Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@23:49:04 GMT

احتمال ممنوعیت تحصیل فرزندان مسئولان در خارج کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۱۴۳۹

احتمال ممنوعیت تحصیل فرزندان مسئولان در خارج کشور

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده شده طرح ممانعت از تحصیل فرزندان مسئولان در خارج کشور تهیه شده،‌ گفت: این موضوع ابتدا از سوی معاون حقوقی قوه قضاییه مطرح شد ما نیز تصمیم گرفتیم که طرحی در این خصوص تهیه و در کمیسیون حقوقی مجلس بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه این فرزندان از جایگاه پدرشان استفاده می‌کنند و برای تحصیل به خارج از کشور می‌روند، تصریح کرد: این افراد نباید در خارج از کشور تحصیل کنند، اول اینکه کشور ما به میزان کافی دانشگاه معتبر دارد ثانیا اگر قصد تحصیل در خارج از کشور دارند باید از مراکز تحصیلی و دانشگاه‌های کشورهای دوست مانند روسیه، چین و هند استفاده کنند، با وجود اینگونه مباحث ما لازم دانستیم که طرحی را در این خصوص تهیه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: معاون قوه قضائیه: سران مملکت در صورت تحصیل فرزندانشان در خارج از کشور، استعفا دهند

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، حمیدرضا حیدری با اشاره به اینکه آمار آثار تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی کشور از همدان در سال گذشته بیش از میزان تعیین شده وزارت بوده، گفت: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۸ اثر تاریخی منقول، غیرمنقول و ناملموس از استان در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید که از دستاوردهای ارزشمند در زمینه میراث‌فرهنگی استان است.

وی اظهار کرد: در خصوص حفاظت، نگهداری و مرمت بناهای تاریخی در سال ۱۴۰۲ مرمت بخش‌هایی از ۶۰ بنای تاریخی استان انجام شد، که با توجه به شرایط این بناها نیاز به تکمیل مرمت در دوره‌های بعدی است. این بناها شامل، یخدان میرفتاح، کاروانسراهای گلشن، قبله، کاروانسرای سعادت نهاوند، بازار قدیمی کبوداهنگ، پل دهنجرد بهار، امامزاده کرزان تویسرکان، برج خوش آباد فامنین است.

حیدری همچنین از بررسی بیش از ۱۶۳۱ استعلام مرتبط با آثار تاریخی و همچنین تملک و آزادسازی بخش‌هایی از پلاک ثبتی واقع در عرصه تپه تاریخی هگمتانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وی با اشاره به ثبت ۸ اثر تاریخی ناملموس از استان در فهرست میراث‌ملی کشور در سال ۱۴۰۲ گفت: این آئین‌ها شامل مراسم شکرگذاری پایان محصول سنقرآباد درگزین، نقوش قالی میشن ملایر، تهیه آش آلو، تهیه آش سرنانی، فن تهیه حلوای مغزی در اشترمل، فن تهیه پتله پلو، فن تهیه آش چغندر بدو، مراسم دار امام در روستای حیدره قاضی خانی (جشن شکر گزاری) است.

حیدری افزود: دو اثر طبیعی شامل آبشار گانه زار آرتیمان و درخت توت ازناو در این مدت در فهرست میراث‌ملی طبیعی ثبت شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ جلسه شورای فنی، شورای ثبت، کارگروه زیربنایی، کمیته فنی، کمیسیون و… تشکیل شده است و تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های مختلف برای پیشبرد امور میراث‌فرهنگی استان منعقد شده است.

وی از دیگر اقدامات سال ۱۴۰۲ را مرمت و حفاظت ۶۹ قلم اَشیا فرهنگی و تصویب ۴ حریم اثر اعلام کرد.

خبرنگار: محمد حسین میرزایی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227288 برچسب‌ها استانی ایسکانیوز دانشگاه آزاد همدان میراث فرهنگی و گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین از جاده فرعی گردنه شهر پیر در زرین دشت
  • گلایه‌های ملی‌پوش پرش ارتفاع کشور از کم‌لطفی مسئولان
  • برق کولرهای گازی شما را نگیرد! | بالاخره کولر گازی بخریم یا نه؟
  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • ۵۰ جان باخته در حوادث ترافیکی چهار روز گذشته
  • پاکو خمز امروز از تراکتور جدا می‌شود؟
  • شاید امروز آخرین حضور سرمربی اسپانیایی در تمرین باشد/ خمز در آستانه فسخ قرارداد با تراکتور
  • چگونه ارز درمانی بگیریم؟
  • کاهش آمار بازماندگی از تحصیل در مقطع متوسطه در خوزستان
  • کاهش ۰.۴۱ درصدی نرخ بازماندگی از تحصیل در مقطع متوسطه در خوزستان