیین وداع هیئات عزاداری سطح استان خواهند بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: مراسم تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس، بعد از ظهر روز یکشنبه 21 ماه مبارک رمضان سالروز شهادت امام علی (ع) و روز سیزدهم فروردین، از میدان سلام مجاور مسجد مقدس جمکران و منتهی الیه بلوار پیامبر اعظم (ص)، به سمت این مسجد مقدس تشییع و در صحن اصلی خاکسپاری خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره ۱۴ شهید دوران دفاع مقدس روستای «سیر» بردسکن 
  • ورامین در لیالی قدر میزبان شهید گمنام است
  • مسئولان با برنامه‌ریزی و عملکرد خود ولایت مداری مردم را حفظ کنند
  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • پیکر شهید جانباز ۷۰ درصد در مشهد تشییع شد
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود