Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-18@05:32:28 GMT

بانک ها در طرح جهاد همبستگی مشارکت کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۱۲۸۱

گروه اقتصادی_ خبرگزاری بسیج؛ مقدمه؛چندی پیش طی فرمان رییس سازمان بسیج مستضعفین آغاز طرح «جهاد همبستگی ملی» کلید خورد. در این طرح هر مسجد در سراسر کشور ساخت یک منزل مسکونی و هر کاسب تامین یک کالای اساسی را عهده دار شد و مجموعه بانک‌های کشور هر بانک ساخت و تجهیز یک مدرسه را تقبل کردند.
شاید ابتدای سال 98 با تلخی آغاز شد به گونه ای که مردم ما طعم سبزب و پرباری و نعمت فراوان اران الهی را به درستی نچشیدند و سیل برای برخی از هم وطنان ما خرابی به جا گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما وجود نیروهای مومن؛ انقلابی همچون سازمان بسیج مستضعفین التیامی بر زخم های سیل زدگان بودند و اجرای طرح جهاد همبستگی با رویکرد کمک رسانی به مردم سیل زده یکی از خدمات و اقدامات مؤثر این سازمان بود.از این برای آشنایی بیشتر با این طرح و کم و کیف آن گفتگویی را با عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ترتیب داده ایم که از نظرتان می گذرد:
بنابراین گزارش محمدرضا ثروتی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به حضور و فعالیت برخی از بانک های کشور در تجهیز تعدادی از مدارس مناطق سیلزده در قالب طرح جهاد همبستگی سازمان بسیج مستضعفین گفت: بانکها در کمک های بلاعوض منابع بسیار خوبی را در اختیار دارند چون بانک ها از طریق سود هایی که دریافت می کنند منابع خوبی را در اختیار دارند تا بتوانند کمک های بلاعوض را به مردم داشته باشند لذا بانکها هم از طریق منابع قرض الحسنه می توانند تسهیلات در اختیار مردم بگذارند.به همین میزان میتوان از طریق کمک های بلاعوض در ساخت منزل و مسکن های ویران شده مشارکت کنند و حتی از طریق این منابع می توانند تجهیزات منزل و نیازمندیهای که مردم در اثنای حادثه سیل به آن محتاج هستند را تهیه کنند.

وی افزود: امیدواریم در رابطه کمک به سیل زدگان و در راستای اجرای هر چه بهتر طرح جهاد همبستگی بانک ها کمک های شایان ذکر داشته باشد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در این دیدار ضمن تشریح اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی، مصوبات سفر در بخش سازمان جهاد کشاورزی استان،گفت: برای سال جاری در تخصیص منابع حوزه بخش کشاورزی عنایت ویژه وجود دارد تا جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق بیفتد. هوشنگ محمدی با بیان اینکه استان خراسان شمالی در حوزه کشاورزی نقش بسزایی در تامین معیشت مردم دارد، افزود: استعداد این منطقه در حوزه دامی باید بیش‌از قبل مورد توجه قرار گیرد. محمدی با اشاره به اعتبارات حوزه تملکی سال گذشته در خراسان شمالی تصریح کرد: در این زمینه ۶۳ درصد از اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی استان جذب شده است. معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ساخت مسکن کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان و پیگیری استخدام نیروی انسانی در این سازمان، گفت: اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده و برنامه هایی از جمله برگزاری آزمون جذب نیروی متخصص مختص وزارت جهاد کشاورزی برای رفع این مهم در دستور کار قرار دارد. استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت ها و پشتیبانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی در تمام ابعاد، مساعدت وی را برای تخصیص اعتبارات بخش کشاورزی و اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری به استان برای پیشبرد بهتر اهداف در این بخش را خواستار شد. محمدرضا حسین نژاد با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد از پست های سازمانی در استان خالی است، پیگیری برای اخذ مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز و تکمیل پست ها و همچنین توجه ویژه به مسکن کارکنان را مورد توجه قرار داد. وی با اشاره به اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان، خواستار مساعدت در تخصیص کامل این اعتبارات، برای پیشبرد اهداف و اعتلای بخش کشاورزی شد. استاندار خراسان شمالی ادامه داد: امیدواریم با برنامه ریزی در سالی که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، از ظرفیت مشارکت مردمی در زمینه تحقق و شکوفایی و جهش تولید در بخش کشاورزی در استان بهره ببریم. در پایان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز گزارشی از برنامه سال جاری این سازمان و کلنگ زنی مسکن کارکنان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در شهرستان بجنورد و همچنین آغاز عملیات اجرایی مسکن کارکنان در شهرستان جاجرم ارائه داد./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران
  • سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در شیکاگو از سوی پلیس آمریکا+ تصاویر
  • جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد
  • بوشهر پیشرو در تشکیل شهر مولد کشاورزی/ احیای قنات با کمک مردم
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند
  • مکرون: مشارکت در رهگیری پرتابه های ایران به درخواست اردن بود
  • پیام جدید ایران به آمریکا و هشدار بی‌سابقه به رژیم اسرائیل
  • پیام هشدار آمیز بی‌سابقه ایران به رژیم صهیونیستی درباره ماجراجویی
  • پیام هشدار بی‌سابقه ایران به اسرائیل از طریق مصر