Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی گفت: در طرح ارجاع الکترونیک بیمار ۶۰ درصد ظرفیت نوبت‎دهی بخش سرپایی کلینیک‎های تخصصی و ویژه دولتی دانشگاهی به بیمه شدگان صندوق روستایی اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان،«سید محمد حسینی» امروز(شنبه 26 مرداد) در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: از سال 1397 طرح نظام ارجاع الکترونیک بیمار به شکل پایلوت در استان گلستان آغاز شد و این درحالی است که این طرح در 20 کشور دنیا در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه این طرح در استان گلستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان دنبال شد، ادامه داد: اجرای این طرح در استان گلستان در 19 استان دیگر مورد استقبال قرار گرفته و فردا(یکشنبه 27 مرداد) برای ارزیابی این طرح در استان گلستان یک تیم حضور خواهند یافت تا با الگوی استان گلستان در طرح ارجاع الکترونیک بیمار آشنا شوند.

 

حسینی یادآور شد: اهدف کلی برای این طرح در نظر گرفته شده تا بتوانیم بهره گیری درست از نظام نوبت دهی الکترونیکی داشته باشیم.

 

وی به اهداف اختصاصی این طرح اشاره کرد و افزود: ارتقای خدمات در سطح روستاها، تنظیم ارائه خدمات و تامین اقلام دارویی مورد نیاز از جمله اهداف اختصاصی است که در این طرح دنبال می‎کنیم.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان بیان کرد: اجرای چرخه ارجاع بر اساس برنامه تدوین شده حضور متخصصین در مراکز پلی‎کلینیک تخصصی به نحوی که بازخورد ارجاع به شکل قابل قبولی به سطح یک ارسال شود، پاسخگویی پزشکان خانواده بر اساس بازخورد ارجاع به مراکز بهداشتی درمانی در اجرای ادامه نظام مراقبت بیماران، اجرای برنامه CIS در مرکز تخصصی و فوق تخصصی سرپایی به نحوی که خدمات وزیت پزشکان تخصصی و پارکلینیکی و نسخه نویسی قابل مدیریت و نظارت بیمه باشد از دیگر اهداف اختصاصی این طرح است.

 

حسینی افزود:برای بیماران روستایی تامین 436 قلم دارو در طرح ارجاع الکترونیک بیمار در نظر گرفته شد تا بیماران در این بخش با مشکلی روبه‎رو نشوند.

 

حسینی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان صندوق روستایی نسبت به کل جمعیت استان 43 درصد است، خاطرنشان کرد: 75 درصد جمعیت روستا و 60 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه‎سلامت هستند.

 

وی گفت: یک هزار و 421 بیمار خاص شامل پیوند کلیه، MS، دیالیزی، تالاسمی و هموفیلی در استان وجود دارد.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان یادآور شد: اجرای طرح ارجاع الکترونیک بیمار بر اساس بند الف تبصره 17 قانون بودجه 97 هیئت دولت به منظور رعایت عدالت در سلامت و پایداری منابع تکلیف شده است.

 

حسینی بیان کرد: فقدان کمبود خدمات تشخیص درمانی در دانشگاه‎های علوم پزشکی، الگو برداری از طرح سازمان در ممنوعیت خدمات در بخش خصوصی صندوق بیمه سلامت همگانی، عقد قرارداد با همه داروخانه‎های خصوصی استان، عدم محدودیت بیماران خاص و بیماران مبتلا به سرطان در مراجعه بخش خصوصی موضوعاتی بود که در روند اجرای این طرح به آن توجه شد.

 

وی گفت: در سال 96 درصد ارجاع بیماران به سطح دو و سه در استان 35 درصد بود و در سال 97 متعاقب اجرای طرح پایلوت نظام ارجاع الکترونیک و همزمان با ضرورت اجرای سیاست‎های مدیریت هزینه بیمه سلامت(محدودیت مراجعه روستاییان به بخش خصوصی گلستان) به 12 درصد تقلیل پیدا کرد.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان بیان کرد: طبق هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان با توجه به ایجاد محدودیت‎های ارائه خدمات به بیمه شدگان صندوق روستایی در بخش خصوصی مقرر شد تا 60 درصد ظرفیت نوبت‎دهی بخش سرپایی کلینیک‎های تخصصی و ویژه دولتی دانشگاهی به بیمه شدگان صندوق روستایی اختصاص یابد.

 

حسینی گفت: کاهش هزینه و بار مراجعه، عدم ایجاد محدودیت برای سایر صندوق‎های بیمه‎ای، کاهش بار مراجعه از سطح یک به سطح دو و در نتیجه کنترل موارد تقاضای القایی و ارجاعات معکوس، شناسایی خدمات مورد نیاز بیمه شدگان صندوق روستایی در بخش خصوصی جهت عقد قرارداد و... از نقاط قوت این طرح محسوب می‎شود.

 

وی با بیان اینکه این طرح نقاط ضعفی را نیز در بر داشته است، بیان کرد:  استفاده از حداکثر ظرفیت و توان بخش دولتی و دانشگاهی، امکان شناسایی بیمه‎شدگان روستایی، استفاده از طرح نوبت‎گیری الکترونیک برای بیمه شدگان صندوق روستایی، فراهم شدن شرایط پرداخت به موقع مطالبات بخش خصوصی و خرید راهبری کم هزینه‎تر از فرصت‎هایی است که این طرح به وجود آورده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت افزود: در سال گذشته علی رغم اینکه مصرف دفترچه بیمه روستایی در کشور افزایش یافت اما در استان ۱۸ درصد کاهش یافت و امیدواریم با حذف دفترچه در سطح یک بتوانیم در صدور دفترچه بیمه 80 درصد صرفه‎جویی کنیم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: گلپایگان عید غدیر غدیر خبرگزاری شبستان خطبه نماز جمعه اردبیل وزیر کشور کانون های فرهنگی هنری مساجد شبستان عبدالرضا رحمانی فضلی نوبت دهی الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: این صندوق در سال گذشته حدود ۵۰۰۰ نفر از دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی (خدمات سابقه و درمان) قرار داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: تعداد ۵ هزار نفر از دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی با پرداخت مبلغ ۴۰۱ میلیارد ریال در قالب تسهیلات، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: در راستای حمایت، ارج نهادن و قدردانی از زحمات خالصانه دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در سال گذشته، میزبان و پذیرای ۷۲ نفر از دانشجویان متاهل همراه با خانواده‌های خود در مجتمع فرهنگی، آموزشی و تفریحی خزرآباد ساری بودند.

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج