Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@11:46:13 GMT

گذر فرهنگ و هنر در کوهسنگی مشهد برپا شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۱۰۶۲

گذر فرهنگ و هنر در کوهسنگی مشهد برپا شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر و همچنین توجه به طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی ابتکاری استاندار خراسان رضوی اجرای "طرح ملی گذر فرهنگ و هنر" وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان در مشهد اجرا شده است.

محمد استادی افزود: این طرح با هدف توسعه کسب و کارهای مرتبط با صنایع فرهنگی٬‌ زمینه سازی ارتباط مستقیم مردم یا مصرف کنندگان با تولیدکنندگان٬‌ رفع موانع اقتصادی و ساختاری بازار هنر٬‌ شناسایی و ایجاد شبکه ای از تولیدکنندگان فرهنگی و هنری و در نهایت کسب سرمایه به جای هزینه کردن سرمایه در الگوی مدیریت فرهنگی مورد پیگیری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تجربه نشان داده خودکفایی در هنرها، خصوصا هنرهای تجسمی به سرعت شکل می گیرد و بر همین اساس "گذر فرهنگ و هنر" به دنبال ایجاد فرصتهای مناسب در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر است.  بر همین اساس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گام نخست برگزاری گذرهای فصلی و موقت را در نقاط پرتجمع شهری استان برنامه ریزی کرده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: به همین منظور نمایشگاه گذر فرهنگ و هنر با هدف ارائه آثار هنری وابسته به صنایع فرهنگی شامل هنرهایی متنوع چون سفالگری ٬‌نقاشی٬‌ زیورآلات٬‌ کاشی٬‌ هنرهای مرتبط با چرم و پارچه٬ عروسک٬‌ کتاب٬ میناکاری و قلمزنی٬‌ چوب و موارد مشابه در محل بوستان کوهسنگی مشهد به عنوان یکی از مراکز مهم و محل تجمع شهروندان و زائرانتا ۳۰ مرداد ماه جاری برپا شده است.

وی افزود: در این چارچوب ۱۰۰ هنرمند از ۱۲ شهرستان خراسان رضوی در ۵۰ غرفه آثار خود را بدون واسطه به مردم عرضه می کنند و قیمتگذاری این آثار نیز توسط خود هنرمندان انجام گرفته است.

استادی توجه به سلیقه عمومی مردم و ارایه هنرهای کاربردی به معنای هنرهایی که در زندگی روزمره مردم نقش آفرین بوده و مورد استفاده قرار می گیرند،  ارتباط مستقیم مردم با تولیدکنندگان و هنرمندان و آشنایی آنها با محصولات هنری و فرایند تولیدشان، نشان دادن ظرفیت تولیدات هنری استان و ارزش اقتصادی آنها، برداشتن گامهایی برای تبدیل تولیدات بومی هنری استان به صنعت بزرگ فرهنگی خراسان رضوی برای بازارهای محلی٬‌ منطقه ای٬ ملی و بین المللی را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه برشمرد.

نمایشگاه گذر فرهنگ و هنر که با همکاری شهرداری مشهد، خانه هنرمندان و موسسه فرهنگی هنری نیک آرمان هشت خان برپا شده از ساعت ۱۹ تا ۲۳ طی پنج روز میزبان علاقه مندان به فرهنگ و هنر است.

۷۴۸۹/۱۸۵۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت وزارت فرهنگ از طرح‌های خلاقانه و آیینی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نیاز داریم عناصر برجسته آیینی خود را ارائه کنیم که هر چقدر بیشتر از این حیث تلاش شود زمینه‌ای برای نشر معارف خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم رونمایی از محموعه کتاب‌های سر دلبران در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به حمایت این وزارتخانه از آثار خلاقانه اظهار داشت: به منظور گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی از طرح‌های خلاقانه حمایت خواهیم کرد.

او ادامه داد: توفیق بزرگی بود که این کار مهم و اساسی و ترجمه آثار اندیشمندان بزرگ غیر مسلمان در خصوص اهل بیت علیهم السلام را آغاز کنیم.

وزیر فرهنگ با تأکید بر اینکه نگاه من به این کار، یک نگاه تمدنی و خیر و برکت دنیا و آخرت مسئولیتی است که بر عهده دارم، اظهار داشت: کار اصلی را پروفسور میشل کعدی انجام داده که عاشق عصمت و طهارت است و این ویژگی انسان‌های کامل است که درخشش آنها همه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

اسماعیلی یادآوری کرد: وقتی دل‌ها تحت تابش اهل بیت علیهم السلام قرار گیرند، به عناصر برجسته‌ای در باب اهل بیت تبدیل می‌شوند و آثار این افراد نشان‌دهنده دل پاکی است که آیینه محبت اهل بیت شده است.

 

حضور فعال حوزویان و استقبال مردم در نمایشگاه قرآن

 

وزیر فرهنگ بر لزوم نشر آثار آیینی تأکید کرد و گفت: نیاز داریم عناصر برجسته آیینی خود را ارائه کنیم که هر چقدر بیشتر از این حیث تلاش شود زمینه‌ای برای نشر معارف خواهد شد. امید است به زودی جشن رونمایی از یکصدمین اثر را برگزار کنیم.

اسماعیلی همچنین به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران در شب میلاد امام حسن (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که آثار شعرای ما به عربی ترجمه شود. ایشان فرمودند شعر و ادبیات قوی‌ترین رسانه است و امید است این کار در مؤسسه‌هایی چون ایران پی گرفته شود.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه آغوش ما در وزارت برای استقبال از پیشنهادهای خلاقانه باز است، خاطرنشان کرد: ما در اختیار جامعه فرهنگی و هنری هستیم و برای انجام طرح‌های خلاقانه آمادگی وزارت را اعلام کرده و از همه اندیشمندان خارجی و دلسوزان عرصه فرهنگ در اقصی نقاط دنیا می‌خواهم در این پویش ما را همراهی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان
  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • برگزاری ضیافت اندیشه در کوهدشت
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • هنرمندان کردستانی آثار فاخری در حوزه صنایع‌دستی دارند
  • اعلام حمایت وزارت فرهنگ از طرح‌های خلاقانه و آیینی
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت