Web Analytics Made Easy - Statcounter

آسیب عصبی
مشکلات ناشی از دیابت نوع ۲ (فشار خون بالا و ریسک بالای بیماری قلبی) در هوای گرم تابستان تشدید می‌شود. گرما زدگی یک وضعیت اورژانسی محسوب می‌شود.

کم شدن آب بدن
افراد مبتلا به دیابت باید توجه داشته باشند که مصرف کافی مایعات برای آن‌ها امری ضروری است. با شروع تابستان و گرم شدن هوا، این افراد باید مراقب بالا رفتن قند خون خود باشند، چون این مسأله باعث تکرر ادرار و در نتیجه کم شدن آب بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بالا رفتن قند خون، خطر کم آب شدن بدن را بالا می‌برد بنابراین باید به اندازه‌ی کافی آب بنوشید.

تعریق
شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد مبتلا به دیابت ممکن است به اندازه‌ی دیگران به درستی متوجه گرما نشوند و بدن شان تعریق مؤثری نداشته باشد. عرق بدن به دو شیوه باعث خنک شدن آن می‌شود: ابتدا رطوبت عرق روی پوست، دمای بدن را پایین می‌آورد و بعد با تبخیر این رطوبت، بدن بیشتر خنک می‌شود. افراد مبتلا به دیابت باید بیشتر مراقب گرما زدگی و کم شدن آب بدن خود باشند.

افت قند خون
افراد مبتلا به دیابت همیشه باید قرص یا ژل گلوکز به همراه داشته باشند تا بتوانند افت قند خون خود را کنترل کنند.

آفتاب سوختگی
آفتاب سوختگی باعث بالا رفتن قند خون می‌شود، چون به بدن فشار فیزیولوژیک وارد می‌کند. البته تنها آفتاب سوختگی نیست که چنین فشاری به بدن وارد می‌کند. هر بیماری جدی‌ای مثل آنفولانزا یا آسیب بدنی می‌تواند تنظیم قند خون را دشوار کند

پا برهنه راه رفتن
افراد مبتلا به دیابت به دلیل اشکالی که در گردش خون آن‌ها وجود دارد، باید توجه ویژه‌ای به سلامت پا‌های خود داشته باشند. به ویژه در تابستان که فصل سفر و گردش است، ممکن است وسوسه شوید در طبیعت یا ساحل پابرهنه راه بروید. دیابت می‌تواند آسیب جدی‌ای به پایانه‌های عصبی پا‌ها وارد کند، بنابراین ممکن است متوجه گرمای سوزان زمینی که روی آن راه می‌روید نشوید.


دارو‌های ادرارآور
بعضی دارو‌ها مثل دارو‌های کنترل فشار خون عملکردی مانند دارو‌های ادرار آور دارند. افرادی که انواع خاصی از دارو‌های کنترل فشار خون را مصرف می‌کنند باید با پزشک خود درباره‌ی میزان مصرف مایعات مشورت کنند، چون مصرف بیش از اندازه‌ی مایعات می‌تواند منجر به بروز مشکل در سطح الکترولیت بدن شود.

محل تزریق انسولین
برای تزریق انسولین قسمت‌هایی از بدن را انتخاب کنید که عرق کرده یا در معرض آفتاب نبوده باشند. برای خنک کردن بدن از کیسه‌ی یخ استفادده نکنید. بهتر است ابتدا به یک جای سرپوشیده بروید و قبل از تزریق ۱۵ تا ۲۰ صبر کنید تا بدن تان خنک شود.

تعطیلات و سفر
زمانی که در هوای آزاد هستید باید بیشتر قند خون تان را کنترل کنید تا بتوانید جلوی افت یا افزایش شدید قند خون را بگیرید. ممکن است لازم باشد دوز قند خون را با توجه به غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی که طی سفر می‌خورید تنظیم کنید.   منبع:سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گرمازدگی تابستان دیابت قندخون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادان دانشگاه عنصر مهمی برای حل مشکلات فرهنگی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا بیابان‌نورد، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در جلسه شورای این دانشگاه اظهار کرد: وجود محتوای غنی سند تحول و تعالی دانشگاه و سند آراستگی و شئون رفتاری دانشجویی به منزله آن است که در همه فعالیت‌ها و رخداد‌های دانشگاه یک پیوست فرهنگی وجود داشته باشد.

وی افزود: این سند که با توسل به اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران نگاشته شده، تکالیف همه حوزه‌ها و بخش‌های مختلف دانشگاه را درباره امر آراستگی دانشگاه را مشخص کرده؛ بنابراین می‌توان آن را سند چشم انداز آینده دانشگاه آزاد اسلامی نام داد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با اشاره به ضرورت همراهی علم با جهت دهی ایمان عنوان کرد: اگر در ساختار تولید علم و آموزش علم جهت دهی ایمانی نداشته باشیم آن علم ارزش چندانی ندارد و تفاوتی بین آن و علم‌های تولید شده در جهان غرب نمی‌توان دید.

بیابان‌نورد یکی از اهداف مهم پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی را توحید محور کردن همه آموزش‌های موجود در دانشگاه برشمرد و بیان کرد: استادان دانشگاه به‌عنوان کنشگر فعال فرهنگی عنصر مهمی برای حل معضلات و مشکلات فرهنگی دانشگاه هستند.

کار تربیتی و فرهنگی اثربخش نیازمند استمرار و پیگیری است

مدیر کل حراست ادانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و اهمیت جایگاه تربیت و اثرگذاری تربیتی روی نسل جوان گفت: در دانشگاه‌ها عمدتأ فرایند تولید متخصص یعنی فرایند تولید علم به جد مورد پیگیری قرار می‌گیرد؛ اما چند صباحی بوده که توجه به تربیت در کنار این تعلیم کمرنگ‌تر شده است. اگر قرار باشد که کار تربیتی و فرهنگی مؤثری انجام شود نیاز به استمرار و پیگیری روند‌های نتیجه بخش دارد.

علی حسین‌منصوری با بیان گام‌های سه گانه در دستورالعمل آراستگی و شون رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی بر اجرای گام‌های اول یعنی تذکر و یادآوری و گام دوم یعنی ارجاع به مراکز مشاوره دانشگاه تاکید کرد و با اشاره به عضویت رؤسای واحد‌های دانشگاهی در کارگروه شون رفتاری اضافه کرد: قطعاً نه تنها رئیس واحد؛ بلکه هیچ یک از مسئولان اجرایی دانشگاه‌ها نمی‌توانند نسبت به اجرای این آیین نامه بی‌تفاوت باشند.

وی به عضویت اعضای هیئت علمی در این کارگروه نیز اشاره کرد و توضیح داد: این عضویت نشان دهنده اهمیت جایگاه استادان در ایجاد نظم و کنترل شئون رفتاری دانشجویان است.

مدیر کل حراست ادانشگاه آزاد اسلامی استان فارس بر نقش حرکت جمعی و اهتمام همگی مسئولان و همکاران دانشگاه آزاد اسلامی برای اجرای بهینه این دستورالعمل و بهینه شدن وضعیت پوشش ظاهری دانشجویان در محیط دانشگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: اگر در فرایند اجرای این دستورالعمل برخی از حوزه‌ها و بخش‌ها خود را منفعل نشان دهند تلاش بخش‌های فعال نیز به هدر می‌رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استادان دانشگاه عنصر مهمی برای حل مشکلات فرهنگی هستند
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • از عوارض دیابت چه می‌دانید؟
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون
  • مورایس: دربی اصفهان بازی مهمی برای این شهر است
  • برای زخم دیابتی‌ها این سبزی معجزه می‌کند
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد دیابتی