Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدرسبا بیان اینکه آلاينده هاي زيست محيطي واحدهاي صنعتي و خدماتی غرب بندرعباس به صورت مجزا بررسی شده است، گفت: باید مطالعات آلایندگی زیست محیطی تجمیع واحدهای صنعتی و خدماتی در غرب شهر بندرعباس انجام و گزارش آن به کارگروه زیربنایی استان ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « رضا مدرس » در جلسه کارگروه زیربنایی توسعه  روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان، افزود: علاوه بر بررسی آلایندگی زیست محیطی واحدهای صنعتی و خدماتی غرب شهر بندرعباس به صورت مجزا که همواره اداره کل  محیط زیست استان انجام می دهد باید میزان آلایندگی این منطقه به صورت تجمیع این واحدها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این جلسه با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برای توسعه استان، باید مدافع و حامی سرمایه گذاران باشند، گفت: دستگاه‌های اجرایی و دولتی برای اجرای دقیق طرح‌های مورد نظر با هم همکاری لازم را داشته باشند تا روند امور تسریع یابد.

مدرس با اشاره به اینکه باید هماهنگی و همدلی مناسبی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی در جهت جذب سرمایه گذاری وجود داشته باشد، بیان کرد: باید حمایت‌های لازم از سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف در استان انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۱۹ طرح در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، گردشگری، خدماتی و دامداری برای بررسی به کارگروه امور زیربنایی این استان ارسال شده است.

مدرس اضافه کرد: این طرح ها مربوط به پنج شهرستان، قشم، بندرلنگه، حاجی آباد، سیریک و بستک در هرمزگان است.

وی در پایان تصریح کرد: از جمله این   ۱۹ طرح می توان به پنج طرح بز داشتی، دو پرورش شتر مرغ، تکثیر میگو، پروار بندی بره، سه طرح انبار و نگهداری مواد غذایی، محصولات بتنی، بازیافت فولاد و چدن، کنسانتره کرومیت، اقامتگاه بوم گردی د باشگاه ورزشی اشاره کرد که با ۱۵ طرح موافقت و ۴ طرح برای بررسی مجدد به کمیته های مربوطه ارسال شد.

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه عید غدیر گلپایگان غدیر خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل دهه ولایت و امامت آیت الله آ میراحمد تقوی امام جمعه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان صنایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله‌های پلاستیکی یکی از مهمترین آلاینده‌های زمین

احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه به مناسبت روز زمین پاک (دوم اردیبهشت) گفت : امسال شعار جهانی روز زمین پاک «امروز من، بدون پلاستیک» و شعار کشور ما «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» تعیین شده و محوریت برنامه‌های امسال مقابله با پسماند‌های پلاستیکی است که آسیب جدی به محیط‌زیست وارد می‌کند.

وی از تبعات آلوده‌شدن زمین با پسماند‌های پلاستیکی یاد کرد و افزود: یکی از مهمترین این موارد ماندگاری طولانی مدت پسماند‌های پلاستیکی در محیط‌زیست است، بگونه‌ای که تجزیه یک پلاستیک بسته به نوع آن و شرایط محیط طبیعی بین ۳۰۰ تا هزار سال زمان نیاز دارد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه پسماند‌های پلاستیکی نه تنها باعث آلودگی بصری در محیط می‌شود، بلکه مرگ برخی گونه‌های جانوری به دلیل بلع و یا خفه‌شدن با انواع پلاستیک را شاهد هستیم، اظهار کرد: این پلاستیک‌ها همراه با جریان آب وارد دریا‌ها و اقیانوس‌ها شده و حیات این مناطق را نیز تهدید می‌کنند.

به گفته جلیلیان، تجزیه پسماند‌های پلاستیکی پایان آلودگی حاصل از آنها نیست و پس از تجزیه، ذراتِ ریز پلاستیک آلاینده آب، خاک و هوا محسوب می‌شود و حجم زیادی از مواد شیمیایی را وارد چرخه طبیعت می‌کند.

وی تنها راهکار مقابله با پسماند‌های پلاستیکی را در درجه اول به حداقل رساندن مصرف این نوع پسماند‌ها و در گام بعدی بازیافت آنها اعلام کرد و یادآور شد: بر اساس آمار‌های جهانی هر فرد روزانه سه زباله پلاستیکی وارد طبیعت می‌کند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، اگر هر فرد در جهان فقط یک پسماند پلاستیکی کمتر وارد چرخه طبیعت بکند، سالانه ۸۰۰ میلیون تن پسماند پلاستیکی کمتری وارد محیط طبیعی می‌شود.

جلیلیان سپس به وضعیت تولید پسماند‌های پلاستیکی در کشور و کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: در کشور روزانه ۵۰ هزار تن پسماند تولید می‌شود که حدود ۱۰ درصد آن پلاستیک و قابل بازیافت است. در کرمانشاه نیز روزانه حدود ۷۰۰ تن تولید پسماند داریم که ۱۰ درصد آن پلاستیکی است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه خوشبختانه در شهر کرمانشاه حدود ۷۵ درصد پسماند‌ها بازیافت می‌شود، خاطرنشان کرد: البته بخش زیادی از پسماند‌های پلاستیکی توسط زباله‌گرد‌ها از مخازن زباله جمع‌آوری می‌شود و به دست شرکت بازیافت نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌های استان نیز برنامه برای راه‌اندازی سایت‌های بازیافت پسماند در دستور کار است، گفت:، اما در حال حاضر عمده شیوه مدیریت پسماند در شهرستان‌های استان به صورت دفن است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه یک برنامه مهم که در کرمانشاه برای استفاده بهینه از پسماند‌های پلاستیکی با ارزش حرارتی در دستور کار است را استفاده از آنها به عنوان سوخت صنایع سیمان دانست که با جدیت پیگیری می‌شود و چنانچه اجرایی شود نه تنها به صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی کمک خواهد کرد، بلکه باعث می‌شود پسماند‌های دارای ارزش حرارتی نیز به شیوه مناسب مدیریت شده و دیگر وارد چرخه محیط طبیعی نشود.

جلیلیان با اشاره به سایر عواملی که در کنار پلاستیک باعث آلودگی زمین می‌شود، افزود: پساب‌ها یکی از مهمترین این موارد است که اگرچه در بسیاری از کشور‌های دنیا به فرصت تبدیل شده و به صورت بازچرخانی شده برای صنایع مصرف می‌شود، اما در کشور ما هنوز تهدید به شمار می‌رود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته در کشور و از جمله استان ما نیز تدابیری اندیشیده شده که پساب‌ها برای استفاده صنایع بزرگ و یا آبیاری فضا‌های سبز مورد استفاده قرار بگیرد که امیدواریم در کرمانشاه و تا پایان سال بخشی از این کار انجام شود.

وی معتقد است، اگر پساب‌ها بازچرخانی و وارد مدار مصرف صنایع شود، هم در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود و هم دیگر شاهد ورود پساب به محیط طبیعی و آلوده شدن زمین و آب‌ها نخواهیم بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • نظارت هوشمندانه بر فرایندهای پایش تخلفات ساختمانی در مشهد
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهمترین آلاینده‌های زمین
  • انتقال ضروری صنایع آلاینده اصفهان
  • بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه در قم
  • بررسی ۸ گزینه برای طراحی تقاطع غیرهمسطح سپاه قم
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز
  • زیست بوم فناوری و نوآوری صنایع معدنی چه کاری انجام می‌دهد؟