Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@02:26:03 GMT

کمک های مسکن اجتماعی به سمت شهرداری ها سوق می یابد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۹۹۷۴۶

کمک های مسکن اجتماعی به سمت شهرداری ها سوق می یابد

به گزارش ایرنا وی عصر شنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت یاد و خاطر استاد عزت الله انتظامی در جمع خبرنگاران افزود: شهرداری ها ابزارهای اجرایی بیشتری برای انجام این نوع ماموریت ها دارند.

وی با اشاره به سیاست دولت درباره مسکن اجتماعی توضیح داد: در جلسه ای درباره مسکن در هیات دولت این پیشنهاد را مطرح کردیم که ظرفیت قانون شهرداری ها این اجازه را می دهد و می توان با آیین نامه های تکمیلی دولت ماموریت حمایت از مسکن اجتماعی را مانند خیلی از کشورهای دنیا با کمک شهرداری ها ، نه فقط شهرداری تهران، پیش برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حناچی افزوئد: قرار شد این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که در صورت نیاز به قانون یا مصوبه هیات دولت، امور مربوط به آن نیز انجام شود.

هوای هنرمندان را در زمان حیاتشان بیشتر داشته باشیم

وی همچنین با اشاره به مراسم گرامیداشت یاد و خاطر استاد انتظامی گفت: هنرمندان سرمایه های کشور هستند و ما تلاش کرده ایم این تصور که در زمان حیات هنرمندان به ایشان توجه خاصی نمی شود را از بین ببریم.

شهردار تهران با اشاره به دیدار اسفندماهش با استاد مشایخی گفت: باید تلاش کنیم هوای هنرمندان را در زمان حیاتشان بیشتر داشته باشیم.

به گزارش ایرنا در این مرسم  کتاب یادنامه استاد انتظامی نیز رونمایی شد.

استاد انتظامی، زاده ۳۱ خرداد ۱۳۰۳ در محله سنگلج تهران بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون و از چهره های ماندگار ایران مشهور به آقای بازیگر بود که ۲۶ مرداد سال ۹۷ درگذشت.

تهرام/۷۲۴۳/ ۱۰۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروز حناچی شهرداری تهران مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 

سید محمد فیاض مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران با همراهی عبدالمجید رحمانی رییس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی با حضور در منطقه ۵ به بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه پرداخت. 

مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی خلاقانه از زحمات همکاران به شهروندان اظهار داشت: توجه به ظرفیت‌های درون منطقه‌ای در نواحی و سرای محلات برای آگاه سازی شهروندان از موارد مورد انتظار در اجرای این طرح است. 

فیاض ادامه داد: با متخلفینی که در خصوص اجرای طرح همکاری نکرده و کارشکنی می‌کنند از طریق ضابطین قضایی یگان حفاظت شهرداری برخورد قانونی خواهد شد و درمورد خودرو‌ها و مراکز جمع آوری و نگهداشت غیرمجاز زباله و پسماند پیگیری‌های قانونی انجام خواهد شد و در صورت اثبات همکاری پیمانکاران با زباله گرد‌ها، برخورد قانونی انجام می‌پذبرد.

در ادامه عبدالمجید رحمانی رییس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران نیز ضمن تشریح جایگاه این مرکز و ماموریت‌های آن خبر از موافقت صورت گرفته توسط دستگاه‌های مسئول با پیگیری شهردار تهران جهت نگهداری معتادین متجاهر در مراکز وابسته بیش از شش ماه داد و گفت: این افراد پس از ترک اعتیاد با ارائه خدمات آموزشی به جریان اشتغال اضافه شده و تحت نظارت مستمر خواهند بود.

وی افزود: با پدیده تکدی گری سازمان یافته طی هماهنگی مقام قضایی به زودی برخورد قاطعی صورت می‌گیرد. 

رحمانی ادامه داد: در موضوع کودکان کار و خیابان، اخلاق، مهربانی در کنار قاطعیت مدنظر است و باید از طریق مراکز غربالگری، کودکان مورد نظر به بهزیستی تحویل داده شده تا تحت پوشش حمایت یک سازمان تخصصی قرار گیرند.

داوود گودرزی «شهردار منطقه ۵» با اشاره به اهمیت مدیریت، ساماندهی و برخورد قاطع در مقوله ساماندهی اجتماعی و پسماند گفت: باید با داشتن روحیه جمعی و با رویکرد تشویقی موضوع پسماند بین شهرداری و شهروندان را مطرح و از همه ظرفیت‌ها بهره برداری کرد.

شهردار منطقه ۵ اظهار داشت: با توجه به وجود مجموعه‌های تجاری و اداری گسترده در منطقه ۵ می‌بایست در قالب انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در حوزه پسماند اقدامات جدی صورت پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • ساماندهی دستفروشان در قالب طرح ویژه شهرداری تهران
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • بازارچه دست‌فروشان تهرانسر، توسعه می‌یابد
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • دستگیری سارقان صدر با هوشمندی و ابزار پلیس