Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@09:33:10 GMT

قوانین جدید صعود به اورست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۰۹۸۶

به دلیل آمار بالای جان‌باختگان صعود به اورست، دولت نپال در صدد آن است که قوانین جدیدی وضع کند. ناطقان: وزیر گردشگری نپال در کنفرانس خبری که در کاتماندو (پایتخت کشور نپال) برگزار شد، طرحی را پیرامون قواعد جدید صعود به اورست اعلام کرد که البته ابتدا باید به تصویب مجلس این کشور برسد و در صورت تایید  از سال ۲۰۲۰ اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این قوانین و مقررات در مورد قواعد و استانداردهای مورد نظر دولت نپال برای کوه‌نوردی در کوهستان‌های این کشور است.

طبق قوانین پیشنهادی، کوه‌نوردانی که قصد صعود به اورست را دارند، پیش از صعود باید کوهستانی با ارتفاع حداقل  ۶۵۰۰ متر در منطقه نپال را صعود کنند. همچنین شرکت‌های گردشگری، به حداقل ۳ سال تجربه فعالیت در ارتفاعات بلند نیاز خواهند داشت.

مبلغ حداقل 35هزار دلار برای اورست و 20هزار دلار  برای سایر کوهستان‌های هشت‌هزارمتری نیز برای دریافت از کوهنوردان در کشور نپال پیش بینی شده است. پیش از این مجوز صعود اورست برای کوه‌نوردان ۱۱۰۰۰ دلار بوده است.

این قوانین و اقدامات به دنبال ثبت آمار  ۱۱ کشته در اورست در بهار ۲۰۱۹ و به دنبال آن فشار و انتقادات  کوه‌نوردان و رسانه‌های جهانی بر این کشور  پیشنهاد شده است. آمار ۹ کشته مربوط به نپال و ۲ کشته مربوط به تبت از این دست بوده است.

آمار بالای جان‌باختگانی که بزرگترین دلیل آن بی‌تجربگی گروه کوه‌نوردان در منطقه مرگ(بالای ۸۰۰۰متر) بوده است باعث طرح این قوانین شده است. منبع: ایسنا برچسب ها: قوانین جدید ، صعود ، اورست

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قوانین جدید صعود اورست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی فراجا از همکاری مردم در اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در بخشی از این اطلاعیه آمده است:با آغاز اجرای طرح نور از روز شنبه شاهد همکاری وصف ناپذیر مردم بویژه بانوان فهیم و قانونمدارکشورمان باپلیس هستیم.
در این خصوص قاطبه زنان ودختران ایران اسلامی بااشراف به ارزش وجودی خود، خود را ملزم به رعایت قوانین عفاف و حجاب دانسته اند.
فرماندهی انتظامی کشور از بانوان کشورمان که با کارکنان فراجا همگام و همسو بوده و با نگرشی آگاهانه نسبت به قوانین جامعه تلاش و همراهی دارند قدردانی می‌کند.

دیگر خبرها

  • وحید امیری، دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!
  • مراکز هسته ای کشور در امنیت کامل هستند
  • وقوع رگبار باران در ارتفاعات/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • تندباد و بارش های رگباری در راه است/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • قدردانی فراجا از همکاری مردم در اجرای طرح نور
  • صعود سپاهان در جدول با برد در دربی اصفهان
  • برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود
  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • هیات اسکواش گلستان به رتبه دوم کشور صعود کرد
  • خوشحالی جوانان نپال از پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل