Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:59:08 GMT

کارخانه چدن خوسف تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۰۴۷۶

کارخانه چدن خوسف تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود

محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه چدن خوسف در جمع خبرنگاران افزود: راه‌اندازی این کارخانه بدون شک در افزایش اشتغال استان تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در  کارخانه چدن خوسف سرمایه گذار چینی چند سال است که کار می‌کند و فاز نخست چدن حدود ۹۸ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: در بحث زیرساخت از جمله آب و گاز مشکلاتی دارد که تلاش می‌کنیم در این سفر به جمع بندی رسیده و مشکل را حل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمدیان بیان کرد: امروز در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی که با حضور تعدادی از مسئولان ارشد برگزار شد، سند توسعه سازگاری با کم آبی استان مصوب شد.

وی عنوان کرد: اولین استانی هستیم که با تلاش‌ها و زحمات دستگاه‌های مرتبط با حوزه وزارت نیرو، این سند را تدوین می‌کنیم و در مرحله نخست در کارگروه کارشناسی و تخصصی مربوطه در وزارت نیرو مورد بررسی قرار گرفت.‌

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی به عنوان استان پایلوت برای اجرای برنامه‌های سازگاری با کم آبی تعیین شد.

معتمدیان با بیان اینکه در تغییر الگوی کشت وزارت جهاد کشاورزی موظف شد که الگوی مربوطه را در اسرع وقت تهیه و ابلاغ کند، اضافه کرد: همچنین اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و کشت گلخانه‌ای از سیاست‌های وزارت جهاد در استان خواهد بود و نهضت گلخانه‌ای را امسال و سال‌های آتی در استان دنبال خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: هدررفت آب در شبکه‌های انتقال و توزیع آب روستایی و شهری، پنج درصد بالاتر از نرم کشوری در استان است که با اصلاح شبکه‌های فرسوده بخش قابل توجهی از هدررفت آب جلوگیری خواهد شد.

معتمدیان بیان کرد: طرح‌ سازگاری با کم آبی در وزارتخانه‌های مختلف در دستور کار قرار خواهد گرفت و در مجموع برنامه استان در افق ۱۴۲۵ مشخص خواهد شد و فرایند تولید آب مورد نیاز استان به عنوان دومین طرح را ادامه تصویب سند خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بحث شیرین سازی آب دریای عمان و انتقال به استان هم در وزارت نیرو مشخص شده است، اضافه کرد: امید است سهمیه تخصیصی آب استان در روزهای آتی در شورای عالی آب ابلاغ شود و از این محل حداقل ۶۰ میلیون و حداکثر ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز استان تامین خواهد شد که از این مقدار حداقل ۲۰ میلیون مترمکعب در راستای تامین آب شرب استان خواهد بود.

معتمدیان ادامه داد: در چشم اندار ۱۴۲۵ مدیریت منابع موجود آبی و کسری آب در افق بلندمدت تعیین تکلیف می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی از دی ماه سال گذشته تا امروز به ۱۱ شهرستان استان سفر کرده که این سفرها مصوباتی داشته و دبیرخانه پیگیری آنها در معاونت عمرانی استانداری مستقر است.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوسف افتتاح طرح کارخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۰۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در تابستان امسال تنش آبی جوان‌رود حل می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از پایان عملیات اجرایی فاز نخست پروژه آبرسانی به شهر جوان‌رود و بهره‌برداری از چاه شماره‌ یک و اضافه شدن ۳۵ لیتر آب در ثانیه به منابع تأمین آب این شهر خبر داد و گفت: در تابستان سال جاری تنش آبی چندین ساله شهر جوان‌رود مرتفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا داودی امروز _ شنبه اول اردیبهشت _در جریان بازدید از پایان عملیات اجرایی فاز نخست شامل لوله‌گذاری از چاه شماره یک به ایستگاه پمپاژ صادق آباد و تجهیز و برق رسانی این چاه، به تشریح مشخصات فنی آن پرداخت و اظهار کرد: در این پروژه بیش از ۱۲ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال از چاه شماره یک به ایستگاه پمپاژ صادق‌آباد اجرا شده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی به عمل آمده در نظر است فاز دوم این پروژه مشتمل بر تجهیز، برق‌رسانی و بهره‌برداری از چاه شماره دو، اجرای قریب به یک کیلومتر خط انتقال و سایر متعلقات پروژه نیز تا پایان اردیبهشت ماه به منظور آبرسانی به مجتمع ۷ روستایی سلکان و همچنین تقویت آب شهر جوان‌رود به ظرفیت ۲۵ لیتر در ثانیه مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مجموع با بهره‌برداری از کل این پروژه، روند آبرسانی به مشترکین شهر جوان‌رود بهبود قابل توجهی خواهد یافت.

داودی در پایان افزود: طی یک اقدام جهادی، تکمیل این طرح بسیار مهم و اثربخش با کمک و حمایت دستگاه نظارتی، مجموعه استانداری، فرمانداران جوان‌رود و روانسر خصوصاً در رفع معارضین محلی، به صورت شبانه روزی طی ۶ ماه صورت پذیرفته و در تابستان سال جاری تنش آبی چندین ساله شهر جوان‌رود مرتفع خواهد شد.

کد خبر 746445

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی در مشهد
  • راه اندازی مجدد کارخانه آسفالت شهرداری مهاباد
  • خبرهای جدید از کارخانه پرماجرای سیمان خرم‌آباد
  • پایان رقابتهای تیر اندازی به اهداف پروازی در رامیان
  • خبرهای جدید از کارخانه پرماجرای «سیمان خرم‌آباد»
  • در تابستان امسال تنش آبی جوان‌رود حل می‌شود
  • کارخانه آسفالت شهرداری مهاباد مجدداً راه‌اندازی شد
  • دبیرخانه بیماری‌های غیر واگیر راه اندازی می‌شود | عرضه نان کامل در ۱۸۰۰ نانوایی
  • راه اندازی دبیرخانه بیماری های غیرواگیر در وزارت بهداشت