Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، کمتر از سه ماه تا خلق حماسه‌ای دیگر زمان باقی مانده است ، عظمتی وصف ناشدنی که جهان و جهانیان را در خود مبهوت می کند ، آری اربعین که فرا برسد همایشی عظیم به پا خواهد شد.

این روز‌ها استان ایلام هم بعنوان دروازه عتبات عالیات در حال آماده شدن برای میزبانی زائران اباعبداله الحسین (ع) است و کوچه‌های این شهر و دیار رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است چرا که قرار است میزبان باشند ، میزبانی از جنس مهربانی که مهمانش بوی خدا می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جنب و جوشی خیره کننده که در جای جای استان بخوبی دیده می‌شود از عملیات راهسازی، برنامه ریزی برای استقرار موکب ، ساماندهی هتل‌ها و پارکینگ‌های شهر مهران گرفته تا برنامه ریزی‌های مسئولان برای برقراری امنیت زائران که نشان می‌دهد همه برای خدمت به زائران از جان و دل مایه می‌گذارند.

آمادگی مرز مهران برای تردد ۴ میلیون زائر اربعین

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، از احتمال افزایش ترد زائران در مرز بین المللی مهران نسبت به سال گذشته با وجود حذف هزینه ویزای اربعین خبرداد و گفت: شرایط برای تردد چهار میلیون زائر اربعین از مرز بین المللی مهران در استان ایلام مهیا شده است.

او با اشاره به اینکه اربعین حسینی (ع) امسال ، تفاوت معنی داری با سال‌های گذشته خواهد داشت، افزود: یکی از مأموریت‌های پلیس در ایام اربعین علاوه بر برقراری نظم و امنیت، استفاده از تمام توان و ظرفیت نیروی انتظامی در خدمات رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی (ع) است.

فرمانده انتظامی ایلام با اشاره به حذف هزینه ویزا و استقبال مردم برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی، دولتی، نظامی و انتظامی در کنار مردم و خادمان زوار باید آمادگی تردد بیش از ۴ میلیون زائر در ایام اربعین را داشته باشند و تمام امکانات مورد نیاز برای برگزاری باشکوه این حماسه عظیم، مهیا کنند.

احتمال افزایش تردد زائران موجب شده تا دستگاه های مختلف با برنامه ریزی ، اقدامات مناسبی را برای تسهیل در تردد زائران و برگزاری هرچه بهتر این همایش میلیونی انجام دهند.

تمهیدات لازم برای اربعین ۹۸ در استان ایلام

احمد کرمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، با اشاره به برنامه های صورت گرفته برای برگزاری همایش اربعین در استان گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، بیش از  ۵۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به استان ایلام در هیئت دولت مصوب شد که از این مبلغ ۲۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون آن تخصیص داده شده است ، اعتباری که قرار است در زمینه های عمرانی همچون راهسازی، پارکینگ و ... هزینه شود.

او در ادامه با اشاره به احتمال افزایش ترددها در مرز مهران به اسکان زائران اشاره کرد و افزود: در راستای اسکان زائران اربعین در استان  ۱۰۹ محل اقامتی آماده پذیرایی از این عزیزان است.

کرمی با بیان اینکه امسال ۱۱ هتل، ۵ مهمانپذیر، ۶ سفره خانه سنتی، ۲۴ واحد بوم گردی و ۶۳ خانه مسافر در سطح استان آماده خدمت رسانی به زائران اربعین است، تاکید کرد: در این بین ۲ هتل و یک مهمانپذیر در شهرستان مهران وجود دارد که زائران اربعین می‌توانند از آنها استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایلام اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی هاکی بانوان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون هاکی، هشتمین اردوی تیم ملی هاکی بانوان کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات از ۴ اردیبهشت آغاز می شود. در این اردو ۲۱ بازیکن زیر نظر سرمربی چینی- آمریکایی تیم ملی خانم جون کنت ول آخرین تمرینات خود را پیش از اعزام به رقابت های آسیایی تایلند انجام خواهند داد.

در راستای آمادگی بیشتر تیم ملی پیش از اعزام ، فدراسیون هاکی درحال بررسی برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی هاکی بانوان کشور عمان به درخواست و میزبانی عمان میباشد که در صورت نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

مسابقات هاکی سالنی بانوان آسیا به میزبانی تایلند از ۲۳ لغایت ۲۷ اردیبهشت و مسابقات هاکی سالنی آقایان آسیا به میزبانی قزاقستان از ۱ لغایت ۵ خرداد برگزار خواهد شد که انتخابی جام جهانی نیز می باشد و تیم های ملی بانوان و آقایان کشورمان حضور قدرتمند در این رقابت ها خواهند داشت.

کد خبر 6085690

دیگر خبرها

  • نمایندگان خراسان رضوی دراردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ناشنوایان
  • تردد آزاد؛ محور کندوان باز شد
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • هشتمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی هاکی بانوان برگزار می شود
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • کنگره بین المللی سلامت اربعین برگزار می‌شود
  • گرامیداشت شهید مدافع حرم سیدمهدی جلادتی برگزار می‌شود
  • محدودیت تردد به دلیل عملیات راهسازی در محور ایلام_صالح آباد
  • عملیات راهسازی در قطعه رانشی کیلومتر ۱۱ بزرگراه ایلام مهران شتاب می گیرد
  • جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد