Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:43:16 GMT

ورزش ایران سال مهمی را پیش رو دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۱۹۴۲

ورزش ایران سال مهمی را پیش رو دارد

به گزارش خبرنگار مهر، ورزش ایران یک سال حساس و پر فراز و نشیب را برای کسب سهمیه حضور در بازیهای المپیک 2020 در پیش دارد. این در حالی است که برخی فدراسیون ها با مشکلات مالی و مدیریتی مواجه هستند و همین امر نگرانی ها را برای موفقیت ورزش کشور ایجاد کرده ا ست. 

محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان صبح امروز یکشنبه در نشست خبری به تشریح آخرین وضعیت ورزش کشور پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در آغاز این نشست خبری که به بهانه هفته دولت برگزار شد، گفت: سال ٩٨ سال مهمی برای ورزش است، رشته های المپیکی باوجود کمبود منابع در حال تلاش هستند تا شرایط لازم برای کسب سهمیه المپیک را به دست بیاورند.

کد خبر 4695219 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا داورزنی وزارت ورزش و جوانان کاروان ورزش ایران تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران کشتی آزاد آندره استراماچونی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان والیبال کشتی فرنگی مسابقات قهرمانی جهان تیم ملی والیبال ایران کشتی تکواندو تیم فوتبال الاتحاد عربستان فوتسال جام باشگاه های آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد

مصطفی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه دومین لیست تیم ملی والیبال برای حضور در لیگ ملت‌ها اعلام شد و ۹ بازیکن نسبت به لیست قبلی کم شده‌اند تا در این لیست اولیه ۳۰ بازیکن حضور داشته باشند، اظهار کرد: فدراسیون والیبال بعد از رفتن محمدرضا داورزنی که سالیان زیادی رئیس بود سید میلاد تقوی را به عنوان رئیس می‌بیند و باید دید او چگونه با والیبال کنار می‌آید. مائوریسیو موتا پائز هم به عنوان سرمربی اولین حضور خود را در ایران تجربه می‌کند. عملکرد او همانند هندوانه دربسته است و تیم او در لیگ اوکراین به عنوان دوم رسید. باید منتظر ماند تا تیم او در لیگ ملت‌ها بازی کند و نسبت به وی شناخت کافی حاصل شود.

نمی‌توان پیش داوری کرد

وی ادامه داد: باید دید پائز با فضایی که ایجاد شده به چه شکل برخورد می‌کند و با چه روشی مدیریت خواهد کرد. بازیکنان بزرگی از حضور در تیم ملی کنار کشیدند و فدراسیون باید بررسی دقیقی کند تا علت این اتفاق مشخص شود. شاید دلایل منطقی داشتند و از حضور در اردوی تیم ملی انصراف دادند. در مصاحبه‌های بازیکنان دیده شده که گفته‌اند ما سرباز تیم ملی هستیم ولی در این سال‌ها مد شده پیش از هر تورنمنت مهم بازیکن یا بازیکنانی از حضور در تیم ملی شانه خالی کردند. این بار هم چنین اتفاقی افتاده و البته نمی‌توان پیش داوری کرد و باید منتظر ماند تا ریشه و علت غیبت آنها روشن شود. نمی‌توان گفت بازیکنی مقصر است، شاید آسیب‌دیدگی یا دلیل موجهی داشته‌اند، شاید انگیزه لازم از سوی فدراسیون ایجاد نشده و اردو‌ها مطابق انتظار نبوده است. کما اینکه بحث آسیب‌دیدگی نمی‌تواند جدی باشد، چون بازیکنان داخلی و لژیونر ما با قدرت برای تیم‌های باشگاهی خود بازی کرده‌اند.  

ویترین هر فدراسیونی تیم ملی‌اش است

کارشناس والیبال افزود: فدراسیون باید با قدرت این مسئله را پیگیری کند، چون بازیکن باید شش‌دانگ حواس و تمرکز خود را صرف حضور در تیم ملی کند. موجی که ایجاد شده باید مورد واکاوی دقیق قرار بگیرد، چون ویترین هر فدراسیونی تیم ملی‌اش است و باید مشخص شود به چه علت موجی ایجاد شده که برخی بازیکنان از حضور در تیم ملی سر باز می‌زنند. در مرحله بسیار حساسی هستیم و کمتر از یک ماه دیگر وارد لیگ ملت‌ها می‌شویم. شرایط با سال‌های قبل فرق می‌کند. امسال شرایطی ایجاد شده که برای کسب سهمیه المپیک باید تیمی متفاوت‌تر از قبل باشیم. رنکینگ تیم ملی به خاطر نتایجی که در تورنمنت‌های اخیر گرفته‌ایم دچار تنزل شده و در ۱۲ بازی لیگ ملت‌ها برابر بهترین تیم‌های ملی والیبال جهان بین ۸ تا ۱۰ پیروزی نیاز داریم تا بتوانیم رنکینگ از دست رفته را جبران کنیم و بتوانیم در جایگاهی قرار بگیریم که سهمیه المپیک را کسب کنیم.

