Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@15:34:36 GMT

 ۷۰ نقطه برش خورده در سیل آسفالت شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۹۵۹۷

 ۷۰ نقطه برش خورده در سیل آسفالت شد

حق‌شناس گفت: برای کاهش یک درصد نرخ بیکاری در استان گلستان باید ۱۵ هزا شغل ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق‌شناس» امروز(شنبه ۲۶ مرداد) در جلسه شورای اداری استان گلستان با اشاره به طرح جامع ارجاع الکترونیک بیمار  اظهار کرد:  هر نظامی چه سلامت،  چه پزشکی و یا مهندسی باشد قطعا در آن اشکالاتی وجود دارد ولی مزایای آن قابل مقایسه با این مشکلات نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار گلستان به صرفه‌جویی در هزینه ها و مراجعات مکرر به پزشک و سی‌تی‌اسکن و ... در  نظام ارجاع  اشاره کرد و ادامه داد: نظام ارجاع یک نظام معتبری است که مجلس به آن اعتماد دارد و دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت تلاش خواهند کرد که مشکلات این طرح را برطرف کنند‌.


حق‌شناس افزود: بحث سیل بسیار برای ما حائز اهمیت است   در بحث جبران سیل ۹۷ نفطه از جاده‌های گلستان برش خورده بود و  ۷۰ نقطه  آن تا کنون آسفالت شده است و برخی نقاط باقی مانده که انجام خواهد شد.

 

وی گفت: بازسازی این نقاط برش خورده در حالی است که به اداره کل راهداری استان اعتباری تخصیص نیافته بود و پیمانکار از این اداره کل طلب‌کار هستند و  انتظار داریم نقاطی که باقی مانده هرچه زودتر به حالت عادی خود بر گردد.


استاندار گلستان با بیان اینکه کار تعمیر  ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد خسارت دیده از سیل به پایان رسده است، افزود: ۱۶۷ هزار واحد مسکونی در ایران  بر اثر سیل تخریب شدند و نیاز به بازسازی دارند و همچنین ۱۰۱ هزار تعمیراتی و ۶۷ هزار احداثی بوده است.


حق‌شناس گفت: در استان گلستان از مجموع  ۷ هزار و ۳۰۰ واحدهای خسارت دیده که نیاز به بازسازی دارند ۴ هزار واحد خسارت دیده پی کنی شده است و  ۳۰۰ واحد به سقف رسیده است و در هفته دولت امیدواریم این واحدها به بهره برداری می رسد و کار بزرگی بود که با همکاری سپاه  استان و دیگر استان ها و بنیاد مسکن استان و استان‌های  همجوار انجام شد و امیدواریم بخش احداثی را قبل از زمستان به یک نقطه مطلوب برسانید.

 

استاندار گلستان  به تسریع در روند استعلام دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: برخی از اراضی در مناطق سیل‌زده  وارثی است و سند ندارد و یا اینکه در حریم رودخانه قرار دارد و مشکلاتی برای استعلام دارند.

 

حق شناس تاکید کرد: بنیاد مستضعفین کار بزرگی انجام داد و ۵۰ هزا تن سیمان مجانی  برای تعمیر و بازسازی واحدهای سیل زده در نظر گرفته است.

 

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی برای حل مشکل سیل ساخت سدها است، افزود: وقتی وارد استان شدم دیدم دریچه های سد وشمیگر مشکل داشت و آیا در ۴ سال گذشته نباید اتفاقی برای این دریچه ها می‌افتاد.


استاندار گلستان با بیان اینکه  رودخانه اترک، گرگان رود و قره سو تقریبا ۴۵۰ کیلومتر است و ۱۰۰ کیلومتر لایروبی شده است، افزود:  اولویت اصلی استان آب‌گیری سد نرماب است و ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد که مخزن آن تامین شود و شبکه انتقال و توزیع  این سد نیز یک هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد که معادل اعتبارات استان است.

