Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های رژیم صهیونیستی، خبرهای بیشتری درباره عادی‌سازی روابط این رژیم با کشورهای عربی در سایه گزارش‌های غربی اخیر مبنی بر نشست‌ها و دیدارهای سری و همکاری امنیتی میان مقامات صهیونیستی و اماراتی منتشر می‌کنند. ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ایتمار آیخنر خبرنگار سیاسی روزنامه یدیعوت آحرونوت در مطلبی نوشت دیدارهای مهمی میان مسئولان اسرائیلی و اماراتی در ماه می و دیگری در ماه ژوئن انجام شد، در جریان سفر «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه اسرائیل به امارت ابوظبی، وی با عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات دیدار کرد، کاتس همچنین در ماه جولای با خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین دیدار کرد و با وی عکس یادگاری گرفت که «برایان هوک» نماینده آمریکا در امور ایران هم در کنارشان حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی خلیج(فارس) در برهه اخیر به صورت غیررسمی به ویژه برای مقابله با برنامه هسته ای ایران بسیار گرم شده است.

این تحلیلگر صهیونیست آورده است دیدارهای اخیر مقامات اسرائیلی و کشورهای عربی حاشیه خلیج(فارس)،‌امکان ارتقای سطح همکاری دیپلماتیک و امنیتی و نظامی میان آنها را در سایه تلاش‌های فعلی آمریکا برای هماهنگ کردن مواضع و سیاست‌ها در زمینه‌های دیپلماتیک، نظامی و اطلاعاتی افزایش داده است، زیرا این تلاش‌ها تاثیرگذار بودن خود را در خنثی کردن تهدیدهای سایبری و عملیات خصمانه اثبات کرده است.

وی افزود دیدارهای اماراتی و اسرائیلی به صورت ویژه، هدف متقاعد کردن کشورهای اروپایی و در خاورمیانه برای اتخاذ گام‌های شدیدتر علیه ایران دنبال می‌کند، با در نظر گرفتن این مسئله که امارات کانال‌های سری غیر رسمی در اختیار دارد که می‌تواند پیام‌هایش را از طریق آن به ایران برساند.

گای آلستر خبرنگار امور بین الملل پایگاه عبری واللا هم نوشته است دیدارهای مقامات اماراتی و اسرائیلی شاهد مبادله اطلاعات امنیتی و اطلاعاتی مرتبط با تهدید ایران در سایه این مسئله بوده که ابوظبی و تل‌آویو ، تهران را تهدید مشترکی علیه امنیت خود می‌دانند.

وی افزود یسرائیل کاتس وزیر خارجه اسرائیل با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر درباره در پیش گرفتن هدف مشخصی برای سیاست خارجی اسرائیل برای تقویت روند عادی سازی کنونی روابط با کشورهای عربی و تلاش برای دستیابی به توافقات صلح میان اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه خلیج(فارس) طی سال‌های آینده، اتفاق نظر دارد .

تسیبی یحزکیلی کارشناس امور عربی روزنامه معاریو هم نوشته است دیدارهای اخیر میان مقامات اماراتی و اسرائیل تاکید می‌کند که در صورت بروز رویارویی نظامی در منطقه، اسرائیل و کشورهای عربی خود را در یک اتاق عملیات مشترک خواهند دید.

وی افزود این احتمال در سایه افزایش عملیات بمباران در داخل اراضی عراقی علیه پایگاه های نظامی افزایش می‌یابد که این حملات به اسرائیل نسبت داده می‌شود و نیز با توجه به افزایش شدت تنش در منطقه، پیوستن قریب الوقوع اسرائیل به کشورهای عربی محتمل است..

تشدید اختلافات و رقابت بر سر قدرت میان سردمداران رژیم صهیونیستی

در  ادامه تشدید رقابت و اختلافات داخلی میان سران و سیاستمداران رژیم اشغالگر قدس، یک وزیر کابینه نتانیاهو به آویگدور لیبرمن وزیر جنگ  اسبق و رئیس حزب اسرائیل خانه ما حمله کرد. «مری رگو» وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد نه مردم، بلکه این خداست که نخست وزیر جدید اسرائیل را انتخاب خواهد کرد.

بر اساس گزارش هاآرتص،‌این وزیر وابسته به حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو در گفت‌وگو با رادیو رژیم اسرائیل در واکنش به اینکه آویگدور لیبرمن(وزیر جنگ اسبق) و رئیس حزب اسرائیل خانه ما به احتمال زیاد بار دیگر نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخابات آتی اسرائیل و تعیین نخست وزیر ایفا خواهد کرد، به لیبرمن حمله کرد و گفت اولا لیبرمن تمام برگه‌ها و اهرم‌ها را در اختیار ندارد و خدا به تنهایی مشخص می‌کند که چه کسی نخست وزیر جدید اسرائیل خواهد شد!

وی افزود من به این مسئله که مردم نخست وزیر جدید را انتخاب خواهند کرد، اعتمادی ندارم.

رگو با حمله شدید به لیبرمن که در انتخابات قبلی نقش تعیین کننده ای در شکست نتانیاهو در تشکیل ائتلاف حاکم و ناکامی در تشکیل دولت پس از پیروزی شکننده حزب لیکود در انتخابات آوریل گذشته ایفا کرد، وی را به کلاهبرداری و فریبکاری متهم کرد و گفت بیست سال است که وعده‌ می‌دهند بدون اینکه عمل کنند.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۹۹۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی تاکنون سیلی‌ مانند «وعده صادق» نخورده بود

امام جمعه قزوین گفت: صهیونیست‌ها طی ۷۰ و اندی سال هیچ وقت سیلی مانند عملیات «وعده صادق» نخورده بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی شامگاه _دوشنبه، بیست‌وهفتم فروردین‌_ در دیدار با فرمانده و کارکنان سپاه حضرت صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین که به منظور تبریک اجرای عملیات وعده صادق صورت گرفت، اظهار کرد: این اقدام بی‌سابقه‌ای که اتفاق افتاد، باعث شد صهیونیست‌ها دیگر فکر چنین غلط‌هایی امثال حمله به کنسولگری ما به سرشان نزند.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها طی این مدت ۷۰ و اندی سال هیچ وقت این گونه سیلی نخورده بودند، افزود: پیش از این و در زمان جمال عبدالناصر تمام کشورهای عربی برای جنگ با اسرائیل تجمیع شدند، اما نتوانستند سرپا بایستند و شکست خوردند، آن‌ها هنوز هم از مترسک صهیونیست‌ها وحشت دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: امروز چیزی در بساط صهیونیست‌ها نیست و آن‌ها ساقط شده‌اند، اما باز همین مترسک هم کشورهای عربی را می‌ترساند. در آن زمان همه امکانات در اختیار عرب‌ها بود، اما صهیونیست‌ها هیچ چیزی نداشتند و در شرایط سخت بودند.

عابدینی ادامه داد: آن رژیم صهیونیستی ضعیف کشورهای عربی قوی را در هم کوبید و این ترس را در دل آن‌ها انداخت، اما امروز به خاطر این عملیات ارزشمند و خدایی خدای متعال را سپاسگزاریم. هر وقت ما فقط به بازوان خود تکیه کردیم، به جایی نمی‌رسیم، اما اگر نگاهمان به خدا باشد، خدا به بازوی ما و به تجهیزاتمان برکت می‌دهد.

وی یادآور شد: عملیاتی که شما انجام دادید، فقط این نبود که پایگاه‌های نظامی صهیونیست‌ها را در هم بکوبید، محصول این عملیات اتحاد و انسجام آحاد مردم بود، با این عملیات دل‌های مردم همه با هم محکم شد، اتحاد و انسجام بین ایران اسلامی و همه ملت‌های مسلمان جهان شکل گرفت.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه همه جا فهمیدند مرکز فرماندهی این حرکت عظیم جهانی ضد صهیونیست ایران اسلامی است، گفت: پیش از این همه مردم دنیا از صهیونیست‌ها اعلام انزجار می‌کردند، اما نتوانستند اقدام خاصی انجام دهند، همه دیدند که بازوان توانمند نیروهای سپاه ما بود که آرمان‌هایشان را اجرایی و عملیاتی کرد.

کد خبر 744931

دیگر خبرها

  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • ادعای یک کانال عبری: عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل کمک کرد
  • رژیم صهیونیستی تاکنون سیلی‌ مانند «وعده صادق» نخورده بود
  • تشدید اختلافات در کابینه نتانیاهو؛ بن گویر خواستار برکناری وزیر جنگ شد
  • عملیات تنبیهی علیه صهیونیست‌ها در تاریخ بی‌نظیر بود
  • نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • عربستان با حمله ایران مقابله کرد؟!
  • تغییری در روند سوخت‌رسانی ایجاد نشده است