Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، مقام‌های افغان خبرداده اند انفجار انتحاری در یک سالن برگزاری مراسم عروسی در کابل، به کشته‌شدن بیش از ۶۰ نفر و زخمی شدن نزدیک به ۲۰۰ نفر انجامیده‌است. رویترز می‌گوید گروه طالبان دست‌داشتن در این انفجار را «رد کرده‌است». تا کنون گروه مشخصی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته‌است.

یکی از شاهدان واقعه ۲۶ مرداد ماه به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است بیش از هزار نفر در مراسم عروسی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد امید گفته است «حدود ۱۲۰۰ نفر به عروسی دعوت شده بودند».امید که خود از این انفجار جان به در برده، از اعضای خانواده داماد بوده و به اسوشیتدپرس گفته است «وقتی انجار رخ داد، ما همراه داماد در اتاق دیگری بودیم. بعد دیگر هیچ چیزی قابل تشخیص نبود. همه در سالن روی زمین دراز کشیده بودند».نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، گفته انفجار بمب در بخش مردانه تالار عروسی، در غرب کابل، رخ داده است.

او بامداد یک‌شنبه شمار کشته‌ها را ۶۳ تن و شمار زخمی‌ها را ۱۸۲ نفر عنوان کرد.بنا بر آن‌چه پیشتر در شبکه‌های اجتماعی بازتاب پیدا کرده بود شمار کشته‌ها حدود ۴۰ نفر و شمار زخمی‌ها در حدود ۱۰۰ نفر عنوان شده بود. با این حال به‌نظر می‌رسد شمار قربانیان ممکن است باز هم افزایش پیدا کند.

محمد فرحق، یکی از مدعوین این عروسی گفته او در لحظه انفجار در قسمتی که به میهمانان زن اختصاص داشت بوده و برای همین جان سالم به در برده است."در قسمت آقایان تقریبا هیچ‌کس سالم نمانده. همه مرد‌ها یا کشته یا مجروح شده‌اند. برای ۲۰ دقیقه سالن پر از دود بود. همه گریه می‌کردند و فریاد می‌زدند. با وجود گذشت حدود دو ساعت از زمان انفجار امدادگران هنوز مشغول بیرون آوردن قربانیان از داخل سالن هستند. "  

این انفجار در منطقه اکثرا شیعه‌نشین پایتخت روی داده است.تاهنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته و گروه طالبان نیز آن را محکوم کرده است.ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در صفحه توییترش ضمن محکوم نمودن این حمله گفته: "اینگونه قتل‌های عمدی و وحشیانه و هدف قرار دادن زنان و اطفال هیچ توجیه و جواز ندارد. "   انفجار شنبه شب در کابل تنها ۱۰ روز پس از انفجار مهیب دیگری در نزدیکی مقر پلیس کابل روی داد که طی آن ۱۸ نفر کشته و بیش از ۱۵۰ نفر مجروح شدند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بمب انتحاری کابل انفجار انتحاری افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۱۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در غزه/ شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 596 نفر رسید

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که یک فرمانده در لشکر گیفعاتی در نبردهای جنوب نوار غزه کشته شد.

با کشته شدن این نظامی اسرائیلی شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل در نوار غزه از ابتدای جنگ علیه نوار غزه در هفتم اکتبر 2023 تا کنون به 596 نفر رسید.

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که در نبردهای 24 ساعت گذشته در نوار غزه 22 نظامی اسرائیلی دیگر زخمی شدند.

با زخمی شدن این نظامیان شمار نظامیان زخمی شده اسرائیل در نوار غزه نیز به بیش از 3152 نفر رسید.

در همین حال، یگان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که محل تجمع نیروهای رژیم اشغالگر را در اطراف بیمارستان الشفاء با خمپاره هدف قرار داد.

گردان های قسام نیز اعلام کرد که مبارزانش توانستند که یک نظامی اسرائیلی را در اطراف بیمارستان الشفاء در شهر غزه شکار کردند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • افغانستان شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • طالبان شهرک سازی های جدید اسرائیل را محکوم کرد
  • حمله تروریستی کروکوس را محکوم می‌کنیم
  • یک کشته و شش مجروح در برخورد دو دستگاه سواری در قزوین
  • شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل به 597 نفر رسید
  • کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در غزه/ شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 596 نفر رسید
  • طالبان حمله به شهروندان چینی در پاکستان را محکوم کرد
  • واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان
  • در سال ۱۴۰۲ رانندگان حامل سوخت قاچاق ۸۴ نفر کشته و مجروح برجای گذاشتند
  • کشته شدن ۷ تن درپی وقوع حادثه معدن در لیبریا