 


حق‌شناس یادآور شد:  سد نرماب و سد آق‌قدکش حائز اهمیت است و لایروبی رودخانه‌ها نیز باید در دستور کار باشد.


وی با بیان اینکه ۸۰ هزار بیکار در استان گلستان وجود دارد، افزود: وقتی نرخ بیکاری دو رقمی شود  حتما نرخ طلاق  بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی مثل خودکشی افزایش می‌یابد.

 

استاندار گلستان یادآور شد: برای حل نرخ بیکاری نیاز به منابع داریم و حلقه گمشده  استان در این بخش منابع بخش خصوصی است  برای کاهش یک درصد نرخ بیکاری در استان باید ۱۵ هزار شغل ایجاد شود 

 

حق‌شناس بیان کرد: نرخ بیکاری در بهار امسال ۱۱ درصد بوده و نسبت به  سال  ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ وضعیت بهتری را شاهد هستیم ولی  نست به سال گذشته ۱.۴ درصد بیکاری در استان افزایش پیدا کرده است.

 

وی به منطقه آزاد اینچه برون اشاره کرد و  گفت:  با ایجاد این منطقه آزاد روابط اقتصادی با کشورهای همسایه بهتر می‌شود و مزایای زیادی چون معافیت ۲۰ ساله مالیاتی در بر داشته است و از سویی قانون کار در منطقه آزاد حاکم نیست و منطقه آزاد نیاز به مجوز گمرک و بازرگانی و صنعت ندارد.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه نیروگاه علی آباد کتول در سنوات گذشته با ۳۰۰ میلیون دلار راه اندازی شده، افزود: در حال حاضر یک هزار مگاوات برق تولید می‌کند و با توجه به به نیاز صنایع و پیک مصرفی استان نیاز است که ۵۰۰ مگاوات ظرفیت این نیروگاه افزایش یابد که در حال حاضر به ۴۰۰ میلیون دلار اعتبار نیاز دارد و تلاش می‌کنیم این اعتبارات را تامین کنیم.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: غدیر نماز جمعه عید غدیر گلپایگان اردبیل خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبي شبستان یزد خطبه نماز جمعه شورای اداری اشتغالزایی استاندار گلستان اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

92 گل خورده؛ شفیلدیونایتد بدترین خط دفاعی در تاریخ لیگ برتر انگلیس

در دیداری معوقه از هفته ۲۹ لیگ برتر انگلیس 2023/24، منچستریونایتد مقابل شفیلدیونایتد به برتری 4-2 دست یافت. شفیلدیونایتد با این شکست، یک گام دیگر به سقوط به چمپیونشیپ نزدیک تر شد.

به نقل از اوپتا؛ شفیلدیونایتد در 34 بازی فصل جاری لیگ برتر، 92 گل دریافت کرده است. آنها رکورددار بیشترین گل دریافتی در فصول 38 تیمی در تاریخ لیگ برتر هستند. دربی کانتی در فصل 2007/08 با 89 گل خورده از این نظر رکورددار بود. سوئیندون تاون در فصل 1993/94 یعنی فصلی که لیگ برتر با 22 تیم برگزار می شد، 100 گل دریافت کرد. شفیلدیونایتد در فاصله 4 هفته تا پایان رقابت ها احتمالا از مرز +100 گل خورده نیز عبور خواهد کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستایی جوزستان به معدن
  • پیام تبریک روز روانشناس ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز مشاور
  • 92 گل خورده؛ شفیلدیونایتد بدترین خط دفاعی در تاریخ لیگ برتر انگلیس
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • رویای پدیده والیبال ایران بر باد رفت!
  • (ویدیو) صحنه تماشایی از کمک پلیس وظیفه شناس به یک پیرمرد
  • تار و پود فرش پردیس به بازار فروش گره خورده است
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • قیصر امین پور ، قیصر شعر انقلاب اسلامی +فیلم
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است