Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، شریف خسروی روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان در سالن جلسات فرمانداری، اظهار داشت: حجم بارندگی ها در ایام پیش رو زیاد است و بسیاری از ترمیم ها موقتی بوده و اگر سیلابی مجددا رخ دهد این بار بخاطر خراب شدن زیرساخت ها، قطعا تلفات خواهیم داد.

خسروی عنوان کرد: اگر راه های دسترسی برخی روستاها ترمیم نشود، احتمال دارد بارندگی های پیش رو، باعث قطع و عدم دسترسی راه آن روستاها شود و قطعا نمی توانیم انتخابات را در این روستاها از طریق زمینی برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تخریب بسیاری از جاده های بین مزارع شهرستان بر اثر سیل، افزود: بخاطر دشت بودن شهرستان و عدم شیب در مزارع برای هدایت آبها، بسیاری از جاده های بین مزارع از بین رفته اند و لذا باید نگاه عادلانه و بر اساس میزان خسارات در توزیع اعتبارات به همه شهرها داشته باشیم.

خسروی با اشاره به اینکه امور آب وظیفه ملی و استانی دارد، افزود: نباید نگاه این اداره به منطقه خاصی محدود شود، باید لایروبی رودخانه هایی که در مسیر روستاها هستند انجام شود.

وی با اشاره به ساخت و سازها و درختکاری هایی که در بستر و حریم رودخانه ها انجام شده است، ادامه داد: امور آب وظیفه پاکسازی این نقاط را برعهده دارد تا مجددا باعث انحراف مسیر و طغیان رودخانه ها نشوند.

فرماندار سلسله با اشاره به لزوم اجرای پدافند غیرعامل در حوزه راهداری، افزود: باید راهداری از هم اکنون مسیرهای جایگزین برای پلهایی که تخریب شده اند پیش بینی کرده و در بازسازی ها تسریع شود.

وی با اشاره به پل کاکارضا و مرگ غم انگیز چهارتن از هموطنانمان بر اثر ریزش و تخریب این پل، گفت: باید برای افکار عمومی احترام قائل باشیم و ضمن سرعت بخشی به کار، این پل حیاتی سریعا بازسازی و عبور و مرور در آن برقرار شود.

خسروی گفت: باید راهداری لرستان دست مدیر شهرستان را باز نگه دارد و در نصب سرعت گیر و چراغ های چشمک زن مورد نیاز، اقدامات لازم را صورت دهد، انتظار داریم شهرستان در اینخصوص حمایت شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه بخش عمده ای از اقتصاد شهرستان بر پایه کشاورزی است، افزود: ترمیم ایستگاه های پمپاژ آسیب دیده از سیل ضروری است، کانال های آبرسانی و دهانه های آبگیر ما دچار مشکل هستند و جهاد کشاورزی و امور آب باید هرچه سریعتر این موارد را پیگیری و برطرف کنند.

فرماندار سلسله با تاکید بر لزوم بازسازی مدارس آسیب دیده تا مهرماه، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی خدمت رسان همچون شرکت توزیع برق باید از هم اکنون تدابیر لازم را بکار گیرند که دچار مشکل نشوند.

/۶۰۶۰/۷۲۶۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیلاب مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  مدیر امور آب و فاضلاب تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: برای برطرف کردن کمبود آب شرب در سه روستای  کهجه، استای و پشته  به صورت مشارکتی با اهالی این مناطق افزون بر ۱۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

رضا حسن زاده افزود: با این اقدام مشکل کمبود آب شرب افزون بر هزار و ۵۰۰ مشترک روستایی در شهرستان تایباد برطرف خواهد شد.

وی به تنش آبی در سطح برخی از روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: با شروع فصل گرما و افزایش مصرف آب شرب، ۲ روستای بهلول آباد و پل بند از توابع بخش میان ولایت تایباد هم در برخی از ساعت های شبانه روز بیشترین تنش آبی را دارند.

حسن زاده افزود: هم اکنون آب شرب شهری و روستایی تایباد با ۳۵ حلقه چاه تامین می شود.

وی اضافه کرد: برای تامین آب شرب پایدار در شهر کاریز در پنج سال و در شهر مشهدریزه در هفت سال آینده نیاز به حفر چاه جدید است.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد به فرسوده بودن شبکه توزیع آب شهری و روستایی این شهرستان اشاره و اضافه کرد: هم اکنون قسمتی از شبکه توزیع آب شهری و روستایی تایباد فرسوده است که اصلاح و تعویض آنها در اولویت کاری قرار دارد.

شهرستان تایباد هفت مجتمع آب‌رسانی روستایی با ۴۸۰ کیلومتر خط انتقال دارد.

آب و فاضلاب تایباد دارای بیش از ۴۳ هزار و ۲۰۰ مشترک شهری و روستایی است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • بازدید از روستاها موجب تقویت تعامل مردم با مسؤولان می شود
  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • کمبود آب شرب ۳ روستای تایباد برطرف شد
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • اجرای اقدامات برای تامین زیرساخت ها ورفع مشکلات مردم سیل زده
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه