Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه هادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: ثبت‌نام ‌در بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از امروز، 27 مردادماه در سطح استان آغاز شد.

وی با بیان اینکه این مسابقه در دو بخش «قصه‌های 90 ثانیه‌ای» و «صحنه‌ای» برگزار می‌شود، افزود: شرکت‌کنندگان در بخش قصه‌های 90 ثانیه‌ای با فیلمی به مدت 90 ثانیه برشی از قصه‌ زندگی خود(امیدها، شادی‌ها، و آرزوها) را روایت می‌کنند که می‌توانند آن را تا تاریخ دهم شهریورماه سال جاری در سایت جشنواره بارگذاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کانون پرورش فکری استان ادامه داد: بخش صحنه‌ای نیز به دو شیوه‌ کلاسیک(سنتی) و مدرن(نوآورانه) اجرا می‌شود که در بخش نخست قصه‌گویان روایتی از روزگاران کهن، تاریخ و قهرمانی‌ها با استفاده از منابع شفاهی یا کتبی را بیان می‌کنند و متقاضیان بخش دوم قصه‌هایی به صورت گفت‌وگو، ترانه، آواز یا موسیقی و سایر ابزارهای خلاق اجرا می‎کنند که مهلت ارسال آثار آن تا هفدهم شهریورماه تعیین شده است.

وی درباره شرکت‌کنندگان بخش ملی و بین‌الملل مسابقه گفت: پس از پایان مرحله‌ استانی و منطقه‌ای برگزیدگان به بخش ملی راه پیدا می‌کنند که در این بخش دختران و پسران‌(12 تا 18 سال)، زنان و مردان (18 سال به بالا) و مادربزرگ‌ها و پدر بزرگ‌ها هستند و در بخش بین‌الملل نیز برگزیدگان 21 دوره جشنواره، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای دارای سابقه در رسانه‌ی ملی و تئاتر کشور و داوطلبان سایر کشورها حضور خواهند داشت.

هادی اظهار کرد: قصه‌گویی در تاریخ و فرهنگ ایران به دلیل کارکرد آن در حفظ سنت‌ها و آداب و رسوم همواره جایگاه ویژه‌ای داشته و در دوران معاصر نیز با توجه به تغییرات گسترده‌ای که در زندگی به وجود آمده، «قصه» بهترین راه حفظ این ارتباط و انتقال ارزش‌ها به نسل آینده است.

وی افزود: دوران کودکی مناسب‌ترین زمان برای افزایش توانایی‌های فردی است و «کودکان» به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های هر کشور، ضروری است با پشتوانه‌ قوی فرهنگی خود آشنا باشند تا آینده را با نگاه عمیق‌تری بسازند که «قصه» این کارکرد مهم را در خود دارد و در واقع ابزاری قوی برای افزایش مهارت‌های آنان است.

دبیر جشنواره‌ی قصه‌گویی استان در ادامه با اشاره به حضور موفق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در دوره‌ گذشته از راه‌یابی علی نساج‌شهرکی پدربزرگ سیستانی، به بخش ملی و تقدیر از وی و همچنین کسب مقام دوم سارا کاهبازیان، مربی‌مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کُنارک، در بخش منطقه‌ای و مقام سوم مرحله‌ ملی نام برد.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام، به صورت رایگان، تا هفدهم شهریورماه به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان مراجعه و یا از طریق سایت www.kanoonfest.ir اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا قصه گویی قصه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری و تعطیلی مدارس در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، در پی اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی و نفوذ سامانه شدید بارشی در استان مدارس شیفت صبح در تمامی مقاطع در شهرستان‌های زاهدان، نصرت آباد و سرباز و مدارس شهرستان‌های کنارک، دلگان، مهرستان، تفتان و خاش در دو نوبت صبح و عصر در همه مقاطع تعطیل اعلام شد.

فعالیت مدارس در این شهرستان‌ها روز چهارشنبه ۲۹ فروردین به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فیلم/ استاندار سیستان‌وبلوچستان: برق اکثر روستاهای سیل‌زده وصل شده
  • (ویدیو) وضعیت مناطق سیل‌زده جنوب سیستان‌وبلوچستان
  • حضور وزیرکشور درمناطق سیل زده جنوب،سیستان وبلوچستان
  • سرریز شدن سد‌های جنوب سیستان وبلوچستان
  • ازمشکل آب تاهشدارها ودغدغه های مردمی درتلنگر سیستان وبلوچستان
  • داوری ۲۱۰ اثر در جشنواره نیایش درختان
  • برگزاری جشنواره نیایش درختان در خراسان جنوبی
  • تمهیدات فرودگاه‌های سیستان‌وبلوچستان در مقابله با بحران سیل
  • بارش‌های رگباری و تعطیلی مدارس در سیستان‌وبلوچستان
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی