Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@12:23:53 GMT

رزمایش پلیس چین نزدیک مرز هنگ‌کنگ

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۰۱۷۵

پلیس چین در حال برگزاری رزمایشی در منطقه شن‌زن در نزدیکی مرز هنگ‌کنگ است.

اخبار بین الملل_ افسران پلیس این رزمایش را در استادیوم ورزشی در این منطقه برگزار می‌کنند  و ده‌ها خودرو و کامیون زرهی در بیرون این استادیوم دیده می‌شوند.

رسانه‌های چین اعلام کرده‌اند که رزمایش شن‌زن از پیش برنامه ریزی شده بوده و هیچ ارتباط مستقیمی به ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گمانه‌زنی‌ها درباره ارتباط این رزمایش با حوادث هنگ‌کنگ پس از آن صورت می‌گیرد که دولت مرکزی چین اعلام کرده که اعتراضات در هنگ‌کنگ در حال تبدیل شدن به اقدامات تروریستی است.

تظاهرات در هنگ‌کنگ که ۱۰ هفته متوالی ادامه دارد، ابتدا در اعتراض به لایحه استرداد مجرمین هنگ‌کنگ به چین آغاز شد اما بعد از آن معترضان خواستار حقوق و آزادی‌های بیشتر شدند و اعتراضات را به خشونت کشیدند.

پکن معتقد است که واشنگتن در دامن زدن به آشوب‌های هنگ کنگ نقش داشته است. اخیراً نیز تصاویری از یک دیپلمات آمریکایی در حین دیدار با رهبران معترضان هنگ‌کنگ منتشر شده است.

با این‌حال، واشنگتن مدعی است که نقشی در اعتراضات هنگ کنگ ندارد و دیدار با افراد مختلف را یک امری کاملاً طبیعی و عادی جلوه داده است.

این در حالی است که «وونگ کیم مو» سخنگوی معترضان هنگ‌کنگی روز شنبه اعلام کرد: «ممکن است از کشورهای دیگر کمک بگیریم، ممکن است سراغ آمریکا، اتحادیه اروپا برویم، ممکن است سراغ کشورهای دیگر برویم»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: چین خودرو دولت لایحه حقوق خشونت واشنگتن اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا پکن چین خشونت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۰۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمی‌توان قاعده کلی از تجربه‌های نزدیک به مرگ به دست آورد!

به گزارش مبلغ موضوع تجربه های نزدیک به مرگ چند سالی است که با پخش برنامه «زندگی پس از زندگی» از تلویزیون در ماه رمضان تبدیل به یکی از مسائل پرچالش شده است به نحوی که برخی این برنامه را موجب بالا رفتن معنویت و نگاه درست به زندگی می دانند و از طرفی هم برخی مباحث مطرح شده را بی اعتبار و ناشی از خواب و خیال می دانند که پایه علمی ندارد. برای بررسی دقیق و علمی این موضوع نشست « ارزیابی معرفت شناختی تجربه های نزدیک به مرگ» با سخنرانی حجت الاسلام دکتر عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه پزوهشی حکمت و فلسفه در اسفندماه سال گذشته برگزار شده است که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

سه شاخصه و معیار برای درستی کشف و شهود

دکتر عبدالله محمدی درباره ملاک های اعتبار سنجی تجربه های نزدیک به مرگ گفت : چون ما علم مدوّنی غیر از سخنان عرفا در این زمینه نداریم- زیرا عرفا عالی ترین تجربه ها را هم درک کرده اند- پس ملاک و معیار ها را از سخنان عرفا استنباط می کنیم. صائن الدین بن ترکه در کتاب تمهید القواعد سه شاخصه و ملاک را برای بررسی کشف و شهود بیان می کند. ملاک اول :باید کشف و شهودها را به یک شهود مصون از اشتباه ارجاع دهیم. ملاک دوم :ارجاع دادن شهود به قواعد عقلی. ملاک سوم‌ :ارجاع دادن شهود به نص شریعت(قرآن و روایات اهل بیت). هر کشفی که با یکی از این سه ملاک مخالفت داشته باشد، کشف صحیحی نیست و آن را نمی پذیریم. البته اگر روایتی احتمال خطا در آن باشد نمی تواند ملاک باشد. همچنین تجربه هایی که با روح کلی دین مخالف باشند نیز تجربه صحیحی نیست. روح کلی دین، انقیاد و تسلیم در برابر خداست اگر تجربه ای انسان را به سوی بی نیازی از خدا بکشاند حتما درست نیست. ممکن است بپرسید اگر تجربه هایی وجود داشته باشد که با نص و عقل در تعارض باشند حکم چیست؟ آیا می توانند مؤید مسائل دینی باشند؟ در جواب باید گفته شود : هرگاه بخواهیم چیزی را به دین نسبت بدهیم به یک دلیل موجه معرفتی احتیاج داریم مثل برهان یقینی و دلیل عقلی قطعی.

نویسنده کتاب «نصر، سنت و تجدد» افزود : بسیاری از تجربه های نزدیک به مرگ افراد به پیش فرض ها و پیش دانسته هایشان مرتبط هست و به تنهایی اثبات کننده چیزی در دین نیستند . بعضی از کشف ها هم صوری ( دارای صورت هایی با صحنه های جزئی) هستند که نمی توان یک قاعده کلی از آنها استنباط کرد. افراد هرچه ارتباط معنوی عمیق تر و بیشتری با وحی داشته باشند، می توانند از تجربه هایشان، تفاسیر روشن تری ارائه دهند و نداشتن آگاهی از مسائل عرفانی و فلسفی باعث می شود افراد در گفتن تجربه هایشان دچار اشتباه شوند و نتوانند تجربه هایشان را واضح بیان کنند. بسیاری از تعارضات تجربه ها با برهان های عقلی، روایات و... به علت بد بیان کردن تجربه ها و نداشتن علم کافی هست. باید توجه کرد که زبان تجربه های نزدیک به مرگ، زبان انحصار نیست یعنی تجربه ها در یک زمینه می توانند متنوع و مختلف باشند و به یک شکل نباشند و نکته مهم دیگر اینکه تجربه هایی که برای افراد اتفاق می افتد، تصادفی نیست و بر اساس حکمت خداوند و برای هدایت انسان هست. این تجربه ها فقط بخش کوچکی از حقایق دین هستند و همه آن نیستند. به دلیل اینکه افراد دارای مراتب علمی و معرفتی متفاوتی هستند، تجربه های نزدیک به مرگ متفاوتی هم دارند. در عالم برزخ و بعد از مرگ تعارضی وجود ندارد و تعارض مربوط به عالم دنیا هست. وی درباره مرگ گفت: عده ای می گویند ما در قرآن و روایات داریم که لحظه مرگ و جان دادن بسیار سخت و دشوار هست چطور این تجربه کنندگان چنین چیزی را تجربه و حس نکردند یا ما در روایات داریم که موقع مرگ، فرد، امامان و انبیا را می بیند چطور ما ندیدیم باید جواب داد که تجربه کنندگان در واقع تجربه مرگ را نداشتند و نمردند و این تجربه ها مربوط به قبل از مرگ هست و تجربه کنندگان فکر کرده اند که مرگ هست.

عبدالله محمدی در ادامه گفت: غربی ها معمولا تجربه های افراد را کنار هم قرار می دهند بعد تجربه های مشترک این افراد را جدا کرده و یک قاعده کلی از آنها استنتاج می کنند ولی سوال این هست که آیا ما هم می توانیم چنین کاری کنیم؟ در جواب باید گفت: افراد وقتی دوباره به بدن برمی گردند، این تجربه ها را صورت دهی و بیان می کنند و در صورت دهی خود مصون از خطا نیستند و تجربه های افراد یکسان نیستند. زیرا افراد دارای مراتب علمی و معنوی متفاوتی هستند و افرادی که ارتباط قوی تری با خداوند دارند تجربه های زلال تری نیز دارند و افراد با معنویت‌ کمتر تجربه های مبهم تری دارند. با توجه به این نکات نمی توان به راحتی قاعده کلی و مشترکی از این تجربه ها به دست آورد. برای استفاده از تجربه های نزدیک به مرگ ، باید در نظر بگیریم یک سری از این تجربه ها با متون دینی تأیید می شود. این تجربه ها قابل استفاده هستند. تجربه هایی که نفی کننده متون دینی هستند هم کنار گذاشته می شوند. یک سری تجربه ها هم هستند که در متون دینی نه تأیید شدند و نه رد شدند اینجا می توانیم بگوییم این تجربه ها در حکم متشابهات هستند و باید با کمک محکمات آنها را تفسیر کنیم. این تجربه ها مثل خواب هستند که نمی شود دین را مبتنی بر خواب جلو برود و همین طور نمی شود خواب ها را به کلی بی اعتبار دانست پس برای دانستن معنای خواب ها به علمی به نام تعبیر خواب رجوع می کنیم.

باید از صورت تجربه ها عبور کرد

به گفته آقای محمدی ذهن تجربه گر، در تجربه ها دخالت دارد و مراتب آنها متفاوت است ولی می شود از صورت های این تجربه ها عبور کرد و بعد از آنها استفاده کرد، با این روش در دام ظاهر گرایی نمی‌ افتیم و تجربه ها را هم انکار نمی کنیم و همین طور با ساده لوحی با تجربه ها برخورد نمی کنیم و راحت، همه را نمی پذیریم. تجربه های نزدیک به مرگ چون با پیش فرض ها و پیش دانسته ها آمیخته شده اند و ذهن انسان و تخیل در آن ها دخیل هست نمی توانند به تنهایی یک دلیل باشند ولی اگر فردی از پیش فرض ها و تخیل و ذهن و... عبور کرده و به مرحله کشف خالص رسید اینجا به شهود رسیده و برایش یک دلیل حساب می شود مثل شرع.

تجربه نزدیک به مرگ در کسی که به سن تکلیف نرسیده است!

ایشان در جواب این سؤال که چرا فردی که مکلف نشده و کار اشتباهی کرده است تجربه نزدیک به مرگ بدی داشته است؟ گفت :اگر فردی هنوز به سن تکلیف نرسیده است ولی باز تجربه ناخوشایندی دیده است درست هست که به سن تکلیف نرسیده ولی به لحاظ شرعی شاید مثلاً ضرری به کسی زده است و ضامن آن ضرر هست و چون جبران نکرده چنین تجربه ای داشته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1887964

دیگر خبرها

  • خیران خوزستانی در خط مقدم خدمت به محرومان قرار دارند
  • توزیع ۹۳۰ بسته معیشتی میان نیازمندان شوش و دزفول
  • ببینید| چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟
  • حمله با چاقو به یک مسافر قطار متروی لندن مقابل چشم دیگران
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • نمی‌توان قاعده کلی از تجربه‌های نزدیک به مرگ به دست آورد!
  • اعتراضات گسترده علیه دولت مجارستان
  • در رفتار فردی و اجتماعی باید خود را به اهل بیت(ع) نزدیک کنیم
  • «محفل» ۱۰۰ هزار نفری از نمای نزدیک
  • برگزاری رزمایش نوروزی طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در نیشابور + تصاویر