Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@23:57:27 GMT

تلاش رسانه ها در کاهش دعاوی اثرگذار است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۹۷۰۶

تلاش رسانه ها در کاهش دعاوی اثرگذار است

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که اصحاب رسانه استان کرمان را با صداقت، نجابت و سرعت در اطلاع رسانی می‌شناسم، گفت: در مجموع ۴۱ رسانه استان کرمان، ۹۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره قلم و عدالت ارسال کردند که در نهایت با نظر هیات داوران از ۵۹ رسانه و خبرنگار تقدیر شد. تاریخ انتشار: 22:26 - 26 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۲۳۹۴

به گزارش خبرنگارگروه حقوقی‌وقضایی خبرگزاری میزان، یدالله موحد در دومین جشنواره رسانه‌های برتر استان کرمان (قلم و عدالت) افزود: در حال حاضر ۳۸۹ نشریه و پایگاه خبری الکترونیکی در استان کرمان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۰ روزنامه، ۱۰۸ هفته نامه، ۴۸ دو هفته نامه، ۶۳ ماهنامه، دو فصلنامه و دو سالنامه و ۱۰۲ پایگاه خبری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این مطلب که استان کرمان از تعداد رسانه رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: هدف از برگزاری جشنواره قلم و عدالت تقریب و نزدیک کردن اصحاب رسانه و کارگزاران عرصه عدالت با یکدیگر، ایجاد رقابت سالم و اصولی در حوزه قضایی و حقوقی و ایجاد زمینه آموزش و بالا بردن آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، ایجاد انگیزه برای رسانه‌های حوزه قضایی و تلاش برای بالا بردن سطح علمی اصحاب رسانه را از دیگر اهداف جشنواره قلم و عدالت برشمرد و ادامه داد: کشف استعداد‌های برتر، تربیت خبرنگاران حقوقی و قضایی، حمایت از خبرنگاران و روزنامه نگاران و تحقق آزادی مطبوعات و رسانه‌ها از جمله دیگر اهداف جشنواره قلم و عدالت به شمار می‌رود.

موحد با اشاره به این مطلب که قدردانی و ارج نهادن به تلاش‌ها و خدمت‌رسانی اصحاب رسانه در کاهش جرم و دعاوی تاثیرگذار است، عنوان کرد: جشنواره قلم و عدالت با موضوعاتی از جمله تبین سیاست‌ها و اهدف قوه و دادگستری استان کرمان، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، تبیین نقش وکلا و کارشناسان در حوزه عدالت، نقش دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران در کاهش ورودی پرونده‌ها از برگزار شده است.

عالی‌ترین مقام قضائی استان کرمان با بیان اینکه آثار ارائه شده از سوی رسانه‌ها به جشنواره قلم و عدالت در زمینه‌هایی از جمله خبر گزارش و مصاحبه مورد ارزیابی قرار گرفته است، گفت: ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه استان کرمان به ویژه روابط عمومی دادگستری استان از برگزارکنندگان جشنواره قلم و عدالت هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: موحد دادگستری کرمان کرمان کاهش دعاوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی

به گزارش خبرنگار مهر، گروه فقه ارتباطات، هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام در یک نشست علمی «واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی» را بررسی می‌کند.

در این نشست حجت الاسلام محمدرضا محمودی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید محلاتی و حجت الاسلام و المسلمین نهاوندی مدیر گروه فقه ارتباطات، هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام به عنوان ارائه دهنده به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست حجت الاسلام محمد موحد دبیر گروه فقه ارتباطات، هنر و رسانه است.

زمان برگزاری شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ در محل میدان معلم، مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام طبقه دوم، سالن جلسات است.

علاقمندان می‌توانند به صورت آنلاین در این وبینار و از طریق لینک Www.markazfeqhi.com/live شرکت کنند.

کد خبر 6082292 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است
  • واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی
  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • عملیات وعده صادق نمونه بی‌نظیری از اقتدار ایران را به نمایش گذاشت
  • راه اندازی هیئت صلح جانبازان
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