احتمال کسب سهمیه برای ایران غیرممکن نیست

وی خاطرنشان کرد: همیشه شیرینی کار به این بوده کار‌های سخت را با درایت، مدیریت و عشق به وطن برخی تیم‌های ملی به دست آورده‌اند. فراموش نکنیم ایتالیا قهرمان ۹ دوره لیگ ملت‌ها، آرژانتین مطرح، صربستان، هلند و کوبا در حال تلاش هستند تا بتواند از طریق لیگ ملت‌ها سهمیه المپیک بگیرند. سه سهمیه مانده و ایران به عنوان تیم ششم بزرگی که سهمیه نگرفته باید با این حریفان مطرح رقابت کند. احتمال کسب سهمیه برای ایران غیرممکن نیست به شرط اینکه فدراسیون والیبال بتواند حواشی به وجود آمده را مدیریت کند و کادرفنی و بازیکنان با آسودگی خاطر روی هدف خود متمرکز شوند. مدیریت فدراسیون در ۱۲ سالی که ریاست بر عهده محمدرضا داورزنی بود نکات مثبت و منفی را به دنبال داشت. توجه بیش از حد به تیم ملی حواشی به دنبال دارد.  

تیم ملی نماد هر رشته ورزشی برای یک کشور است

شجاعی تصریح کرد: اگر یک یا دو بازیکن به تیم ملی نمی‌آمدند موردی نبود و ایرادی بر فدراسیون وارد نیست. مثلاً در فهرست جدید تیم ملی سید محمد موسوی با توجه به اینکه ۳۷ ساله شده، شاید انگیزه لازم را ندارد و مصدومیت‌هایی که از قبل داشته مانع از آن شده تا در اردوی تیم ملی حاضر شود. وقتی تعداد بازیکنان در این سال‌ها زیاد بوده و کماکان هم ادامه دارد پس ایراد باید مشخص شود، چون تیم ملی نماد هر رشته ورزشی برای یک کشور است و آرزوی بسیاری بازی برای این تیم بوده، هست و خواهد بود. باید کنکاش دقیقی شود تا علت پشت کردن به تیم ملی روشن شود و اگر روی آن سرپوش گذاشته شود به هواداران و آینده والیبال ضربه زده‌اند. این موضوع تسری پیدا می‌کند و با سرایت آن به کل والیبال ایران، بازی در تیم ملی اتفاقی عادی می‌شود. پس باید ریشه آن واکاوی شود و اجازه ندهند تا بازیکنی تصمیم بگیرد برای تیم ملی والیبال بازی نکند.

دلخوش به نسل طلایی بودیم

وی یادآور شد: زمانی مدعی بودیم سطح والیبال ایران از آسیا گذشته ولی در مسابقات قهرمانی آسیا در ارومیه و در بازی فینال نتوانستیم یک ست از ژاپن بگیریم و ۳ بر صفر بازنده شدیم. ژاپنی‌ها ننشسته‌اند تا به موفقیت‌هایی که ماندنی نیستند و در برهه‌ای است دلخوش کنند و همواره به دنبال بهتر شدن بودند ولی ما دلخوش به نسلی طلایی بودیم که دوران آنها به پایان رسیده و جالب اینکه به سمتی رفته‌ایم که بازیکنان جوان هم به تیم ملی پشت می‌کنند. میلاد تقوی تازه وارد والیبال نشده و پیش از آنکه رئیس شود تجربه دبیری فدراسیون را داشته و باید این مسائل را با مدیریتی صحیح حل کند.

نباید بازیکنی با زور در خدمت تیم ملی باشد

شجاعی ادامه داد: سید محمد موسوی، امیر غفور، صابر کاظمی، مهدی مرندی، امیرحسین توخته، محمد فلاح، ایلشن داوودی‌پور، رضا رضایی و آرمین افشین‌فر تیم ملی را کنار گذاشتند و علت آن باید مشخص شود. مثلاً صابر کاظمی گفته می‌خواهم مراقب مادرم باشم. چطور در آستانه لیگ ملت‌ها چنین اتفاقاتی رخ داده و باید معلوم شود بهانه بوده یا دلیل موجهی بوده است. نباید بازیکنی با زور در خدمت تیم ملی باشد بلکه باید با عشق و با تمام توان در خدمت تیم ملی باشد. ژاپن که سهمیه المپیک گرفته با وجود میانگین قدی کوتاه‌تر توانست تیم‌های بزرگ دنیا را مغلوب کند و دلیل آن برنامه‌ریزی صحیح بوده، فدراسیون ایران با همکاری کادرفنی تیم ملی به علت این اتفاق رسیدگی کند و راهکار‌هایی داشته باشد تا دیگر چالش و بحرانی نتواند تأثیر منفی روی تیم ملی والیبال داشته باشد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • المپیک شگفتی‌ها
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۴ اردیبهشت
  • خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • ورزشکار گلستانی راهی المپیک شد/ تاریخ‌سازی مهدی الفتی در ژیمناستیک
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس
  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی