Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-29@09:35:37 GMT

اخذ وجه برای تامین سرانه مدارس اتفاق می افتد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۰۹۶۳

اخذ وجه برای تامین سرانه مدارس اتفاق می افتد

خبرگزاری میزان- علی الهیار ترکمن گفت: تا حد امکان این مسئله را پیگیری می کنیم که هر چه اعتبار می توانیم به مدارس برای جلوگیری از اخذ وجه تخصیص دهیم. تاریخ انتشار: 07:00 - 27 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۲۲۹۳

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، سرانه مدارس در سال های گذشته به شدت کاهش یافته است و با توجه به موج گرانی هایی که در یک سال گذشته به وجود آمده است این سرانه به هیچ وجه پاسخ گویی تامین نیازهای مدارس نیست به همین دلیل بسیاری از مدیران مدارس برای تامین این کسری سرانه مدارس اقدام به اخذ وجه از والدین می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه علی الهیار ترکمن در پاسخ به سوال خبرنگار میزان گفت: «اخذ وجه برای تامین سرانه مدارس اتفاق می افتد».

علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در پاسخ به این سوال که سرانه مدارس به نسبت گرانی های به وجود آمده افزایش چندانی نداشته و این امر باعث شده مدارس برای تامین این کسری به اخذ وجه از والدین روی بیاروند گفت: در بحث سرانه مدارس دو نوع منبع داریم.

وی در ادامه گفت: منبع مستقیم پرداخت بودجه به مدارس در ردیف‌های ملی است و منبع دوم تامین سرانه مدارس شبانه روزیاز محل هدفمندی یارانه ها است.

وی در ادامه بیان کرد: برای طرح پوشش جامع تحصیلی یا همان مدارس شبانه روزی کارهای خوبی صورت گرفته است. از این محل‌ها به دو صورت ابلاغی و واریزی به مدارس کمک می‌شود.

الهیار ترکمن در ادامه گفت: برای تخصیص سرانه سایر مدارس محدودیت داریم و برای رسیدگی بهتر نیز هدف گذاری کردیم در استان های محروم با ضرایب محرومیت های مشخص این اعتبارات را توزیع می کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: برای تامین سرانه این مدارس سعی می کنیم از محل درآمدهای استانی آموزش و پرورش هم قسمتی از درآمدها را تامین کنیم که مطمئنا کلیت نیاز مدارس را شامل نمی شود و این مسئله را قبول داریم که اخذ وجه برای تامین سرانه مدارس اتفاق می افتد.

الهیار ترکمن در ادامه گفت: تا حد امکان این مسئله را پیگیری می کنیم که هر چه اعتبار می توانیم به مدارس برای جلوگیری از اخذ وجه تخصیص دهیم.

وی افزود: کمیته مناطق محروم را شکل دادیم و پنج استان هدف سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان، جنوب کرمان و آذربایجان غربی که اکثر مناطقشان کم برخوردار و محروم‌اند در مدل توزیع اعتبارات و در ردیف کیفیت بخشی، کمک بیشتری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سرانه مدارس الهیار ترکمن مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۰۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها از زبان شهردار تهران + فیلم

علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها در حوزه مسکن گفت: یک حرکتی سال قبل برای توجه به حمل و نقل عمومی و بعد هم ساخت و ساز شروع شد که ساخت و ساز ابنیه نظیر خطوط مترو مد نظر قرار داشت که به همین دلیل هم این همکاری آغاز شده است.

وی ادامه داد: در مجموعه های مختلف مانند بانک مرکزی و وزارت کشور نهایت همکاری‌ها انجام شده است تا این اتفاق مهم در زمینه ترافیک و زیرساخت های مهم تهران اتفاق بیفتد .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • شان مایکلز: شکست کودی رودز پایان داستان او نخواهد بود/ اخبار WWE
  • ۷۰ هزار نفر حامی ایتام در آذربایجان‌غربی هستند/ لزوم ارتقای سرانه پرداختی
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها از زبان شهردار تهران + فیلم
  • مسی از رفتن به پاری‌سن ‌ژرمن ناراضی است
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟
  • ایران رتبه ۹ تولید تخم مرغ در دنیا را داراست
  • پلدشت پیشرو در توسعه فضای آموزشی آذربایجان غربی
  • سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسید