Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر کلانتر در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح پدیده تولید بدون کارخانه اظهار داشت: برخی تجار یا واحدهای صنعتی بزرگ، اقدام به خرید تولیدات کارخانجات دیگر، بدون درج نام و برند می کنند و برندهای خود را بر این تولیدات درج و به بازار عرضه می کنند که از این پدیده به عنوان تولید بدون کارخانه یاد می شود.

وی افزود: این پدیده اکنون که بسیاری از واحدهای صنعتی در شرایط رکود قرار گرفتند، پدیده غریبی نیست زیرا بسیاری از واحدهای صنعتی اکنون برای بقا می جنگند و فروش بدون کارخانه می تواند به عنوان یکی از راه های بقای آنها مورد توجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتر خاطرنشان کرد: در شرایطی که رونق وجود ندارد، واحد صنعتی برای بقای خود چاره ای جز تولید بدون نام و نشان ندارد و از این طریق مقطعی گذران امور خواهد کرد.

رئیس خانه صنعت و معدن یزد یادآور شد: این اتفاق اکنون در صنعت کاشی و نساجی بیش از سایر صنایع به چشم می خورد به نحوی که گاهی پرده و پارچه تولیدی یزد به ترکیه می رود، برند ترکیه روی آن نصب می شود و دوباره به بازار ایران باز می گردد.

وی تصریح کرد: این پدیده اتفاق ناخوشایندی است اما واحد صنعتی ناچار است برای بقای خود بجنگند و راه های مختلف را تجربه کند.

کلانتر عنوان کرد: امروز بسیاری از واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ در یزد با مشکلات جدی مواجه هستند که عمده مشکلات آنها، بانکی و پولی است و اقداماتی نیز برای رفع این مشکلات انجام شده اما به نظر می رسد برخی مسائل باید ریشه ای حل شود تا صنعتگر بتواند با فراغ بال بیشتری اقدام به تولید کند.

وی تاکید کرد: اینکه عده ای مشکلات موجود در صنایع را تنها به تحریم ربط می دهند، مبنای درستی ندارد زیرا بسیاری از مشکلاتی که امروز صنایع ما با آن دست به گریبان هستند، داخلی و حاصل کج اندیشی و بدسلیقگی، نقایص قانونی و عدم مدیریت صحیح است.

کد خبر 4695186

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد خانه صنعت و معدن یزد روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان ایلام سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی یاسوج بیرجند مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۱۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است

علی آبادی  در حاشیه افتتاح واحدهای صنعتی در گرمسار در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردمی» با توسعه کمی و کیفی صنعت و با همراهی مردم پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: سمنان استانی صنعتی و دارای ظرفیت‌های زیادی در تحقق شعار امسال است و دولت سیزدهم حمایت ویژه از صنعت این استان به منظور جهش تولید با مشارکت مردمی را دنبال می‌کند.

علی آبادی با اشاره به سفر خود یک روز زودتر از سفر رییس جمهور به استان سمنان، بیان کرد: با نیت بررسی، جمع‌بندی وضعیت صنعت از امروز در قالب سومین سفر به این دیار آمده‎‌ام.

این مسوول اضافه کرد: بخشی از برنامه سفر رییس جمهور به استان سمنان بازدید از واحدهای صنعتی و برگزاری جشن احیای واحدهای تولیدی است و بر همین مبنا، تخصیص اعتبارات به بخش صنعت به منظور جهش تولید مدنظر است

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود