Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@08:30:44 GMT

باغدار مشگین‌شهری رکورددار برداشت محصول شلیل شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۱۲۳۱

باغدار مشگین‌شهری رکورددار برداشت محصول شلیل شد

خلیل نیکشاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر میانگین تولید این محصول در استان در هر هکتار ۱۸ تن می‌باشد که این باغدار موفق شد بیش از سه برابر این میزان برداشت کند.

وی مدیریت مناسب باغ ،بکاربستن توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی و استفاده از سیستم آبیاری نوین را از دلایل اصلی موفقیت این باغدار بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نیکشاد گفت: در حال حاضر سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات سردرختی در استان تولید می شود که از این رقم ۱۰۵ تن مربوط به ۲ محصول پر طرفدار هلو و شلیل می‌باشد.

شهرستان مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل با دارا بودن ۱۴ هزار هکتار باغ میوه و تولید سالانه بیش از ۳۰۰ تن انواع محصولات سردرختی رتبه اول استان و جایگاه ممتازی در کشور دارد.

۷۱۱۷/۶۰۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۱۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع باران در تولید گندم چه نقشی دارد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحقیقات انجام شده باران از نظر شدت و تأثیر از انواع مختلفی از جمله ملایم، متوسط، تند و رگبار برخوردار است که هر یک از آن‌ها ممکن است از نظر زمانی نا به‌هنگام بوده یا با توجه به شدت آن، تأثیرات منفی و مخربی را در زراعت بر جای بگذارد.

بر اساس این تحقیق، باران تند در صورت شدت، اثرات جزئی بر جای می‌گذارد اما رگبار، باعث خسارات زیادی همچون از بین رفتن محصولات و خاک مزارع می‌شود، ضمن اینکه اثر میزان بارش در نیمکره شمالی، نواحی استوایی و نیمکره جنوبی متفاوت است و فصل بارش، جنس خاک و نفوذپذیری آن و تراکم گیاهی نیز در این اثرگذاری نقش دارند.

این گزارش می‌افزاید، از اثرات بارش باران‌های تند در اواخر بهار که با وزش باد همراه باشد، ایجاد خوابیدگی در زراعت گندم است که موجب پوسیدگی ساقه‌ها، ظهور بیماری‌های قارچی، کاهش عملکرد دانه‌ها و مشکل در برداشت خوشه‌ها می‌شود، ضمن اینکه علاوه بر شدت بارندگی، زمان بارش نیز در رشد محصول بسیار مهم است، چنانچه بارش در زمان خوشه کردن گندم‌ها باشد باعث افزایش رطوبت بین ساقه‌ها و بروز انواع زنگ‌ها و سفیدک می‌شود.

بنابراین پژوهش، بارش در یخبندان باعث یخ‌زدگی و نابودی مزرعه، بارش پس از سم‌پاشی موجب شسته شدن سموم و ایجاد خسارت و بارش در زمان برداشت محصول باعث طغیان آفات و بیماری‌ها می‌شود، ضمن اینکه بارش نا به‌هنگام نیز موجب جوانه زدن دانه‌ها پیش از برداشت و کاهش کیفیت دانه و آرد حاصل از آن می‌شود.

کد خبر 6079194

دیگر خبرها

  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • تولید سالانه ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • انواع باران در تولید گندم چه نقشی دارد؟
  • تولید 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر