Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@04:21:33 GMT

توجه به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۱۴۸۴

توجه به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی در آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، شب گذشته، ۲۶ مردادماه در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری و ششمین نمایشگاه صنایع‌دستی در ارومیه با بیان اینکه گردشگری یکی از محورهای ایجاد اشتغال است، اظهار کرد: یکی از محورهای ایجاد اشتغال، گردشگری بوده و همچنین یکی از صنعت‌های مهم به‌شمار می‌رود که باید تلاش کنیم جایگاه گردشگری را در بخش اشتغال به جایگاه اصلی برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صنعت گردشگری یکی از صنعت‌های مهم است و درآمد زیادی دارد و علی‌رغم اینکه جزو ۱۰ کشور تاریخی و گردشگری هستیم، اما با این وجود از نظر جذب گردشگر عقب مانده و از نظر ایجاد زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری در استان جای‌کار بسیاری داریم.

شهریاری ادامه داد: با توجه به منابع بسیار غنی تاریخی و گردشگری و با سیاست‌های دولت و توجه بخش خصوصی در بخش گردشگری امید است اشتغال خوبی برای مردم و استان فراهم کنیم، زیرا آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های بی‌نظیری در زمینه گردشگری ورزشی، گردشگری مذهبی و گردشگری طبیعی و تاریخی و سایر زمینه‌ها دارد و باید سرمایه‌گذاری‌هایی در این زمینه انجام شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته ظرفیت اشغال هتل‌های استان ۵۰ درصد بود و امسال ضریب اشغال هتل‌ها به ۱۰۰ درصد در ارومیه رسیده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن جشنواره نمایشگاه گردشگری مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجانغربی با اشاره به تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری صنعتی در سال گذشته در استان گفت: این میزان سرمایه گذاری ۲.۱ برابر سال ۱۴۰۱ بود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: با این سرمایه گذاری پارسال ۱۹۴ واحد راه اندازی شده و به مرحله بهره برداری رسیدند که با بهرداری از آنها زمینه اشتغال برای نزدیک به ۱۱ هزار نفر در استان فراهم شد.

سرتیپی اظهارکرد: میزان اشتغال این واحدها در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶۰ درصد و تعداد پروانه های بهره برداری هم در این مدت، پنج درصد افزایش یافته است.

وی گفت: پارسال همچنین نزدیک به یکهزارو ۲۰۰ جواز تأسیس در استان صادر شد که ۱۵ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجانغربی اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این واحدها ۴۳۵ هزار میلیارد ریال بوده که با راه اندازی آنها ۲۹ هزار نفر مشغول کار خواهند شد.

دو هزارو ۲۸ واحد صنعتی تولیدی در آذربایجان غربی درحال فعالیت است که برای فعال‌سازی این واحدها در استان ۱۵۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۶۱ هزار نفر فراهم شده است.

 

دیگر خبرها

  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند
  • همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است
  • صنایع‌دستی ظرفیتی بی‌نظیر برای تحقق شعار سال
  • مس رفسنجان در سوارکاری هم تیمداری می‌کند
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی