Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی استانداری کرمانشاه عصر روز شنبه به نقل از هوشنگ بازوند در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، معاونین رئیس کل بانک مرکزی و نمایندگان و فعالان اقتصادی و بازرگانی بخش خصوصی در استانداری برگزار شد؛ اعلام کرد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی،کرمانشاه از فرصت توسعه برخوردار نبود و همچنین بسیاری از زیرساخت های استان نیز بر اثر بمباران از بین رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: در این شرایط استان کرمانشاه برای جبران این عقب افتادن ها سخت نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه و یا مشوق های معنادار برای حمایت از تولیدکنندگان و جذب سرمایه گذاران جدید است. 

بازوند تاکید کرد: در همین راستا تقاضا داریم یک خط اعتباری هزار میلیارد تومانی به منظور پشتیبانی و تامین مالی واحدهای تولیدی و اقتصادی استان در نظر گرفته شود. 

وی گفت: همچنین صادرکنندگان استان به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا با مشکلاتی روبرو هستند که حل بخشی از آن ها مستلزم همکاری بانک مرکزی است و در همین راستا نشستی ویژه در روز شنبه آینده با حضور معاون رییس کل بانک مرکزی برای حل مشکلات صادرکنندگان کرمانشاهی با حضور مدیران و فعالان این حوزه برگزار می شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه افزود: علاوه بر این به منظور تامین مالی شرکت بیواتانول کرمانشاه تقاضای تامین ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار توسط بانک تجارت براساس دستور رییس کل بانک مرکزی را داریم.

بازوند اضافه کرد: همچنین انتظار داریم بانک مرکزی موضوع ابلاغ دستورالعمل تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط را تسریع نماید تا این بنگاه ها بتوانند با توان بیشتری به رونق تولید و اشتغال استان کمک کنند.
خبرنگاران برای پوشش خبری این نشست دعوت نشده بودند.

هم اکنون هزار و ۳۰ واحد صنعتی با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۳۲ هزار نفر در استان کرمانشاه وجود دارد.

۱۴۸ واحد تولیدی و معدنی راکد استان کرمانشاه با اشتغالزایی یک هزار و ۹۴۳ نفر از سال ۹۶ تاکنون وارد چرخه تولید شده است.

۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین

مدیر اداره اعتبارات ‎بانک مرکزی گفت: بخشنامه قراردادهای «فکتورینگ» به منظور تامین مالی مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی با ۵۰ همت اعتبار به شبکه بانکی ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، مهدی صحابی اظهار کرد: استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در قالب تامین مالی زنجیره ای همچون اوراق گام،کارت اعتباری متصل به اوارق گام، گواهی‌های سپرده عام و خاص و انتشار انواع صکوک از دیگر برنامه‌های بانک مرکزی برای تامین مالی بخش تولید در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بانک مرکزی با وجود اینکه موضوع قراردادهای فکتورینگ در قانون بودجه سال جاری درج نشده است اما به منظور حمایت از تولید سهمیه ای ۵۰ همتی به شبکه بانکی ابلاغ کرده است. در این ابلاغیه سهمیه هر بانک از قراردادهای فکتورینگ مشخص شده است. همچنین سهم شرکت‌های دولتی از طریق سامانه «سازمان برنامه و بودجه» و سهم شرکت‌های خصوصی از طریق «وزارت امور اقتصادی و دارایی» تعیین شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس